REKLAMA
mam pytanie odnośnie ww skrzyni.
Zaczęło się od tego, że dostałem za grosze nubirę :brawo: z martwym silnikiem 2.0 16V
Silnik już mam od vectry, tylko jest mały problem. Przy demontażu jednostki wylał mi się olej ze sprzęgła lub ze skrzyni- nie mam pojęcia z czego.
Po kolei co zrobiłem:
- poodpinałem elektrykę, hydraulikę
- odkręciłem kolektor ssący i dymę
- wykręciłem rozrusznik, osłonę wieńca i resztę śrub- wszystko ładnie się rozeszło
jednak silnik nie chciał się rozdzielić i podnosiłem i opuszczałem go, aż zauważyłem wyciek oleju-sporo poszło w ..... :cenzura:
po jakimś dopiero czasie i kilku próbach wpadłem na pomysł, że może spróbuję oddzielić wieniec ze sprzęgłem .... i podziałało. Bez problemu silnik wysunął się i dawaj go w górę :brawo:
I tu mam dylemat co z tym automatem:
1) sprzęgło wysunęło się, a nie zaznaczałem położenia sprzęgła względem obudowy ani wieńca - i tu pytanie: czy to ma jakąś zasadniczą różnicę jeśli będzie zmontowane w innym położeniu niż przed rozbiórką? Sprzęgło zauważyłem, że wskakuje na wałek od skrzyni tylko w jednym położeniu albo mi się tak wydaje.
2) co z tym olejem? jak wcześniej napisałem wydaje mi się, że to ze sprzęgła i tu kolejne pytanie: czy ze sprzęgła i ile powinno tam być nominalnie tego oleju.
Proszę o pomoc, wyjaśnienie i rady jak uzdrowić brykę.
Czy może jestem tylko przerażony i w gruncie rzeczy nie ma problemu.