Daewoo Nexia 1,5 GLE Gaz - szarpie na niskich obrotach

08 Lip 2008, 06:26

Witam
od jakiegoś czasu zauważyłem że jeżeli na przykład jade ok 60 km na godzine i wżuce piąty bieg i prubuje przyspieszyć to samochód bardzo mocno szarpie i nie przyspiesza dopiero po zredukowaniu biegu to się zmienia . Ta sytuacja ma miejsce analogicznie przy niższych prędkościach i innych biegach . Nie wiem co jest tego przyczyną
jj
Nowicjusz
 
Posty: 12
  • 08 Lip 2008, 10:03

    To zmieniaj biegi przy wyższych prędkościach
    Ostrożność nie jest tchórzostwem.
    Lekkomyślność nie jest bohaterstwem.
    Martoro
    Zaawansowany
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 831
    Miejscowość: Świętochłowice

    08 Lip 2008, 10:31

    ale w przypadku 5 biegu to szarpanie ustępuje czasami po przekroczeniu 70 km , 75 km
    jj
    Nowicjusz
     
    Posty: 12

    08 Lip 2008, 14:29

    To znaczy, że właśnie wtedy (75 na godzine) są optymalne obroty i prędkość dla tego biegu, a jak zmieniasz biegi za wcześnie, to właśnie dzieję się tak, że silnikiem szarpie. Przez takie coś silnik się "męczy". Benzynka to nie diesel, że można przyspieszać efektywnie przy 1500 obrotów/minutę
    Ostrożność nie jest tchórzostwem.
    Lekkomyślność nie jest bohaterstwem.
    Martoro
    Zaawansowany
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 831
    Miejscowość: Świętochłowice

    08 Lip 2008, 15:17

    Dzięki za pomoc .
    jj
    Nowicjusz
     
    Posty: 12

    10 Lip 2008, 13:20

    Poszczególne biegi zmienia się przy około 2000obr/min.Podczas jazdy,na danym biegu prędkość obrotowa silnika nie powinna spaść poniżej 1500 obr/min.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Skoda Popular - samochodowa ikona ze sportowym sukcesem
      Dokładnie 80 lat temu rajdowy duet Zdeněk Pohl/Jaroslav Hausman ukończył ŠKODĄ Popular legendarny Rajd Monte Carlo na drugim miejscu w klasie o pojemności silnika poniżej 1500 cm3. Prekursor dzisiejszej ŠKODY ...

    10 Lip 2008, 20:07

    A mnie na kursie uczyli, żeby biegi zmieniać przy 2500-3000 obr/min
    Ostrożność nie jest tchórzostwem.
    Lekkomyślność nie jest bohaterstwem.
    Martoro
    Zaawansowany
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 831
    Miejscowość: Świętochłowice

    11 Lip 2008, 11:44

    Jak chcesz,biegi można zmieniać zarówno przy 1000 obr/min jak i przy 5000 obr/min.A jak na to patrzy ekonomia,to już sam się domyśl :) .I wówczas dojedziesz do wniosku,że na kursie bzdury ci mówili.Zmień bieg z dwójki na trójkę w maluszku przy 3000 obr/min.Albo z 1 na 2.Silnik ci z ramy wyjdzie i pojedzie sam :) .Wszystko zależy od tego,jaka prędkość obrotowa jest przy danej prędkości na danym biegu.Dla Nexii o poj. silnika 1,5,biegi można spokojnie zmieniać przy 2200obr/min i nie powinno być żadnych szarpań.Mowa oczywiście o prostej drodze,nie pod górkę ani podczas wyprzedzania.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    11 Lip 2008, 14:39

    Dzięki za info :D
    Ja niestety nie wiem przy jakiej prędkości obrotowej zmieniam biegi w cc, bo nie mam obrotomierza :P
    Ostrożność nie jest tchórzostwem.
    Lekkomyślność nie jest bohaterstwem.
    Martoro
    Zaawansowany
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 831
    Miejscowość: Świętochłowice