REKLAMA

Forum samochodów hybrydowych, elektrycznych i konwencjonalnych
takie dwa protipy:Yosuke7 napisał(a):egzaminator mi mówi, że na najbliżsyzm skrzyżowaniu mam skręcić w prawo, czyli mam skrzyżowanie za 100m i przez te 100m mam zmienić dwa razy bieg, raz na 3 później na 2
anonimowygość napisał(a):Nie, nie masz wiedzy. Przejeździłeś 35 godzin pojazdem z manualną skrzynią biegów, a to nie robi z Ciebie kierowcy. Nawet po roku prowadzenia pojazdu czy tych 10tys. kilometrów będzie wiele nauki przed tobą.
anonimowygość napisał(a):Po prostu automat sam zredukuje bieg, automat jest łatwiejszy i bardzo wygodny w poruszaniu się po mieście. Maunal nie jest "wybredny", tylko automat zrzuci na niższy bieg za ciebie.
anonimowygość napisał(a):Jeźdźenie na 4 biegu prędkością 20km/h nie jest drobnym błędem, wszystko da się wyczuć, nawet nie patrząc na obrotomierz. Rozumiem, że osoby, które przejechały zaledwie 30 godzin na kursie mogą popełnić taki błąd, ale notoryczne takie jeźdzenie, bądź notoryczne startowanie z 3/4 biegu nie jest "drobnym" błędem, a zwyczajną nieumiejętnością jazdy.
anonimowygość napisał(a):Przecież to ewidentny dowód, że nie potrafisz jeździć ze skrzynią manualną i nie opanowałeś jazdy w pojeździe z taką skrzynią. Podwójne zrzucenie biegu nie jest tutaj konieczne. Jeżeli występują u ciebie takie problemy to instruktor powinien się na tym skupić i doprowadzać częściej do takiej sytuacji, skoro tego nie opanowałeś. Po pierwsze nie powinien Cię wypuścić na egzamin, jeżeli tracisz kontrolę na tym co się dzieje wokół pojazdu, kiedy zmieniasz biegi, to jest bezpieczeństwo twoje i ludzi wokół. Rozumiem, że możesz mieć z nim dobry kontakt ze swoim instruktorem, ale po tym co wypisujesz, nie rzutuje to dobrze na jego sposób przekazywania wiedzy.
anonimowygość napisał(a):Wytłumaczę Ci coś w sposób łopatologiczny, bo twoje porównanie biegów do wyłączania przeglądarki ma się nijak. Jak jeździsz rowerem, rozpędzasz się coraz szybciej, to też zmieniasz "biegi na te wyższe", by uzyskać wyższą prędkość, adekwatnie jest z samochodem. Jak mocno zwolnisz na najwyższym biegu lub będziesz ruszał, to będziesz musiał użyć dużo siły/mocy, o ile się uda. Adekwatnie jest do jazdy i ruszania na wyższych biegach w samochodzie. Oczywiście jest to mocno uproszczone porównanie, nie można brać tego aż tak mocno do siebie.
anonimowygość napisał(a):Po prostu szukasz winy w swoich niepowodzeniach we wszystkim wokół, próbując usprawiedliwiać siebie, a zwyczajnie brakuje Ci praktyki w prowadzeniu pojazdu z manualną skrzynią biegów. 30 godzin to żaden wyznacznik, jeden nauczy się w miarę obsługi w 20 godzin, drugi w 50.
anonimowygość napisał(a):
Jeżeli uważasz, że skrzynia automatyczna uwolni Cię częściowo i będziesz się mógł bardziej skupić na otoczeniu to się zapisz na taki egzamin. Jak nabędziesz więcej doświadczenia na drodze, wyrobisz sobie nawyki na drodze, a sama jazda będzie absorbowała mniej twojej uwagi, to kiedyś możesz zrobić na manualną, o ile będzie taka potrzeba.
galakty napisał(a):Szybciej zmienisz kierunek automatem? Niezła bzdura.
Już przestań naginać rzeczywistoś
mike napisał(a):takie dwa protipy:
1. nie musisz zrzucać biegów po kolei, możesz z 4 na 2, co zmniejsza o połowę ilość niezbędnych do wykonania czynności.
2. nie każdy zakręt pokonuje się na 2 (to taki fetysz instruktorów)
Tak, zdaj na automacie i nie głoś teorii, że manual jest wadliwy.
Gdybyśmy rozmawiali tutaj wieki temu na temat obsługi niezsychronizowanej manualnej skrzyni biegów to jeszcze jestem w stanie zrozumieć . Podwójne wysprzęglanie , międzygaz przy redukcji . Ok . nie każdy to ogarniałYosuke7 napisał(a): no ale manual jest cholernie obsługowy.
bonifacy napisał(a):Gdybyśmy rozmawiali tutaj wieki temu na temat obsługi niezsychronizowanej manualnej skrzyni biegów to jeszcze jestem w stanie zrozumieć . Podwójne wysprzęglanie , międzygaz przy redukcji . Ok . nie każdy to ogarniał Wież mi - współczesne manualne skrzynie są w pełni zsynchronizowane, zapewniają łatwość obsługi , są szybkie w zmianie biegów , nie zaprzątają nadmiernej uwagi .Uważam że osoba z minimalnymi umiejętnościami jest w stanie nad nią zapanować Robisz z siebie człowieka ułomnego , niezaradnego , szukającego problemu . Tyle w temacie .