
Forum samochodów hybrydowych, elektrycznych i konwencjonalnych
tomekdk napisał(a):P.S. dane nt. sprzedaży aut osobowych:https://www.auto-swiat.pl/wiadomosci/ak ... ku/exs8tn9gdzie osoby prywatne kupują tylko 30% z tej liczby, reszta jest na firmy.
[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]
). Do końca roku będzie pewnie ponad 600 000. A na firmę jest taniej, bo są odliczenia. I są to różne firmy, od małych jednoosobowych po wielkie. Ludzie mają jednoosobową działalność i biorą na działalność.Gradory napisał(a): Ludzie mają jednoosobową działalność i biorą na działalność.
szybki napisał(a):c5 kosztuje nowa w salonie?
tomekdk napisał(a):, bo nowe te 200-300k zrobi raczej bezproblemowo
Gradory napisał(a):może się zamienisz na 14-letnią toyotę avensis? W ciągu ostatniego pół roku roku: skończył się w niej rozrusznik (naprawa 320 zł), alternator (laweta, łączny koszt 870 zł; 6 dni bez samochodu 700 km od domu), urwała się blenda klapy bagażnika, nie można było otworzyć klapy (siłowniki są stare, klapa ciężko chodzi i blenda się urwała), nie działa otwieranie z kluczyka, silnik bierze olej, turbina do regeneracji (jakieś 800 zł), sprzęgło do wymiany (1500 - 3000 zł), chyba synchronizator III biegu do zrobienia, bo czasem zgrzytnie przy włączaniu biegu, nie działa otwieranie z kluczyka. Ogólnie auto już trochę zmęczone. A to toyota. Co dopiero bardziej awaryjne marki jak niemieckie (tak, tak!) czy francuskie? Stare auto na duże przebiegi? Zapomnij
Ossy napisał(a):C5-tki już nie ma nowej w salonach. Pamiętam, że w 2012 można było kupić kombi z dieslem 2.0 spokojnie w okolicach 100 tysięcy. Teraz kompaktowe kombi z diselem tyle kosztują.
Gradory napisał(a):Avensisa mamy w firmie od nowości. Serwisowana w ASO do niedawna. Od 1,5 roku już nie. Te awarie to głównie zużycie, a nie przedwczesne usterki. Nie ma wiecznych części, a na pewno nie są to: rozrusznik, alternator, sprzęgło, hamulce, siłowniki, amortyzatory, świece, świece żarowe, opony i wiele innych. A jak się skumuluje w czasie kilka takich spraw eksploatacyjnych, to wymiana takich części potrafi przekroczyć wartość starego auta. Zresztą, kto chce ładować w stary samochód ciężkie tysiące?
Gradory napisał(a):Avensis II 2.0 diesel, 2004, 281 000 km. Starsze toyoty były mniej odporne na korozje więc też nie były wieczne
Gradory napisał(a):W starym aucie zawsze jest coś do zrobienia. Zwykle więcej niż jedno.
[Aby zobaczyć film musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]