Czyszczenie kolektora i przepustnicy z nagaru.

13 Kwi 2019, 09:40

Przy okazji wymiany alternatora w 5.0TDI okazało się że kolektory jak i przepustnice sa bardzo grubo zaklejone nagarem. Jako ze nie mam dostępu do profesjonalnych myjek szukam domowego sposoby czyli jakiegoś preparatu/ patentu na wyczyszczenie tego gnoju. Mogę namoczyć kolektory jak i przepustnice w jakiejś wannie ale w czym? Jakieś sprawdzone preparaty? Ropa? Benzyna? Jakie macie doświadczenia?
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16697
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

13 Kwi 2019, 13:04

Niestety mechanicznie, dziubanko , skrobanko, a jak już skonczysz to możesz przemyć pb. Powodzenia :mrgreen:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10996
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

13 Kwi 2019, 16:44

Dobra dniowka skrobania :shock:
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16697
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

08 Maj 2019, 13:27

A wiec graty już wyszorowane, wyszło super i nawet nie było dużo roboty, ile mogłem to wyskobałem z grubsza i moczonka w miksturze która zawierała to co było w garażu czyli rozpuszczalnik nitro i benzyna. Umoczyłem na noc i następnego dnia wszystko lekko szło, przepustnice pędzelkiem a do kolektorów porobiłem sobie wyciory ( włóknina na drucie) no i efekt.....
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16697
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

08 Maj 2019, 13:53

Kao napisał(a):no i efekt.....
Wyglądają jak nowe :ok: Super to wyszło widać że jak się chce to można i domowymi/garażowymi sposobami wyczyścić.
Drugi kolektor też tak wyczyściłeś bo tu jest jeden a powinny być dwa bo to V10 :)
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5225
Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!

08 Maj 2019, 14:32

W czasie robienia foto 2 kolektor akurat się moczył :wink: Tak myślę że ten syf to była przyczyna dymienia na wolnych obotach bo ten nagar był taki mokry olejowy
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16697
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

08 Maj 2019, 15:08

Kao napisał(a):Tak myślę że ten syf to była przyczyna dymienia na wolnych obotach bo ten nagar był taki mokry olejowy
Być może ale widać że przepustowość ograniczona prawie o 50%, więc po takim zabiegu silnik powinien zupełnie inaczej pracować i wkręcać się na obroty.
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5225
Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!

08 Maj 2019, 19:12

Ładnie , czysto ale co z kanałami w głowicy ? Był taki jeden co co tam szturchał i po zabiegu nie odpalił motoru :mrgreen:
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4927
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

08 Maj 2019, 19:48

głowicy nie dotykam bo po 1 za duże ryzyko a po 2 kanały nie są w tak opłakanym stanie jak było w przypadków kolektorów i przepustnic :)
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16697
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4