Czy zgasimy światła w naszych autach?

Czy jazda na światłach przez cały rok powinna być obowiązkowa?

Tak
150
46%
Nie
176
54%
Razem głosów : 326

11 Sie 2008, 10:19

Jak dla mnie to ten przepis jest dobry nie powinien być znoszony. Tak jak w słoneczny dzień jest łatwiej zobaczyć samochód z włączonymi światłami, tak samo w terenie zalesionym gdzie pada cień, a samochód ma czarny bądź ciemny kolor, światła ogromnie pomagają... Jestem za tym by ten przepis nie był znoszony.

Automatyczne światła? troszkę nazbierać i kupić Fiata UNO, jak raz się włączy to już nie trzeba wyłączać :)

Co do progów zwalniających... To teraz już chyba nie ma dróg w mniejszych miejscowościach i na osiedlach gdzie nie ma "garbów", zdaje mi się że jak ktoś chce jechac szybko to i tak pojedzie chociażby chodnikiem...
loqash
 

11 Sie 2008, 10:51

Wiem jednak, że kiedy widzę nadjeżdżający samochód bez włączonych świateł to mam wrażenie, że on stoi a nie jedzie.


A sam samochód nie jest odnośnikiem? Naprawde jak czytam te komentarze to mam wrażenie ze za są tlyko Ci co mają coś z oczami - TO DO LEKARZA, robie tysiace kilometrów i ja nie wiem jak można nie widzieć samochodu ?!?!?!??!

No qźwa n ie widza jak wyprzedzaja pod górke ale na litośc boską samochodu nie widzieć?!??!
nowak5615
Nowicjusz
 
Posty: 6

11 Sie 2008, 11:19

loqash napisał(a):Jak dla mnie to ten przepis jest dobry nie powinien być znoszony. Tak jak w słoneczny dzień jest łatwiej zobaczyć samochód z włączonymi światłami, tak samo w terenie zalesionym gdzie pada cień, a samochód ma czarny bądź ciemny kolor, światła ogromnie pomagają... Jestem za tym by ten przepis nie był znoszony.

Co do progów zwalniających... To teraz już chyba nie ma dróg w mniejszych miejscowościach i na osiedlach gdzie nie ma "garbów", zdaje mi się że jak ktoś chce jechac szybko to i tak pojedzie chociażby chodnikiem...


Ten przepis jest zły i niebezpieczny - uważasz się za jakiegoś eksperta ruchu drogowego ?

Gdzie łatwiej ??? Prosze - zdjęcia z lasu.....

http://i328.photobucket.com/albums/l343 ... hu/e38.jpg
http://i328.photobucket.com/albums/l343 ... hu/e37.jpg
http://i328.photobucket.com/albums/l343 ... hu/e33.jpg


Dla jednej koleżanki powyżej te wszystkie samochody stoją, więc zapewne można wyprzedzać ;-))

http://i328.photobucket.com/albums/l343 ... hu/e21.jpg
http://i328.photobucket.com/albums/l343 ... hu/e15.jpg
http://i328.photobucket.com/albums/l343 ... hu/e10.jpg
http://i328.photobucket.com/albums/l343/InzRuchu/e3.jpg


Ludzie - LITOŚCI - wy naprawde nie widzicie samochodów w dzień o ile wam nie świecą w oczy ??? To wyrzućcie czymprędzej paszport - bo w Niemczech wszystkie auta będą dla was NIEWIDOCZNE ... i zaraz będziecie komuś zajeżdżać droge i wyprzedzać bez dostatecznej widoczności.


Garby tylko przyczyniają się do męczenia wzroku oślepianiem jeśli pojazd jedzie w dzień na światłach - jeśli jedzie bez włączonych to napewno Cie nie oślepi...
InzRuchu
Początkujący
 
Posty: 116

11 Sie 2008, 11:28

InzRuchu zgadzam się z Tobą w 100% jakoś w innych krajach nie ma tyle wypadków co w Polsce a nie jeżdżą na światłach.. Jeżeli nadal będzie chamstwo na drogach i każdy będzie się jedynie liczył z tym by im szybciej dojechać do celu to nie dziwie się że są wypadki a jeżeli ktoś nie widzi auta to naprawdę do Okulisty!!!! Jeżeli nie będziemy zwracać uwagi na bezpieczeństwo i kuluturę jazdy na drodze to będą wypadki nadal bo każdy uważa w tym momencie że jest świętym!!! Czy nie jest to dziwne że wyjeżdżając z drogi podporządkowanej stałem 15 minut żeby wyjechać??? I gdyby nie CB i nie miły kierowca tira stał bym drugie 15 minut albo i więcej ...
Luke16
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 835
Miejscowość: KNZ
Prawo jazdy: 12 03 2008
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Scenic II ph2/Panda II/Galaxy
Silnik: 1.6/1.2/1.9
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

11 Sie 2008, 12:23

InzRuchu, z częscią moge się zgodzic, ale... Wszystkie przykłady pokazują samochody jeżdżące w słoneczny dzień. jednak w Polsce pogoda rzadko bywa taka, po zniesieniu ww przepisu jak wytłumaczysz przeciętnemu polakowi kiedy ma włączyć światła a kiedy nie? Jak wytłumaczysz mu kiedy jest zmrok pochmurno itd. Bo chyba nie powiesz mi, że jak jest pochmurno to światła też nie odgrywają dużego znaczenia. Polskie drogi są jakie są i co do pierwszego przykładu nie widziałem miejsca na tej drodze ani dla pieszych ani dla rowerzystów. A jak powiedziałeś o Niemieckich przepisach to chyba nie ma co porównywać biorąc pod uwagę drogi...
loqash
 

11 Sie 2008, 12:25

rozbraja mnie argument ''auto wiecej pali'' to w pierwszej kolejności wyłączcie klime, radio, cb radio, absolutnie nie korzystajcie z elektrycznych szyb :!:
tomek1906
Nowicjusz
 
Posty: 5
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Dlaczego warto rozważyć kupno samochodu elektrycznego?
    Zainteresowanie samochodami elektrycznymi stale rośnie i nie wygląda na to, aby w najbliższym czasie miało się to zmienić. Powody tego stanu rzeczy są różne, ale z pewnością najważniejsze są dwa – znaczące zmiany ...
    Kompleksowa modernizacja jednostek napędowych u Opla
    W latach 2012–2016 Opel wprowadzi trzy nowe rodziny silników i trzynaście nowych jednostek, co jest związane z odnowieniem oferty w tej dziedzinie w 80%. W tym samym okresie firma zaprezentuje również ...

11 Sie 2008, 12:36

rozbraja mnie argument ''auto wiecej pali'' to w pierwszej kolejności wyłączcie klime, radio, cb radio, absolutnie nie korzystajcie z elektrycznych szyb Exclamation


A mnie rozbraja Twój argument.
Szyby cały czasopuszczasz i podnosisz??a klime właczam kiedy i ile chce i to dla własnej wygody. A swiatła mam zapalać nie dla bezpieczeństwa bo to nic nie daje - najpierw kultury na drodze i mniej baranów ( to wpłynie na bezpieczęństwo.
A wracajać do spalania to chyba ze mama Cie tankuje to nie odczuwasz, a robiąc tysiące km miesiecznie to byś poczuł.

po 1. kto nie czuje sie pewnie to do okulisty
2. rozwaga, tlyko tego nam tzreba
nowak5615
Nowicjusz
 
Posty: 6

11 Sie 2008, 12:41

tomek1906 napisał(a):rozbraja mnie argument ''auto wiecej pali'' to w pierwszej kolejności wyłączcie klime, radio, cb radio, absolutnie nie korzystajcie z elektrycznych szyb :!:


Nic z tych rzeczy nie mam - w 3 na 5 posiadanych samochodów mam radio.

Dalej Cie to rozbraja ??


KLIMATYZACJA - ma decydujący i wyraźny wpływ na bezpieczeństwo - mniejsze zmęcznie kierowcy , lepsze samopoczucie - niższa prędkość, mniejszy pośpiech, lepsza KONCENTRACJA za kierownicą. Zimą mniejsze zaparowanie szyb ...

Jazda bez włączonego radia jeśli nie masz głośnego silnika (ja mam :lol: ) jest udręką - ciągły szum opon i jednostajny odgłos pracy silnika nie są korzystne.

Elektryczne szyby - a niby jak masz ją opuścić jeśli masz ochotę ?? Przecież korbki wtedy nie ma...


Światła mijania - zaznaczam - mijania - w dzień też mają wpływ na bezpieczeństwo ... jaki ? Oczywiście NEGATYWNY ... odsyłam do 14 negatywnych punktów na stronie 5 tego wątku...


Argument auto więcej pali w skali jednostki to nic , ale :


,1 litra - przy jeździe w trasie - w korku może to być nawet litr - nawet zakładając 0,1 litra - co 50 pojazd jedzie za darmo i nie truje ... mało ?
W skali kraju jest to 400.000 (czterysta tysięcy !!!!!!!) pojazdów jeżdżące codziennie za darmo i nie zatruwające środowiska.
InzRuchu
Początkujący
 
Posty: 116

11 Sie 2008, 16:26

TAK
Artek 3377
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 7
Miejscowość: Ostrołęka, Centrum

11 Sie 2008, 19:39

I tu się kolega myli. Każda żarówka ma swoją moc więc potrzebuje energii. Bierze ją z alternatora a ten przez to jest dodatkowo obciążony. Wystarczy że na 100 km (dzięki włączonym światłom) samochód spali 0,05 l. Po przemnożeniu tego przez ilość samochodów jeżdżących z włączonymi światłami to już wychodzą konkretne ilości.
kamfin0
Nowicjusz
 
Posty: 10

11 Sie 2008, 21:10

kamfin0 napisał(a):I tu się kolega myli. Każda żarówka ma swoją moc więc potrzebuje energii. Bierze ją z alternatora a ten przez to jest dodatkowo obciążony. Wystarczy że na 100 km (dzięki włączonym światłom) samochód spali 0,05 l. Po przemnożeniu tego przez ilość samochodów jeżdżących z włączonymi światłami to już wychodzą konkretne ilości.


To jest tak naprawdę kompletnie NIEWAŻNE ....
wszyscy tłumaczą, że życie jest bezcenne itp - dlatego świecą ... - trudno się z tym nie zgodzić, gdyby efekt zapalonych świateł nie był odwrotny - a niestety jest :!: :!: :!: :!: :!:

Niestety - światła mijania w dzień są szkodliwe powody już wymieniałem - dokumentacje fotograficzną też zamieściłem - może to bardziej przemówi wam do rozsądku .....

http://www.policja.pl/portal/pol/8/160/ ... _2007.html


Chcecie jeździć na światłach w dzień ? Proszę bardzo - ale nie na światłach mijania - zastosujcie światła do jazdy dziennej świecące wyłącznie z przodu pojazdu.... w dzień powinien być zakaz stosowania świateł mijania w dobrą pogodę :!: To jest bardzo zły przepis, i ma bardzo poważne negatywne skutki jeśli chodzi o bezpieczeństwo ruchu drogowego.
InzRuchu
Początkujący
 
Posty: 116

12 Sie 2008, 07:51

Ja jestem za anulowaniem przepisu jazdy na światłach, ale gdy wprowadzą taki przepis, że światła będzie się włączać w kiepskich warunkach pogodowych i gdy tylko robi się ciemniej, bo nie raz widziałem jak o 22 jeździli bez świateł
Tak niewiele nam potrzeba do szczęście, wystarczą tylko równe drogi...
qfas
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 5
Miejscowość: Lublin

12 Sie 2008, 19:49

InzRuchu napisał(a):
Tak ?

POKAŻ GDZIE !!...


Gdzie? Na ulicy. Nie pokazuj mi tu marnej jakości zdjęć, tylko rozejrzyj się dokładniej w czasie jazdy. Ja widzę różnicę.

InzRuchu napisał(a):,1 litra - przy jeździe w trasie - w korku może to być nawet litr - nawet zakładając 0,1 litra - co 50 pojazd jedzie za darmo i nie truje ... mało ?
W skali kraju jest to 400.000 (czterysta tysięcy !!!!!!!) pojazdów jeżdżące codziennie za darmo i nie zatruwające środowiska.


To może powinieneś jeździć rowerem? Albo na piechotę latać, bo skoro nie widzisz z daleka świateł, to i rower może być niebezpieczny w Twoich rękach.

InzRuchu napisał(a):I co z tego ? Jest jakiś nakaz żeby tego nie robić ? Ich sprawa jeśli chcą płacić więcej. Lepiej czasem wcisnąć gaz do dechy niż usnąć za kierownicą.


Chyba masz problemy ze zrozumieniem argumentów ludzi, którzy nie chcą jeździć z włączonymi światłami. Jednym z nich jest ogromny problem ze spalaniem, że przez światła spalą 0.1 L benzyny na 100km więcej. Jeśli ktoś jest tak koszmarnie oszczędny, to powinien powyciągać graty z bagażnika, dzięki czemu zaoszczędzi owe 0.1 L. Już wiesz po co to napisałem, pomimo, że takiego nakazu nie ma? Co do drugiego zdania, to jasne, lepiej zamiast zmęczonym jechać wolniej, to wcisnąć gaz do dechy i zasnąć przy prędkości 150kh/h.

InzRuchu napisał(a):A nie lepiej rower albo skuter ? Albo dobre buty jeszcze ... 2 - 2,5 litra są stosowane w takich samochodach gdzie nie ma 1,4 bo byłoby za słabe, żeby taką mase pociągnąć.


Akurat to wie każde dziecko, więc nie wiem po co to piszesz. Zrozumiałe jest, że do dużego Audi czy BMW nie wcisną silniczka 1.2 z Punto czy Corsy. Nie w tym rzecz. Ja, chcąc jeździć oszczędniej, rozglądam się za silnikiem np. 1.6 czy też 1.8, a nie biorę samochodu z 3 litrowym potworkiem. Oczywiste jest także to, że szukasz wtedy niedużego samochodu, a nie np. terenowego. Myślisz, że kierowcy nie chcieliby jakiejś bryki z 6 litrowym silnikiem i potężną mocą? Wielu na pewno, z tym, że wtedy cała wypłata idzie na pokrycie tych 20 litrów na setkę.

InzRuchu napisał(a):Dlaczego zamiast zakładanych 20% mniej ofiar w 2007 roku zgineło o 419 osób więcej ?


Dlatego, że blask świateł przyciąga kierowców jak muchy i jadą na czołowe?

InzRuchu napisał(a):Dzięki światłom liczba wypadków wzrosła ....


Ależ brednie. Nie wiem jak włączone światła mają się przyczynić do większej ilości wypadków. Tylko nie pisz drugi raz tej głupoty, że oślepiają - jeszcze mnie żaden samochód nie oślepił w dzień.

InzRuchu napisał(a):lepiej widoczni byli piesi czy rowerzyści i motocykliści


Kolejny absurd. W jaki sposób pieszy będzie bardziej widoczny dla kierowcy jadącego bez świateł niż ze światłami? Kompletnie tego nie rozumiem.

InzRuchu napisał(a):przepis o jeździe na światłach jest NIEBEZPIECZNY - bo nie widząc świateł wyskoczysz na czołówke...


Niebezpieczne jest zakładanie, że jak nie ma świateł, to nie znajdzie się osoba, która jedzie z wyłączonymi światłami. Poza tym swobodnie można przytoczyć tu Twoje argumenty - "masz tak dostosować prędkość, żeby było bezpiecznie". Jeśli nie widzisz świateł, to i tak masz OBOWIĄZEK upewnić się czy na pewno nic nie jedzie z naprzeciwka.



Kolejny marny przykład. Równie dobrze można zabronić jazdy z otwartym oknem, bo 50% kierowców wystawia łokcie za okno zamiast trzymać kierownicę. To, że mają źle ustawione światła nie znaczy, że przepis jest zły. Ile ludzi jeździ na złych oponach, więc po co przepis o wymaganej ilości milimetrów, skoro opony są zdarte do łysego?

InzRuchu napisał(a):instynktowne "nocne" odwracanie wzroku od świateł - patrzenie w prawy krawężnik/pobocze


Może masz coś ze wzrokiem. Ja jakoś nie muszę odwracać głowy.

InzRuchu napisał(a):gorsza widoczność świateł STOP w dzien


W weekend przejechałem 800 km. Nie miałem problemów z dostrzeżeniem kiedy pojazd przede mną hamował. Żeby było jasne - jechałem w DZIEŃ.

InzRuchu napisał(a):Łatwiej zauważyć -> nie świeciło się -> ŚWIECI -> HAMOWAĆ

http://i328.photobucket.com/albums/l343 ... hu/e29.jpg


Nie wiem po co przytaczasz tutaj te zdjęcia. Nawet na marnej jakości fotkach wyraźnie widać, że czerwony samochód hamuje. Te z naprzeciwka absolutnie w tym nie przeszkadzają.

InzRuchu napisał(a):częściej przepalające się żarówki


Hehe, z punktu na punkt jest coraz śmieszniej :) Wiesz, jakbyś nie hamował przed przejściami dla pieszych, to byś na klockach/tarczach zaoszczędził.
Smerda_Jajeczny
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 164
Miejscowość: \/\//\\/\//\

12 Sie 2008, 21:44

Smerda_Jajeczny z inzruchu nie ma co się kłócić bo stawia argumenty niczym nie pod parę lub wzięte z choinki
Maki
Początkujący
 
Posty: 243
Miejscowość: z daleka

12 Sie 2008, 21:55

Właśnie widzę :wink:
Smerda_Jajeczny
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 164
Miejscowość: \/\//\\/\//\