Multicar Problem z gotowaniem wody - grzeje sie silnik

10 Lip 2008, 19:26

witam

Moje auto, z ktorym mam problem to samochod dostawczy - MULTICAR. Gdy go kupilem, to od poczatku mialem problemy bo po przejechaniu kilku km woda sie juz gotowala, na liczniku bylo 100 stopni i woda byla tez zagotowana jak sprawdzalem.
Ale pozniej cos tam porobilem powymienialem i jakos to sie uspokoilo, tak jezdzilem prawie 4 lata. Niedawno postanowilem zrobic generalny remont silnika. Wymienilem wszystkie uszczelki, tloki, nagrzewnice, termostat, olej, pompe wtryskowa dalem do regeneracji, nowa pompa paliwowa. I od tego remontu jak przejade pare km ok 5 km auto puste nie zaladowane, i juz woda zaczyna sie gotowac i 100 stopni, i przy gotowaniu sie wody wywala mi wode ze zbiornika wyrownawczego, a gdy odkrecam kurek z bloku i spuszczam wode to na poczatku leci tylko powietrze dopiero pozniej wrzaca woda, i tak za kazdym razem jak sie gotuje. A jak jest zaladowane auto to dopiero szybko sie gotuje. I wogole zauwazylem ze od remontu auto zamiast byc mocniejsze to jest slabsze, ma problem z malymi gorkami itp. Juz kilka krotnie odkrecalem glowice i ja sprawdzalem, wymienialem uszczelke pod glowica, sprawdzalem tloki i wszystko jest ok, a woda sie zawsze gotuje i nie da sie jezdzic tak. Pompe wodna tez wymienilem juz, bez termostatu jak probowalem to tak samo, bez roznicy, zaplon dobrze ustawiony bo sprawdzalem, zawory tez.

Bede bardzo wdzieczny za kazda pomoc, i za kazda wskazowke,

z gory bardzo dziekuje i czekam na pomoc

pozdrawiam
grzeechu89
Nowicjusz
 
Posty: 3
  • 11 Lip 2008, 12:15

    Nie piszesz nic o chłodnicy i wentylatorze.Czy chłodnica jest ciepła,czy wentylator się włącza.Może być zapchana chłodnica,uszkodzony włącznik cieplny wentylatora chłodnicy lub uszkodzony sam wentylator(spalony bezpiecznik,spalony lub zatarty silnik).Może też być w układzie jakaś nieszczelność,przez którą układ zasysa powietrze(niekoniecznie musi być wyciek).
    Inna przyczyna,to zapchany wlot cieczy chłodzącej z termostatu do silnika lub odwrotnie(czasami wkłada się tam szmatę,żeby nie naleciało do środka syfu).Ciekawi mnie taki krótki czas nagrzewania silnika,ponieważ 5 km w dielsu to w sumie chyba nie dużo,tym bardziej,że diesel jest silnikiem "zimnym",czyli nagrzewa się o wiele dłużej niż benzyniak.Posprawdzaj tak na wszelki wypadek drożność między termostatem a silnikiem i odwrotnie.Objawy wskazywały by na nieotwierający się termostat,ale jak piszesz,próbowałeś jechać bez termostatu,czyli silnik w sumie powinien się nie nagrzewać nawet do prawidłowej temperatury.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    11 Lip 2008, 13:25

    A jesli chodzi o wentylator to jest tam tylko wiatrak ktory jest w pompie wodnej i on chodzi caly czas, chodzi razem z obrotami silnika.
    Jesli chodzi o chlodnice to do chlodnicy woda wchodzi oraz wychodzi, czyli nie moze byc nic zatkane bo wtedy po zdjeciu wężą u dolu chlodnicy woda powinna nie leciec a leci tak jak powinna.
    Mam jeszcze takie pytanie bo chcialem sprawdzic czy pompka wodna naprawde dobrze pracuje i zrobilem tak ze wyjalem waz ktory idzie z glowicy do chlodnicy wyjalem go od chlodnicy i wtedy uruchomilem auto, i pompa wodna zaczela sie krecic czyli z tego węża powinna isc woda czy nie ?

    I jak sprawdzic czy wlasnie gdzies jest jakies pekniecie i zasysa powietrze ?

    A jesli chodzi o chlodnice to gora jest lekko ciepla a dol zimny.

    I mam jeszcze takie pytanie czy moze byc z tym cos zwiazany filtr powietrza ? ze bylby zatkany albo cos takiego ? moze to byc przyczyna grzania sie ?
    grzeechu89
    Nowicjusz
     
    Posty: 3