Czym zastapić do 50k pln Lagunę II V6 GT?

13 Lut 2014, 16:51

Mam problem, od dawna jeżdzę Laguną jak w temacie i jestem z niej bardzo zadowolony, jednak lata lecą i trzynastoletni obecnie samochód to już jednak dość stary egzemplarz, pomimo tego, że znam ją na wylot, obawiam się rozpoczęcia 'biodegradacji'.

To jest moja druga Laguna, myślałem, że kupię po prostu trójkę, jednak niestety Renault zepsuło ten model zostawiając jedyny sensowny silnik w wersji coupe. Czekałem na poprawkę w PH 2, jednk nadal nic, pogłoski o Lagunie 4 to nadal pogłoski, zresztą pewnie znowu wsadzą do niej jakieś zabawki, a nie silniki.

Czego szukam?

- czegoś bezpiecznego, czyli zapewniającego odpowiednie osiągi, te 3.0 V6 jakie mam obecnie to minimum, ideałem by było coś jak w S80: 4x4 4.4 V8, najchętniej automat, diesle oczywiście nie wchodzą w grę.
- czegoś wyglądającego sensownie, oczywiście trudno będzie znaleźc coś robiącego takie wrażenie jak Laguna II po premierze, ale jednak żeby to nie był stereotypowy niemiecki panzerwagen ciosany siekierą, klasyczne sedany też odpadają.

L III Coupe 3.5 V6 jest jednak trochę za mała, oglądam i oglądam rózne modele, ale nie mogę znaleźć nic sensownego. Pomożecie?

Budżet - gdyby dało się zmieścic w 50k pln - byłoby świetnie. Oczywiście jeśli trzeba, to będe dokładał, musi być do czego i w rozsądnym budżecie, bo tak to można powiedzieć, żebym dołożył te pół miliona i 'kupił se' jakąś S klasę.

Co do usterek - wszystko się psuje, znam opinie o Lagunach, w końcu to królowa lawet, i wiem, czym jeżdzę przez ostatnie w sumie prawie dziesięć lat, więc absolutnie nie boję się różnych opinii. Typowe usterki dla danego modelu to oczywiście inna sprawa, ale to już kwestia wybrania konkretnego modelu.
hmd
Początkujący
 
Posty: 55
Prawo jazdy: 18 09 2006
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Laguna III
Silnik: 3.5 V6
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2009

13 Lut 2014, 17:02

hmd napisał(a):To jest moja druga Laguna, myślałem, że kupię po prostu trójkę, jednak niestety Renault zepsuło ten model
Laguna III zepsuta a II jest okej :?: Przecież jeździsz królową lawet.. Nic gorszego nie kupisz :mrgreen: A co do biodegradacji to Laguna mając i 40 lat nie rozłoży się na czynniki pierwsze bo ma ocynk.
Ja zaproponuję Mondeo
[link do Otomoto wygasł]
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

13 Lut 2014, 17:03

Gdybym miał ostre nadwyżki finansowe co się raczej nie zdaży to jeździłbym czymś takim.
Fajnie sobie czasem pooglądać auta z nie mojej ligi:

[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

Trochę trzeba dołożyć i jest trochę nie tak jak chciałeś ale zobacz.
fenwind
Początkujący
 
Posty: 105
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Toyota Corolla e11 G6R
Silnik: 4AFE 1.6 110KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

13 Lut 2014, 17:14

[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
moja propozycja, szybka, komfortowa, świetnie wyciszona z 300KM pod maską przenoszonymi na 4 koła

albo:
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

13 Lut 2014, 17:19

Tyle, że moją królową lawet przejechałem już w ch...ę kilometrów i nic się nie dzieje poważnego, dlatego się smieję z tego ;) Że mechanicznie jest lepsza (i generalnie lepiej zrobiona) to wiem, ale chodzi mi o samo serce, co z tego, że 'lepsza', jak stoi w miejcu? Bo niby jak to pociągnie dwulitrowa benzynka? Toż to ledwo się toczy.

To mondeo wygląda ciekawie, tylko z Mondeo jest ten sam problem co z Laguną - Mondeo MK IV jeszcze miało sensowne 3.0 V6, MK V już tylko uturbione czterocylindrowce. Jeśli róznica w charakterystyce pracy jest taka sama, jak pomiędzy Renaultowskim 3.0 V6 a 2.0T to dziękuję, będę dalej się tłukł moim starym V6 ;)

Co do biodegradacji chodziło mi o ogólną degradację okablowania, blachy mam w porządku, ale martwi mnie stan wielu kabli, ciężko wymieniać całe wiązki, a niestety izolacja na nich już często wymaga poprawek.

Nad Volvo s80 właśnie się zastanawiam ze względu na sensowny napęd (ten, co w zalinkowanym modelu), ale ono wygląda nuuuudnie, do tego w środku się czuję, jakbym mial 20 lat więcej niż mam. Może jak będę po 50, to tak, póki co chyba jestem za młody na Volvo.

Z Hondami czy Lexusami mam mało do czynienia, nawet nie jeździłem chyba żadnym modelem nawet okazyjnie, miał może ktoś porównanie do takiego choćby Volvo S80? Dzięki za te linki, muszę je przetestować gdzieś, bo do tej pory jakoś omijałem te marki, nie wiem czemu.

Wiem, że to brzmi troche jak babskie zrzędzenie, ale gdybym patrzył czysto ekonomicznie, to bym kupił za jakieś 20-25k 'cokolwiek' i tym po prostu się przemieszczał z punktu A do punktu B. Z kolei dźwięk, jaki się wydobywa z silnika po uruchomieniu kickdowna rekompensuje mi każdą złotówkę wydaną ponad minimum, chciałbym zachować to uczucie radości, mam nadzieję, że to zrozumiałe ;) I jasne, wiem, że są lepsze jednostki napędowe niż to V6, ale Laguna mi pasuje pod kątem całości, podoba mi się wizualnie, jakoś tam jedzie, jest duża, wygodna, itp., szukam czegoś lepszego pod każdym względem, a przynajmniej nie gorszego.
hmd
Początkujący
 
Posty: 55
Prawo jazdy: 18 09 2006
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Laguna III
Silnik: 3.5 V6
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2009

13 Lut 2014, 17:53

Jak chcesz silnik o wielkiej pojemności to musisz zapomnieć raczej o producentach europejskich, bo oni są "proekologoczni" i pakują małe wysilone kosiarki z turbo pod maski... bezsens.
Jeszcze taki bajer:
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Audi Q8 e-tron edition Dakar
    Zainspirowany najważniejszym rajdem pustynnym na świecie, Audi Q8 e-tron edition Dakar wyróżnia się swoją unikalną stylistyką i wyjątkowymi funkcjonalnościami. Zewnętrzny design tej specjalnej edycji przyciąga uwagę ...

13 Lut 2014, 18:41

Ten amerykaniec jest niezły :D Jednak aż tak dużego silnika nie szukam, będę tym jeździł po Europie z europejskimi cenami paliw, swoją drogą nie do końca rozumiem, czemu oni robią tak duże silniki z tak stosunkowo małą mocą.

Nie szukam 'dużej pojemności', gdyby tak było, to bym celował w jakieś sportowe auta, a nie mocne kombi, po prostu niestety jeżdzę głównie w Polsce, a tutaj jest niezbędne coś, co potrafi naprawdę dynamicznie przyśpieszyć w zakresie 80-120 kmh, więc chociaż te ~250 KM jest potrzebne.

Mieszkałem kiedyś w Holandii i tam nie przeszkadzało mi poruszanie się jakimś samochodem z silniczkiem pokroju 1.6 czy coś koło tego, inne drogi, inna kultura jazdy. W Polsce niestety na jednopasmówkach trzeba szybko wyprzedzić ciężarówkę i uciec przed nią, żeby nie wisiała na ogonie.
hmd
Początkujący
 
Posty: 55
Prawo jazdy: 18 09 2006
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Laguna III
Silnik: 3.5 V6
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2009

13 Lut 2014, 18:47

bo to stara szkoła budowania silników - mała moc z dużej pojemności to małe wysilenie więc spokojnie bez zadyszki robi pół miliona czy milion, dlatego stare Mercedesy z dieslami są nie do zajechania
są też mniejsze pojemności ale HEMI to legendarna i trwałą jednostka stąd w propozycji
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

13 Lut 2014, 18:59

W sumie ciekawe ile to naprawdę pali, bo jeśli zgodnie z tym, co mozna znaleźć w necie, to stosunkowo mało. 15 litrów Pb - niby o połowę więcej niż Laguna, ale jednak 150 KM więcej no i waży więcej o te 200 KG, tyle, że przy Lagunie potrafię zejść poniżej tych 10 litrów - tempomat na 100 kmh i się toczę, moc mi jest potrzebna jedynie do radzenia sobie z ciężarówkami no i przy włączaniu się do ruchu.

Po szybkim przejrzeniu znajomych niestety nie mam nikogo, kto by miał coś takiego, więc muszę jakoś inaczej zorganizować jazde próbną, bo oczywiście na papierze (czy raczej matrycy) coś może fajnie wyglądać, ale i tak najważniejsze jest przetestowanie, choćby pobieżne.

Z drugiej strony, V8 chyba bije kulturą pracy każde V6... ;)
hmd
Początkujący
 
Posty: 55
Prawo jazdy: 18 09 2006
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Laguna III
Silnik: 3.5 V6
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2009

13 Lut 2014, 19:07

Jeszcze jakieś BMW możesz zobaczyć :)
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

13 Lut 2014, 19:23

BMW chyba są dla mnie za drogie - za te 50k kupiłbym coś niewiele młodszego serii 5, pewnie tak ~2004 rok. Wiadomo, że patrzenie na sam rocznik to mniej więcej to samo, co patrzenie na sam przebieg (który i tak jest negocjowalny ;)), czyli głupota, ale jednak chciałbym pojeździć tym samochodem chociaż z 5 lat - rzadko zmieniam sprzęt, nawet poprzedni telefon miałem 7 lat.

Oczywiście zdaję sobie sprawę, że BMW to wyższy segment niż Renault, ale skoro jestem przyzwyczajony do Laguny i mi póki co odpowiada, to nie wiem, czy opłaca się dokładanie dość dużej sumy do zakupu i serwisowania (bo to zapewne też wyjdzie drożej). Mam zresztą jednego znajomego, który ma właśnie i Lagunę i 530i, obie trzylitrowe. Kupił BMW 'do zabawy', a mimo to jeździ w dalsze trasy Laguną. Zapewne kwestia przyzwyczajenia, no ale skoro nie rzucił w cholerę tej nieszczęsnej Lagi, to nie jest jeszcze z nią tak tragicznie, a na mnie jakoś RWD nie działa tak jak na niego. Już chyba bardziej bym wolała przetestować 4control z LIII ;)
hmd
Początkujący
 
Posty: 55
Prawo jazdy: 18 09 2006
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Laguna III
Silnik: 3.5 V6
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2009

13 Lut 2014, 22:46

Do Twoich wymagań pasuje Subaru Legacy i Saab 9-5. Nie wiem tylko jak w Subaru wygląda stosunek rocznik-cena ale za 50k kupisz świeżego Saaba :ok:
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14171
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

14 Lut 2014, 15:07

I taki Saab nie będzie drogi w utrzymaniu :wink:
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra