Czy to dobre auto na start dla młodego kierowcy ?

18 Lip 2011, 19:16

AUDI A3 CZARNE 2.0TDI (2003-) mało spala bo tylko 5l/100km, przy dobrych wynikach. Czy sadzicie że to dobre auto na początek ?

Z góry dzieki za wasze odpowiedzi.
jackus1
Nowicjusz
 
Posty: 10
Auto: -

18 Lip 2011, 19:37

Pewnie większość powie, że za mocne jak na pierwsze auto i zaproponuje Ci coś z silnikiem 1.1
MarcinUser
Początkujący
 
Posty: 106
Zdjęcia: 1
Miejscowość: Podkarpacie

19 Lip 2011, 12:59

Wg. mnie dobre, mało pali i ma w miarę dobrą dynamikę. Nie znam się na tym dobrze, ale słyszałem że silnik 2.0 TDI jest dobry dopóki nic się nie zepsuje.
karolek26
Nowicjusz
 
Posty: 49
Miejscowość: Piastów

19 Lip 2011, 16:16

Unikałbym silnika 2.0 TDI na rzecz 1.9 TDI o ile w ogóle opłaci Ci się kupować diesla. Jeśli nie robisz aż takich przebiegów to wybrałbym tańszą benzynę i zagazował.

P.S Nie wierz w bajeczki że 2.0 TDI spali 5l/100 km. Na delikatnej jeździe w trasie może i tak ale w cyklu mieszanym blisko 7l/100 km trzeba liczyć.
"... wypadki drogowe powstają dlatego, że dzisiejsi ludzie jeżdżą po wczorajszych drogach jutrzejszymi samochodami z pojutrzejszą prędkością..."
stasiowski121
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2201
Miejscowość: Podkarpacie
Auto: VW T4/Audi 80 B4/Passat B3
Silnik: 2.5 TDI AXG
Paliwo: Diesel
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

19 Lip 2011, 17:20

^ Tak jak wyzej, na dodatek benzyne bedzie ci latwiej kupic z normalnym przebiegiem, oraz jest tez iles tam zl tansza wiec na instalacje zostanie.

Dodatkowo diesel ktory ma juz swoj przebieg, czasami, a nawet dosc czesto moze sie prosic o wymiane turbiny, kola dwumasowego czy wtryskiwaczy, kazda taka zabawa to 1500-2000zl.
Czimi
Stały forumowicz
 
Posty: 2099
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: W210 220 CDI

19 Lip 2011, 18:33

Do typowych problemów TDI w przypadku 2.0 trzeba jeszcze dodać pękającą głowicę.
Jasiek90
Stały forumowicz
 
Posty: 2899
Miejscowość: Zawichost
Prawo jazdy: 01 01 2001
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Chrysler PT Cruiser/Seat Arosa
Silnik: 2.4-152 KM/ 1.7 SDI
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Wodór receptą na zmiany klimatu
    Do 2050 roku rynek wodoru może osiągnąć poziom 2,5 biliona dolarów, co przełożyłoby się na redukcję rocznej emisji CO2 o 6 gigaton. To 20 procent redukcji koniecznej do tego, aby nie dopuścić do podniesienia się średniej ...

20 Lip 2011, 15:41

Nie wiem czemu jedni piszą, że pękające głowice to rzadkość, a inni całkiem odwrotnie. Ilu ludzi tyle opinii.
dervu
Zaawansowany
 
Posty: 520
Miejscowość: Lublin
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: Peugeot 106 XSi 16v
Silnik: 1.6 16v TU5J4
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1992

20 Lip 2011, 16:11

To zależy o jakim okresie piszesz.
W 2.0 TDI CR lub nawet PD po 2006r pękają tak jak w innych autach ale do 2006r to był duży problem tych silników.
Zresztą nie jedyny.
Początkowe wersje to chyba najgorszy turbodiesel pierwszej dekady XXI pod względem niezawodności/trwałości.
Jasiek90
Stały forumowicz
 
Posty: 2899
Miejscowość: Zawichost
Prawo jazdy: 01 01 2001
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Chrysler PT Cruiser/Seat Arosa
Silnik: 2.4-152 KM/ 1.7 SDI
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000