Czy używać start-stop?

26 Kwi 2019, 21:12

Cześć.
Czy powinienem używać funkcji start-stop w samochodzie? W internecie jest wiele sprzecznych opinii na temat wpływu tego systemu na turbosprężarkę.
taquito
Początkujący
 
Posty: 206
Zdjęcia: 13
Miejscowość: Bytom
Prawo jazdy: 07 02 2012
Przebieg/rok: 9tys. km
Auto: Alfa Romeo Giulietta
Silnik: 1.4 TB 170KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

26 Kwi 2019, 23:00

taquito napisał(a):Cześć.Czy powinienem używać funkcji start-stop w samochodzie?

Tak.
aGradory
 

27 Kwi 2019, 09:18

Uzasadnij :!:
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16515
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

27 Kwi 2019, 14:28

Kao napisał(a):Uzasadnij :!:


Nowy artykuł w AŚ ... nie czytałeś :?: :mrgreen:
Sponsorowany przez producenta SS :ok:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10723
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

27 Kwi 2019, 15:55

szybki napisał(a):Nowy artykuł w AŚ ... nie czytałeś
a no nie, jakos szkoda mi czasu :P
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16515
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

27 Kwi 2019, 16:24

Kao napisał(a):Uzasadnij

1. Oszczędza paliwo.
2. Jest w samochodach od lat. Ludzie jeżdżą i nic złego się nie dzieje.
3. Mądrzejści od nas wymyślili system S/S.
aGradory
 
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Toyota Yaris Verso (1999–2005)
    Była to pierwsza Toyota o nazwie Verso, jaką można było kupić w polskich salonach japońskiej marki. Na świecie była oferowana również pod nazwą Toyota Fun Cargo i Toyota Echo Verso. Pięciodrzwiowy minivan segmentu ...
    NISSAN NV200 LONDON TAXI
    Nissan przedstawił śmiałą, przyszłościową wizję londyńskiej taksówki - model NV200 London Taxi - skierowaną do 300 tysięcy codziennych użytkowników tego środka transportu. NV200 London Taxi emituje zdecydowaniem ...

27 Kwi 2019, 17:55

1. Ile zaoszczędzisz w skali roku? 2 litry?
2. Od lat auta tracą na żywotności między innymi przez taki system
3. Żadnej filozofii nie ma w wymysleniu takiego systemu a poza tym to wymysł ekologów i przekupują koncerny aby takie systemy montowali.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16515
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

27 Kwi 2019, 19:52

Gradory napisał(a):1. Oszczędza paliwo.
2. Jest w samochodach od lat. Ludzie jeżdżą i nic złego się nie dzieje.
3. Mądrzejści od nas wymyślili system S/S.


Czemu Ty chwytasz każda głupotę którą przeczytasz? Jak widzisz reklamę piwa z uśmiechniętym, w dobrej kondycji fizycznej 40latkiem to co ma wspólnego to z prawdą?
Jak widzisz romantyczny domek, pieska i dwójkę dzieci w reklamie banku i kredytu to co ma to wspólnego z rzeczywistością?

Tak więc Gradory zobacz jak się liczy emisje szkodliwych dymków względem norm a potem zrozumiesz po co s&s...

Albo poczytaj komu ostatnio została sprzedana Tesla i po co???

Wtedy może zrozumiesz działanie systemu :ok:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10723
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

27 Kwi 2019, 21:20

Jeżeli juz rozmawiamy o ekologii to słynny amerykański lotniskowiec zużywa ponad 2mln paliwa na 3 dni wiec taki SS w aucie to jest setna%
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16515
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

27 Kwi 2019, 21:58

Powiem tak - moje zdanie jest takie, że dla środowiska może i to jest ok. Ale dla nas, posiadaczy takich aut już nie. A to, że jest tam super mocny z kosmiczną technologią akumulator, że jest tam super mocny z kosmiczną technologią rozrusznik i wszystkie te superanckie układy, to można sobie w buty włożyć.
Proste pytanie - co jest dla posiadacza samochodu z tym systemem korzystne? Co taki posiadacz zyskuje, w porównaniu do posiadacza samochodu bez tego systemu. Tylko nie piszcie mi o zaoszczędzeniu na paliwie, bo to kolejna wielka głupota. Proste pytanie - ile paliwa traci się podczas rozruchu silnika i ile traci się podczas stania 20 sek na np. czerwonym świetle?
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

27 Kwi 2019, 22:04

Panowie był już taki temat i z punktu widzenia kierowcy oszczędności nie widać ale z punktu widzenia ekologii już tak. Zerknijcie sobie do tematu czy-system-start-stop-naprawde-oszczedza-paliwo-vt112984.htm

Mnie osobiście denerwuje ten system i zawsze go wyłączam :mrgreen:
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5225
Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!

27 Kwi 2019, 22:15

MotoAlbercik napisał(a):Proste pytanie - ile paliwa traci się podczas rozruchu silnika i ile traci się podczas stania 20 sek na np. czerwonym świetle?
Nie każdy potrafi sobie to wyobrazić dlatego warto pewne rzeczy wytłumaczyć. Przykład, w lato przez te 20 sek. wyłączonego silnika wzrośnie temperatura wnętrza to po odpaleniu klima będzie bardziej obciążona więc nici z oszczędności spalania.

Akumulator jest droższy więc wystarczy jedna wymiana i po ewentualnych oszczędnościach.
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5225
Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!

28 Kwi 2019, 00:41

Kao napisał(a):1. Ile zaoszczędzisz w skali roku? 2 litry?
2. Od lat auta tracą na żywotności między innymi przez taki system
3. Żadnej filozofii nie ma w wymysleniu takiego systemu a poza tym to wymysł ekologów i przekupują koncerny aby takie systemy montowali.

Kao,
Ad. 1. Odpowiedź poniżej.
Ad.2. Ale jednak pełno na drogach starych aut, o których mówiło się 15 lat temu, że się rozlecą za 5 lat. Mało na drogach nastoletnich aut, w których olej zmieniano co 30 000 km?
Ad.3. Dajesz mi ostrzeżenia za wszystko, a sam oskarżasz ludzi bez dowodów o przekupstwo. Ile by musieli dać Toyocie - największemu producent na świcie (11 mln samochodów rocznie) - żeby ich przekupić?

MotoAlbercik napisał(a):20 sek na np. czerwonym świetle?

Komputer pokazuje mi (Astra K 1.6 benzyna) zużycie paliwa 0,8 - 0,9 l/h w czasie postoju z włączonym silnikiem. Przez 20 s (1/180 godziny) jest to 0,0056 l/h. Zatrzymania są co chwilę (przez światła i inne). Byle przejazd po mieście to kilkadziesiąt zatrzymań. Zakładając 50 cykli start/stop dziennie daje to 0,28 litra na dzień. Zakładając, że jeździmy 250 dni w roku jest to prawie 70 litrów rocznie, czyli 350 zł. 10 lat to 3500 zł. Oczywiście rozruch silnika potrzebuje prądu i potem silnik przez alternator musi doładować akumulator, a co za tym idzie oszczędność będzie mniejsza. Wszyscy producenci i testy, które widziałem w Interneci podają, że jest oszczędność.

Do Astry K 1.4 system S/S kosztuje 1000 zł (w 1.6 był seryjnie). Po kilku latach, gdy przyjdzie czas wymiany akumulatora, to do aut z S/S jest on droższy ze 100 - 200 zł. Nie wiem, jak z żywotnością silnika i rozrusznika.

Wydaje się, że w krótkiej i średniej perspektywie S/S się opłaca. Nie wiem, czy w dłuższej jest opłacalny. Powiem bezczelnie i wprost, że perspektywa 15-letnia nie obchodzi mnie, bo już tego auta nie będę wtedy miał. :naughty:
aGradory
 

28 Kwi 2019, 00:58

szybki napisał(a):Czemu Ty chwytasz każda głupotę którą przeczytasz? Jak widzisz reklamę piwa z uśmiechniętym, w dobrej kondycji fizycznej 40latkiem to co ma wspólnego to z prawdą?

Nie piję alkoholu w ogóle.

szybki napisał(a):Jak widzisz romantyczny domek, pieska i dwójkę dzieci w reklamie banku i kredytu to co ma to wspólnego z rzeczywistością? /quote]
Nigdy nie wziąłem kredytu i żyję.

szybki napisał(a):Tak więc Gradory zobacz jak się liczy emisje szkodliwych dymków względem norm a potem zrozumiesz po co s&s...

Do spełnienia normy Euro 6.2 chyba nie jest potrzebny S/S? Pełno jest aut bez S/S spełniających tą normę.

szybki napisał(a):Albo poczytaj komu ostatnio została sprzedana Tesla i po co???

Komu, bo nic nie znalazłem?
aGradory
 

28 Kwi 2019, 07:18

Gradory napisał(a):Do spełnienia normy Euro 6.2 chyba nie jest potrzebny S/S? Pełno jest aut bez S/S spełniających tą normę

Ale wiesz o tym, że liczy się też całkowita emisja wszystkich modeli marki.
S/S najbardziej potrzebny jest właśnie przy testach homologacyjnych. Nie wiem dokładnie ile, ale przez sporą część testu auto stoi.
Co do opłacalności dla użytkownika, to tylko nasze dywagacje, dokładnych danych chyba nie ma nikt.
Do wyżej wymienionych wad, dodałbym ogólne większe zużycie elektroniki-skoki napięcia przy odpalaniu pewnie mają na to jakiś wpływ. To chyba nie przypadek, że żarówki w autach z tym systemem przepalają się dużo szybciej.
Trzeba też rozróżnić działanie tego systemu w manualu i w automacie.
W manualu nie ma tragedii, przecież to my sami decydujemy o tym, kiedy wyłączyć silnik. Sam jeżdżąc Vitarą chętnie korzystam z tego systemu, ale tylko wtedy gdy wiem, że postoję trochę dłużej. A w automacie, to wg mnie zło wcielone :mrgreen: Fakt, znam ten system wyłącznie z jazd testowych, ale zdarzało się, że system wyłączył mi silnik chwilę przed ruszeniem :/
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3737
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Pieniężno
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna