Daewoo lanos 1.5 - problem z lpg - pomóżcie!

08 Paź 2012, 19:25

Witam wszystkich jestem tu nowy:) mam lanosika 1.5 1999r. lpg. pierszego typu musze samemu przełanczać na lpg na guziczku:). i jak przełanczam silnik jeszcze jest zimny i jest taka sytuacja ze dojerzdzam do swiatel i daje sprzęgło i obroty na gazie (zimnym jeszcze silniku) gwałtownie spadaja niekiedy auto mi zgaśnie,a na juz rozgrzanym silniku juz tego nie ma. i nie wiem co mam zrobić. Na bezynie jest wszstko spoko. jak wiecie to powiedzcie co mam zrobic:)
gumbas520
Obserwowany
 
Posty: 1
Prawo jazdy: 08 03 2007
Auto: daewoo lanos
Silnik: 1.5 16v 100km
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

08 Paź 2012, 21:27

Myślę że wizyta u gazownika będzie najlepszym rozwiązaniem . My tu będziemy pisać to i tamto , ale czy Ty jesteś to wstanie to ogarnąć , tego nie jestem pewien.......
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4836
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

20 Paź 2012, 20:24

gumbas520 napisał(a):i jak przełanczam silnik jeszcze jest zimny i jest taka sytuacja ze dojerzdzam do swiatel i daje sprzęgło i obroty na gazie (zimnym jeszcze silniku) gwałtownie spadaja niekiedy auto mi zgaśnie


Co prawda poprzednik ma rację, że gazownik pomoże, ale pamiętaj, że gaz potrzebuje temperatury by się rozprężyć. Mówiąc "potocznie" podczas rozprężania jest on zimny i gdy silnik też jest zimny po prostu gaz zamarza i nie ma okazji do tego, by reakcja przeszła poprawnie. Wtedy właśnie silnik gaśnie z braku paliwa. U mnie na przykład moment przełączania był podczas wejścia temperatury na pole Norm.
Mitka
Nowicjusz
 
Posty: 5
Prawo jazdy: 01 09 2009
Auto: i10
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009

09 Sty 2013, 22:36

Siemasz. Mam co prawda Lanosa 1.5 16v 2000r ale tez instalacja na guzik czyli wszycho to samo. Mam podobne problemy gdy jest zima i zimny po przejechaniu 100m przełączm na gaz no i zaczyna szarpać przy zmianie biegłow spadają obroty itd czasami przy zatrzymaniu zgaśnie. Zasiegałm info u wykładowcy od silników lpg itd powiedział mi ze prawidłowa reakcja spalania Gazu zachodzi poprawnie gdy gaz ze substancji ciekłej zmienia sie w lotną czy coś takiego i musi osiagnąć około 25 - 30 STOPNI czyli musisz po rozgrzaniu silnika dopiero przełączać problem zniknie bo na benzynie to sie nie dzieje. Pozdro Lansiarzu :)
john1987
Nowicjusz
 
Posty: 49
Prawo jazdy: 05 11 2010
Auto: daewoo lanos 15 1.6 100km

09 Sty 2013, 22:41

Witam,
Również mam Lanosa 1.5 16V na LPG i przełączanie następuje po dosłownie 5 sekundach od odpalenia a nic mi się nie dzieje, pracuje normalnie na wolnych obrotach, przyspiesza bez szarpania.
"... wypadki drogowe powstają dlatego, że dzisiejsi ludzie jeżdżą po wczorajszych drogach jutrzejszymi samochodami z pojutrzejszą prędkością..."
stasiowski121
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2201
Miejscowość: Podkarpacie
Auto: VW T4/Audi 80 B4/Passat B3
Silnik: 2.5 TDI AXG
Paliwo: Diesel
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

10 Sty 2013, 23:14

Ja myśle że w zime to normalne prawidłowa reakcja spalania sie gazu 25-30 stopni, po za tym ja sie wysko kręci obrotami to mozna uniknąc temu ze obroty spadną bo nie dadzą rady
john1987
Nowicjusz
 
Posty: 49
Prawo jazdy: 05 11 2010
Auto: daewoo lanos 15 1.6 100km
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Pakiet tuningowy TRD dla nowego Lexusa LS
    Japońska firma TRD, dostawca fabrycznych rozwiązań tuningowych dla Lexusa, przygotowała zestaw akcesoriów do tuningu najnowszej, piątej generacji flagowej limuzyny Lexus LS F SPORT. Zestaw TRD do tuningu aerodynamicznego ...

12 Sty 2013, 13:26

To, co napisali poprzednicy - problem jest w tym, że przełączasz na LPG od razu jak ruszysz, na zimnym silniku. W lato sytuacja jest nieco inna, ponieważ nawet "zimny" silnik jest jednak ciepławy, bo nagrzany samą temp. powietrza i LPG zachowuje się inaczej. A jak na zewnątrz jest temp. bliska zeru albo poniżej zera, to już zaczyna się problem i silnik na wolnych obrotach gaśnie. Może się nawet zdarzyć tak, że po kilkudziesięciu metrach silnik, zgaśnie i nie można będzie go uruchomić nawet na benzynie. Powodem będzie zamarznięty układ paliwowy, a parownik będzie zaszroniony.
Oprócz tego zapewne wielu użytkowników LPG nie wie o tym, że jak silnik jest zimny, to do komory spalania trafia on w postaci ciekłej ( tak jak przy tankowaniu ) i niestety jest on spalany w dużo większej ilości niż przy nagrzanym silniku. I wtedy warto też się zastanowić czy to się opłaca...Bo spalanie LPG kwotowo będzie wychodziło jak spalanie Pb...Warto więc niszczyć silnik? A trzeba mieć na uwadze to, że LPG zazwyczaj jest spalane w nieco większej ilości niż Pb. Nawet na nagrzanym silniku.
No i sama eksploatacja LPG na zimnym silniku - szkoda parownika, przewodów itp.
Spróbuj poprostu to sprawdzić - nie przełączaj na LPG przy zimnym silniku tylko zrób to jak wskazówka wskaźnika temp. zacznie ruszać do góry albo pozwól czujnikowi działać poprawnie. Zapewne zauważysz poprawę.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

14 Lut 2013, 13:16

warto sprawdzic skład mieszanki moze byc zbyt bogata i to tez bedzie wpływac na prace zimnego silnika
zmorek
Początkujący
 
Posty: 89
Prawo jazdy: 13 07 1995
Auto: vw sharan