Daewoo Leganza - Regulacja obrotów

29 Paź 2019, 12:47

Top960
Witam Państwa. Temat: problemy po myciu przepustnicy.
Późno odgrzewam temat, bo dopiero teraz myłem przepustnicę i teraz zetknąłem się z problemem. Problem rozwiązałem i chcę podzielić się moją wiedzą. Co pewien czas, gdy silnik spala mi za dużo LPG dokonuję kalibracji AL. 700 programem AMON. Program uruchamia się na benzynie i ostatnio stwierdziłem bogatą mieszankę, znaczy za mało powietrza. Postanowiłem umyć przepustnicę w acetonie (była zarośnięta) i wymontowałem z niej czujnik TPS i silnik krokowy. Po zmontowaniu i uruchomieniu silnika palił się check, kod błędu 22 – niskie napięcie przepustnicy. Wymieniłem krokowy, jeszcze gorzej obr. 4000. Sprawdziłem katalog i nr katalogowy zgadzał się. Na forum doczytałem się, że trzeba go adaptować i poradę: na około 5 sek. przekręcić kluczyk na ON, 5 sek. OFF i powtórzyć operację kilka razy aż ECM zaadoptuje go i ustawi w poprawnej pozycji, stosownie do odczytu czujników. Wykonałem tą operację ale nadal check się palił. Na forum dowiedziałem się, że napięcie na TPS powinno zawierać się w granicach od 025 przy zamkniętej do 5 V przy otwartej przepustnicy. Ponieważ wcześniej próbowałem śrubką ustawieniem przepustnicy regulować napięcie, zacząłem od jej ustawienia. Śrubkę wykręciłem aby nie dotykała do języczka, następnie zacząłem wkręcać aż oparła się o języczek i zaczęła uchylać przepustnicę. Od tego momentu wkręciłem ją o 1 i ¼ obr. i zablokowałem kontrą. TPS ustawiłem na 0,32 V to przy maksymalnej dało 4,5 V. Zgodnie z książką „Daewoo Nubira” zacząłem programować wolne obroty. Procedura jest następująca: silnik zimny, wszystkie odbiorniki prądu wyłączone, przekręca się kluczyk na ON na 5 sek., po tym przekręca się na OFF na 5 sek. następnie odpala się silnik. Nie dotyka się pedału gazu, silnik wygrzewa się do pełnej temperatury pracy na WOLNYCH obrotach. Gdy silnik ma już tmp. około 70 do 75 stopni, a obroty odbiegają od założonych, możemy dokonać korekcji śrubką ustawienia przepustnicy. Gdy silnik osiągnął właściwą temperaturę i jest wygrzany to na 10 sekund włączamy: klima na max. chłodzenie, wentylator klimy na max., wszystkie światłe i ogrzewanie szyby i lusterek. Po 10 sek. wyłączamy wszystkie odbiorniki i wyłączamy silnik. Odczekujemy około 20 sek. i odpalamy go . Powinien zachowywać się poprawni e, wszystkie parametry powinny być dobre, a załączenie klimy na max. nie powinno pobijać obrotów.
Pozdrawiam.
top960
Nowicjusz
 
Posty: 4

  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Dlaczego warto rozważyć kupno samochodu elektrycznego?
    Zainteresowanie samochodami elektrycznymi stale rośnie i nie wygląda na to, aby w najbliższym czasie miało się to zmienić. Powody tego stanu rzeczy są różne, ale z pewnością najważniejsze są dwa – znaczące zmiany ...
    Nowa Toyota RAV4 - Top Safety Pick+
    Nowa Toyota RAV4, znalazła się w elitarnym klubie Top Safety Pick+ amerykańskiego Insurance Institute for Highway Safety (IIHS). Model uzyskał najwyższe noty we wszystkich pięciu testach bezpieczeństwa, w tym w niezwykle ...