REKLAMA

Forum samochodów hybrydowych, elektrycznych i konwencjonalnych
duzy90 napisał(a):Tak, podnosza sredni wiek o 2-3 lata. Rzeczywistosc jest u nas bardzo brutalna, wystarczy nawet ze sie przejde po osiedlowym parkingu (nowe osiedle w Lublinie) i stwierdzam ze sredni wiek auta to 15 lat, a wartosc moze 15tys. Nowych aut (takich do 5 lat) jest u mnie moze kilka na 100, a sporo trupow powyzej 20lat tez sie trafia.
Gradory napisał(a):Kowalski zatrudniony w firmie ma nowy samochód z salonu jako samochód służbowy, który często ma do dyspozycji 24h/dobę i w ogóle nie kupuje prywatnego auta.
Kalder napisał(a):No bez jaj. Większość firm w Polsce jest mała/średnia gdzie służbowych samochodów często nie ma albo jest ich bardzo mało i dostępne są tylko dla nielicznych pracowników. Oczywiście są firmy posiadające duże floty ale w skali całego kraju to jaki to odsetek firm?
Invi napisał(a):Zapoznaj się z aktualnymi przepisami dotyczącymi użytkowania aut "firmowych" po pracy i rozliczania kosztów w takim przypadku.
duzy90 napisał(a):Ok, tak wiemy ze prywatni kupuja nowe auta.
duzy90 napisał(a):Pielegniarka czy taksowkarz sa wlascicielami firm? Od kiedy? Pielegniarki pracuja glownie w szpitalach i przychodniach, a taksowkarze sa zreszeni w korporacjach. Gdzie tu wlasna dzialalnosc gospodarcza?Programisci w wiekszosci tez w korpo pracuja i aut sluzbowych nie dostaja, bo sa im niepotrzebne.
Gradory napisał(a):Samochód może być jako użytek służbowy i wtedy jest tylko do działalności gospodarczej lub jako służbowo-prywatny. W pierwszym przypadku nie możesz pojechać do marketu po prywatne zakupy - samochód tylko do zastosowań służbowych, a w drugim możesz jechać nawet na wczasy do Włoch. Kwestia rozliczeń to inna sprawa.