To i ja dodam coś od siebie. Pewnie znacie silniki 1.8 z Avena T25 chodzi o roczniki od 2003 do 2005 włącznie. Silniki ogólnie bardzo fajne mało paliły paliwa ale sporo egzemplarzy popijało olej i to w znacznej mierze. Trochę się tym interesowałem i wychodziło na to że egzemplarze które miały wydłużone przebiegi międzyprzeglądowe częściej były dotknięte tym problemem.
Były nawet osoby które nie wymieniały oleju oczywiście w samochodzie już po gwarancyjnym tylko dolewały ubytki twierdząc że przecież jak dużo dolewają to olej się przez to sam wymienia. Oczywiście nic nardziej mylnego.
Sam miałem kiedyś takie auto i silnik wciągał litr oleju na 1000 km. Postanowiłem zaryzykować i przepłukać silnik oraz użyć preparatu do uwalniania pierścieni który aplikuje się przez gniazda od świec. Płukanka zrobiona dwa razy porządnie po czy zalany odpowiedni olej w pełni syntetyczny. Co się okazało? Spalanie oleju spadło do 300ml na tym samym dystansie. Później przejechałem nią jakieś 40tyś.km z wymianami co 10tkm i jeszcze jedną płukanką po 20tkm. Zużycie oleju pozostało na poziomie 250-350ml w zależności czy było więcej trasy czy też miasta.
Olej trzeba wymieniać on też się starzeje, same zmiany temperatur na niego już niekorzystnie wpływają a czynników które pogarszają jego właściwości jest naprawdę sporo.
Pamiętajcie też że nowe silniki to już nie to samo co te z lat 90