Czyżby uszczelka pod głowica ?

10 Lis 2014, 15:37

Witam jestem tutaj nowy i mam problem ze swoją laguna 1 2.0 113 konną. A mianowicie auto od jakiegoś czasu zaczeło duzo dymić na biało na gazie i na benzynie. Płynu jest raz więcej raz mniej, węże tez raz miękksze a raz twardsze. Olej jest w tym samym miejscu oraz czasem chodzi jak by na 3 garach a nie na 4 i moje pytanie czy to moze być uszczelka pod glowicą ? :( :( :( :(
Grysiu13
Nowicjusz
 
Posty: 3
Prawo jazdy: 13 03 2013
Auto: Renault Laguna I
Silnik: 2.0 113 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1994

11 Lis 2014, 00:31

Grysiu13 napisał(a):Witam jestem tutaj nowy i mam problem ze swoją laguna 1 2.0 113 konną. A mianowicie auto od jakiegoś czasu zaczeło duzo dymić na biało na gazie i na benzynie. Płynu jest raz więcej raz mniej, węże tez raz miękksze a raz twardsze. Olej jest w tym samym miejscu oraz czasem chodzi jak by na 3 garach a nie na 4 i moje pytanie czy to moze być uszczelka pod glowicą ? :( :( :( :(


Kolego, a czy któregoś płynu Ci właściwie ubywa??? Bo z tym chłodniczym to właściwie nie zrozumiałem jak jest u Ciebie. Masz tzw. majonez pod korkiem wlew OLEJU??? Nie widać śladów oleju w płynie chłodniczym, nie dmucha z pod korka oleju jak z rury wydechowej???

Pozdrawiam :).
Vermin
Stały forumowicz
 
Posty: 1670
Zdjęcia: 4
Prawo jazdy: 06 01 1992
Auto: Ściera
Silnik: 2.0 DOHC EFI
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993

11 Lis 2014, 09:26

No właśnie tego majonezu nie ma na tym korku ani olej nie idzie do płynu chłodniczego. Jak otwieram korek to widac jak idzie para ale to nie zawsze bo wczoraj odkręcałem i nic tylko olej chlapał od wałka a czemu on raz chodzi na 3 garach a raz na 4 no i ta duza klęba dymu jak bym zadyme gdzieś miał zrobić.
Grysiu13
Nowicjusz
 
Posty: 3
Prawo jazdy: 13 03 2013
Auto: Renault Laguna I
Silnik: 2.0 113 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1994

11 Lis 2014, 18:30

Grysiu13 napisał(a):a czemu on raz chodzi na 3 garach a raz na 4 no i ta duza klęba dymu jak bym zadyme gdzieś miał zrobić.


Powody mogą być różnorakie od banalnych typu świeca czy kabel przez uszczelkę pod głowicą po wypalone gniazdo/zawór aż do pierścieni. Sprawdź kompresję. Czasem się zdarza że uszczelkę pod głowicą wydmucha między cylindrami.
"... wypadki drogowe powstają dlatego, że dzisiejsi ludzie jeżdżą po wczorajszych drogach jutrzejszymi samochodami z pojutrzejszą prędkością..."
stasiowski121
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2201
Miejscowość: Podkarpacie
Auto: VW T4/Audi 80 B4/Passat B3
Silnik: 2.5 TDI AXG
Paliwo: Diesel
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

11 Lis 2014, 22:00

sprawdzałem ale na ciepłym i miał 14,5 ,14, 14,5 14 atmosfer
Grysiu13
Nowicjusz
 
Posty: 3
Prawo jazdy: 13 03 2013
Auto: Renault Laguna I
Silnik: 2.0 113 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1994
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Hybrydowe hity pierwszej połowy 2019 roku w Polsce
    Produkujący od 22 lat samochody z napędem hybrydowym, japoński koncern Toyota w tym roku na polskim rynku bierze niemal wszystko. Według danych Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego SAMAR, w segmencie aut z napędem spalinowo-elektrycznym, ...