Czy to sprzeglo czy moze inna "promocja"?

11 Mar 2013, 21:21

Witam, wiem ze tematow o slizgajacym sie sprzegle jest masa, jednak chcialbym przeczytac jakies opinie co do mojej konkretnej sytuacji bo nie chce wymieniac czegos co byc moze jeszcze pojezdzi... Ale do rzeczy. Otoz od jakiegos czasu zauwazylem ze moje auto ma powaznego mula na rozgrzanym silniku. Kiedy wyjade z garazu i depne do podlogi to w miare ladnie przyspiesza, problem zaczyna sie po paru kilometrach - na biegu 1, 2 i 3 czuc wyrazne szarpanie kiedy chce gwaltownie przyspieszyc. Niby da sie tak jezdzic, ale jest problem ze sprawnym wyprzedzaniem i korzystaniem z okazji na skrzyzowaniach. Kiedys podejrzewalem swiece, kable WN itp, ale wszystko zostalo wymienione. Dodam ze nie mam problemu ze zmiana biegow, no moze czasem 1 i wsteczny nie chce wejsc od strzala ale to chyba jest normalne (albo prawie normalne). Prosze o jakies opinie bo nie wiem czy brac sie za sprzeglo czy przyjrzec sie czemu innemu. Z gory dzieki. Pozdrawiam
Damian106
Początkujący
 
Posty: 101
Prawo jazdy: 15 11 2006
Auto: Mitsubishi Colt

12 Mar 2013, 15:01

Kolego, podejrzewam, że to może być wina docisku - jet poważnie uszkodzony.
Spróbuj sobie prześledzić te objawy opisane tu obroty-silnika-rosna-szyko-a-predkosc-nie-zwiekasza-sie-vt62116.htm
Strimi
Początkujący
 
Posty: 79
Prawo jazdy: 04 05 1985
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Ford S-MAX
Silnik: 2,5
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: MPV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

12 Mar 2013, 18:43

Dzieki za link. W sumie wiem jakie objawy daje slizgajace sie sprzeglo, chodzilo mi bardziej o to czy za sytuacje jaka opisalem moze byc odpowiedzialne tez cos innego, na przyklad uklad zasilania itp. Moze sprawa wydaje sie oczywista, ale chcialbym sie upewnic zanim wydam 600pln na naprawe samochodu...
Damian106
Początkujący
 
Posty: 101
Prawo jazdy: 15 11 2006
Auto: Mitsubishi Colt
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Tuning Show 2009 - Kraków / relacja
    Zwiedzający podczas 7.Tuning Show w Krakowie mogli zobaczyć mi. in. samochód rajdowy Janusza Kuliga, Ford Focus WRC, którym wywalczał tytuły mistrza Polski w latach 2000-2001. Ponadto był tylno napędowy Ford ...