Czy warto kupić audi 80/a8 D2?

11 Wrz 2021, 07:37

Powoli rozglądam się za nowym autem do kupienia. Moje aktualne Hyundai Coupe z 2002 trochę nie domaga pod względem blach.

Myślałem o audi jako autach "nierdzewiejących" dzięki cynkowaniu.

Spodobało mi się stare audi 80 z wyglądu,tak samo jak audi a8 D2 robione w Alu.

Pytanie tyczy się dostępności części jak i koszty utrzymania tych aut. Ogólnie V8 spodziewam się że będzie strasznie drogie dlatego myślę o audi 80. Audi 80 również pewnie ma tańsze części ale różnie to bywa.

Jeżdżę na LPG i nie miałem z instalacjami problemów nigdy. 12-20 tyś rocznie.
Czarooo
Nowicjusz
 
Posty: 16

11 Wrz 2021, 08:02

Takiego starego rupiecia sobie można kupić hobbystycznie do dłubania a nie na co dzień. Jak tym zaczniesz jeździć 20k rocznie to wszystko się zacznie sypać, stary zawias itd. A8 to koszty a znajdź jeszcze egzemplarz, którego poprzedni fani tanich v8 nie zaniedbali. Do tego kwestia napraw powypadkowych tego alu bo raczej 20 letniego auta bez przygód kupić się nie da.

"Nie rdzewieją" też np. peugeot 406 (za wyjątkiem coupe), citroen c5 czy volvo s60/v70 a pod wzgledem użytkowym nawet nie ma sensu do nich audi 80 porównywać
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2589
Przebieg/rok: >50tys. km

11 Wrz 2021, 08:13

Czarooo napisał(a):Myślałem o audi jako autach "nierdzewiejących" dzięki cynkowaniu.

Spodobało mi się stare audi 80 z wyglądu,tak samo jak audi a8 D2 robione w Alu.

Pytanie tyczy się dostępności części jak i koszty utrzymania tych aut. Ogólnie V8 spodziewam się że będzie strasznie drogie dlatego myślę o audi 80. Audi 80 również pewnie ma tańsze części ale różnie to bywa.

Jeżdżę na LPG i nie miałem z instalacjami problemów nigdy. 12-20 tyś rocznie.


Krótko i zwięźle odpuść. A od siebie czyli użytkownika v8 jako dd szukaj taniego v8 gdzie indziej.

Tak jak przedmowca pisał Twoje opcje są hobbistyczne. Może jeszcze 80ka przejdzie jako dd ale trzeba być amatorem.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10709
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

12 Wrz 2021, 03:03

Nie, w a8 sam wydatek na serwis filtrów i oleju to na dzień dobry 700-800 zł. Nawet jak naprawiasz sam wszystko to części są drogie i trzeba brać z aso, bo nie ma wielu zamienników. A 80 to już wgl wymiera.

Może a4 b5/b6?
Gość114260
 

17 Wrz 2021, 18:26

W takim razie audi A4 b5/b6 brzmi sensownie. 1.6 lub 1.8t w LPG czy 1.9 tdi jakiś?

Francuski auta nie podobają mi się. Volvo s60/v70 wydaje się być też dobrym wyborem. Jak radzi sobie z LPG? Jak z dieslem od Volvo?

Ale grupa VAG ma chyba tańsze części jednak niż Volvo.
Czarooo
Nowicjusz
 
Posty: 16

17 Wrz 2021, 18:39

Czarooo napisał(a):Ale grupa VAG ma chyba tańsze części jednak niż Volvo.


Zależy jak dużą różnicę w portfelu zrobi ci np. 30 złotych różnicy na amortyzatorze wymienianym co np. 6 lat. Jeśli sprawia to, że przez jeden dzień zrezygnujesz z przyjmowania pokarmu to rzeczywiście, będzie to znaczące.

A tak bez jaj to w tak starych autach, tej samej klasy różnice w kosztach eksploatacji są minimalne, można to całkowicie olać. Oczywiście jeśli porównujesz jakieś a4 1.6 z volvo 2.4 d5 to tematy silnikowe będą o wiele droższe ale i wrażenia z jazdy o wiele lepsze. W przypadku zbliżonych pojemnością/mocą silników nie będzie miało większego znaczenia, jedna część będzie trochę droższa, inna trochę tańsza, nie warto sobie głupotami zaprzątać głowy
BTW możesz sobie sprawdzić ile kosztuje np. przedni zawias dobrej firmy do audi a4b5 wartej 5k :mrgreen:

Czarooo napisał(a):1.6 lub 1.8t w LPG czy 1.9 tdi jakiś?


1.6 dla baaaaaardzo mało wymagającego pod względem osiągów kierowcy
1.8t spoko tylko spróbuj znaleźć taki do jakiego się 5 sebków nie dorwało, nie dość, że trudne to jeszcze będzie drogo
1.9 spoko ale tak naprawdę jw. + kosmiczne przebiegi
Jakbym miał kupować coś takiego jak a4b5 to pewnie z 1.8/125, chyba najlepszy kompromis. Przy b6 nie wiem, może 2.4

Czarooo napisał(a):Volvo s60/v70 wydaje się być też dobrym wyborem. Jak radzi sobie z LPG? Jak z dieslem od Volvo?


do każdego benzyniaka założysz lpg, bardzo dobrze sobie z nim radzą
diesel 2.4 jest jedną z najlepszych tego typu konstrukcji w historii motoryzacji, no ale wiadomo - przebiegi
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2589
Przebieg/rok: >50tys. km
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    53 Nissany NV200 zakupione przez GDDKiA
    W wyniku rozstrzygniętego przetargu nieograniczonego zorganizowanego przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Lublinie na dostawę 53 szt. samochodów patrolowych z przeznaczeniem dla 16 Oddziałów ...

17 Wrz 2021, 19:12

Czarooo napisał(a):W takim razie audi A4 b5/b6 brzmi sensownie. 1.6 lub 1.8t w LPG czy 1.9 tdi jakiś?
a jaki w ogóle budżet na auto?

Czarooo napisał(a):Ale grupa VAG ma chyba tańsze części jednak niż Volvo.


Niestety często tak bywa, przykład z naszego forum podiwieszone tematy:
a4-b7-2-0tfsi-325i-e90-is-250-mk2-legacy-iv-3-0-s60-i-2-4t-vt97095.htm#p621921

Zobacz koszt łozyska do A4 B7 2,0T - 2 stówki, do S60 2,4T prawie 500 zł sztuka!
Zobasz koszt cewki - częsta usterka w benzyniakach - do A4 B7 - niecałe 100 zł, do S60 220 zł.. (silnik R5 nierzadko zdarza się że trzeba kupić komplet żeby dojść do tego co się dzieje z silnkiem)
Amortyzatory też różnica nie 30 zł tylko dobre 500 zł..


Tu kolejny przykład C70 z 2,4T wychodzi najdrożej w swojej klasie
tt-8n-1-8t-328ci-e46-clk-200k-w208-c70-i-2-4t-vt97379.htm#p624395
i znowu łożysko koła ponad 400 zł, do Audi TT 130.. a do takiego CLK tylko 80 zł...zobacz na koszt dwumasy do C70...najdrożej z całej grupy aut ponad 2500 zł, gdzie do 1,8T Audi TT niecałe 1400
demirbiras
Zaawansowany
 
Posty: 931
Prawo jazdy: 14 08 2009
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Astra H
Silnik: 1,8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

17 Wrz 2021, 19:24

demirbiras napisał(a):i znowu łożysko koła ponad 400 zł, do Audi TT 130.. a do takiego CLK tylko 80 zł


ale ogarniasz dlaczego w jednym 400 a w innym 130? 400 bo występuje jako całość z piastą, 130 bo kupujesz samo łożysko i mechanik oprócz odkręcenia i przykręcenia nowej (jak w volvo) musi wyprasować stare łożysko i wprasować nowe, tutaj dochodzą koszty robocizny
do tego piastę do s60 można kupic za 360 (skf) a nie 500
inna sprawa, że jest to rzecz, którą robi się baaaaaaardzo rzadko

Zobasz koszt cewki - częsta usterka w benzyniakach - do A4 B7 - niecałe 100 zł, do S60 220 zł..


Cewka zapłonowa to częsta usterka w benzyniakach?

BTW nawet na przykładzie zestawienia jakie przytaczasz finalnie a4 wyszło "drożej"
A jak jeszcze dodasz do tego brak możliwości opłacalnego montażu lpg to robi się jeszcze mniej wesoło
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2589
Przebieg/rok: >50tys. km

17 Wrz 2021, 19:34

Lpg to jest kaprys, jak ktoś robi 10 tys rocznie to nie ma sensu zakładac lpg a jak jeździ dużo to kupi sobie 1,9 tdi... i tak A4 wyszło drożej bo ma droższy w serwisie silnik, ale podstawowe części eksploatacyjne, który często trzeba zrobić od razu są droższe, a jeżeli piastę do S60 można kupić za 360 to łożysko do Audi A4 za 130 no i i tak jest taniej

Cewki nawet nie skomentuje, świec też się nie wymienia? W 18 letnim samochodzie? z przebiegiem 400 tys?
Wiem że to jest ukochany Twój koncern ale serwis tych aut jest drogi..
demirbiras
Zaawansowany
 
Posty: 931
Prawo jazdy: 14 08 2009
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Astra H
Silnik: 1,8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

17 Wrz 2021, 19:36

Czarooo napisał(a):Ale grupa VAG ma chyba tańsze części jednak niż Volvo.

Tak ma taniutkie :D

Dlatego sprawne a4b5 znajdziesz na plakacie :ok:

demirbiras napisał(a):Audi TT 130..

Trzymam kciuki za Ciebie. Nie martw się będzie dobrze :ok:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10709
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

17 Wrz 2021, 19:42

szybki napisał(a):Dlatego sprawne a4b5 znajdziesz na plakacie

Ahh jak mi przykro Szybki że przez całe swoje życie miałeś styczność tylko z gruzami, ale tacy klienci do Ciebie przyjezdzają sorry, nie martw się sprawnych zdrowych A4 B5 jest sporo tylko po co mają przyjeżdzać?

Także Czarooo, już wiesz że to miejsce to nie jest rzetelne źródło informacji o grupie VAG.
demirbiras
Zaawansowany
 
Posty: 931
Prawo jazdy: 14 08 2009
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Astra H
Silnik: 1,8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

17 Wrz 2021, 19:50

demirbiras napisał(a):sporo tylko po co mają przyjeżdzać?

W sumie po nic już dawno ich wyleczyłem z taniej i dobrej motoryzacji. Są dalej moimi kolegami/klientami i od wielu lat już cale rodziny korzystają z tego co im przyłatwie :D
Ale nie martw się ostatnio klepnąłem trochę ałdiaczków i vw :ok:
Wiem że potem i tak trafią do mnie ale w sumie jak ktoś nie ma węża w kieszeni jest git.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10709
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

17 Wrz 2021, 20:09

Cewki do Volvo drogie, a u siebie mam dalej oryginalne i to we Francuzie! Co to w ogóle za argument :lol:
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

17 Wrz 2021, 20:15

demirbiras napisał(a):nie martw się sprawnych zdrowych A4 B5 jest sporo tylko po co mają przyjeżdzać


Właśnie, po co mają przyjeżdżać do mechanika? Przywiozą na lawecie jak już staną na środku skrzyżowania, zresztą jak większość gruzów wartych 5k
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2589
Przebieg/rok: >50tys. km

17 Wrz 2021, 20:34

galakty napisał(a):Cewki do Volvo drogie, a u siebie mam dalej oryginalne i to we Francuzie! Co to w ogóle za argument

Rozumiem że świece też masz oryginalne? to życze powodzenia, pamiętaj tez że rozmawiamy o silnikach turbo, gdzie układ zapłonowy odgrywa bardzo ważną rolę i wszystkie jego niedociągnięcia są bardzo odczuwalne

No cóż są tacy że im się sprzegło ślizga i nic nie robiąi tez uważają że jeszcze mają oryginalne...

franccc napisał(a):Przywiozą na lawecie jak już staną na środku skrzyżowania, zresztą jak większość gruzów wartych 5k
Rozumiem że piszesz to z doświadczenia?
Chociaż Ty to zdaje się w autach za 50k czy więcej musiałeś wzywac lawetę także jak widzisz to nie reguła :) (Opel Insignia)
demirbiras
Zaawansowany
 
Posty: 931
Prawo jazdy: 14 08 2009
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Astra H
Silnik: 1,8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna