Daihatsu Feroza F300 1.6 , brak zasilania wszelaki, tylko awaryjne

13 Kwi 2021, 12:29

Witajcie
Jako ze jestem prawie szczesliwym posiadaczem Ferozy F300 1.6 na simexach, to krzykne sobie spokojnie bez nerwow RATUNKu!
Zakupilem feroze "do pracy" na chatke studencka, nowe oleje filtry etc.
Wracam na wies a tu prosze aku zdechl, podlaczylem do ladowania 12.6 wracam,podpinam a tu nic nie dziala! :(((
kluczyk przekrecam nic,zegarek, tablica, ciemność, dziala tylko klakson i swiatla awaryjne, zasilanie jest na rozruszniku, "na srubokret kreci" stacyjka "na krotko" nic zero reakcji, masa jest, a pozatym ciemnosc i stoje na polu z cala graciarnia plynow do wymiany...
I znow na góre 2km szlakiem..z buta...
Nie mam pojęcia :( niby zasilanie jest a go nie ma
krispikowski
Nowicjusz
 
Posty: 12
Zdjęcia: 2

13 Kwi 2021, 12:54

Z tego co pamiętam, jak jeździliśmy w terenie, to jest tam bezpiecznik od zasilania urządzeń po włączeniu stacyjki. Posprawdzaj więc bezpieczniki.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

13 Kwi 2021, 13:02

kurde sprawdzilem bezpieczniki:
przy klemie aku 30i40amp
w puszce gdzie sa przekazniki od wtrysku,pompyi glowny plus bezpieczniki obok
pod kierownica:
dwie puszki i duzy dlugi samoczynny jakis.
ale ja tylko zaparkowalem kolo znajomych na polu i jak wrocilem taka sytuacja normalnie zglupialem,
gdyby to bylo nowe auto od razu bym postawil na immo ale w tym to tylko kable przkazniki kable bezpieczniki
krispikowski
Nowicjusz
 
Posty: 12
Zdjęcia: 2

13 Kwi 2021, 21:05

krispikowski napisał(a):przy klemie aku 30i40amp

Powinny tam być 3 bezpieczniki - 2x30A i 1x 40A. Jeden z tych 30A zasila przewód od stacyjki.
I te masz na 100% dobre? Zmierz napięcie za nimi. Najlepiej nie miernikiem tylko żarówką np. 21W.
Jak będą ok, to żeby zjechać z tego pola do domu, to spróbuj pociągnąć zza bezpiecznika osobny kabel do stacyjki i odpal na krótko.
Jak ci sie uda, to znaczy, że jest przerwa w zasilaniu między aku a stacyjką.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

13 Kwi 2021, 21:49

1x30 bo klimy nie ma
o, i to jest koncepcja jakas, jutro podlubie :)
krispikowski
Nowicjusz
 
Posty: 12
Zdjęcia: 2

14 Kwi 2021, 10:19

Daj znać co i jak.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Nowy Lexus LS po tuningu według Japońskich Tunerów
    Japońscy tunerzy z firmy Modellista wzięli na warsztat nowego Lexusa LS. Luksusowa limuzyna otrzymała pakiet dodatków, które dodają jej specjalnego charakteru, jednocześnie nie wprowadzając rewolucji w wyglądzie ...

14 Kwi 2021, 12:57

narazie z kontrolka bezposrednio przewodem z baterii i miernikiem doszedlem do tego ze
puszka bezpiecznikow
ta pod kierownica
jest
10A A/C 0.5V
10A Stop 12.8
15A efi no2 12.8
15A dome lock 12.8
0.5V :-/ gdzie sie podzialo zasilanie
krispikowski
Nowicjusz
 
Posty: 12
Zdjęcia: 2

14 Kwi 2021, 19:12

I kto by pomyslal...
nawet sie nauczylem jak odpalac silnik bez sterownika choc oprocz silnika zadna elektryka nie dziala.
ecu padlo.
krispikowski
Nowicjusz
 
Posty: 12
Zdjęcia: 2

14 Kwi 2021, 19:34

Hmmmm, zdarza się. Dla pewności sprawdziłeś zasilanie na ECU?
Na szczęście z tego co wiem, to sterowniki nie są drogie. Na autozłomie coś koło 100 chyba.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

14 Kwi 2021, 20:40

tak, miedzy kostka pod maska a kostka na ecu jest zasilanie i generalnie jak zrobisz sobie zworke bezposrednio do + aku z tej kostki to zabuczy pompa,klikna przekazniki i mozna odpalic silnik, pomijajac fakt ze nic sie nie swieci oprocz olej/aku/reczny i nie dzialaja zadne wskazniki, jak zewrzesz inny przewod uruchamia sie tablica - analogicznie jakby zmostkowac wlaczy sie tablica i mozna odpalic silnik - no ale az na tyle bym nie ryzykowal bo nie ma kompletnie zadnego sterowania czymkolwiek, natomiast dowiedzialem sie ze jest prowizoryczny tester w daihatsu kodami blyskowymi "check engine". ale to ecu by musialobyc sprawne
jak uda mi sie zmienic (musi byc taki sam kod na ecu) to napisze
wogole sporo sie dzis czlowiek dowiedzial :o :)
krispikowski
Nowicjusz
 
Posty: 12
Zdjęcia: 2

15 Kwi 2021, 12:46

krispikowski napisał(a):tak, miedzy kostka pod maska a kostka na ecu jest zasilanie i generalnie jak zrobisz sobie zworke bezposrednio do + aku z tej kostki to zabuczy pompa,klikna przekazniki i mozna odpalic silnik, pomijajac fakt ze nic sie nie swieci oprocz olej/aku/reczny i nie dzialaja zadne wskazniki, jak zewrzesz inny przewod uruchamia sie tablica - analogicznie jakby zmostkowac wlaczy sie tablica i mozna odpalic silnik -

W każdym aucie jest tak, że jak rozepniesz kostkę stacyjki i znajdziesz na którym przewodzie jest stały plus i rozrusznik, to uruchomisz auto ze wszystkimi funkcjami. Zazwyczaj są cztery przewody - stały plus z aku, rozrusznik i dwa do poszczególnych podzespołów. Jak chcesz żeby auto działało normalnie, to najpierw zwierasz do stałego plusa wszystkie przewody oprócz rozrusznika. Potem do tych przewodów dotykasz na chwilę przewód z rozrusznika, a jak silnik zaskoczy, to go odkładasz na bok. Oczywiście kluczyk musi być w stacyjce przekręcony ( immo i blokada kiery ). I w ten sposób można sprawdzić stacyjkę.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

16 Kwi 2021, 17:57

na stacyjce mam acc am ig1 ig2 starter
sprawdzilem stacyjke lampka i dziala i nadal nic nie kumam :-/
powinny choc swiatla dzialac a wszystko od nich sie zaczelo...
ciekawe co steruje glownym przekaznikiem pod maska (main relay) bo jak go zewrzesz slychac buczenie i mozna stacyjka odpalic silnik, tyle ze pozatym nic nie dziala w aucie i ciemnosc wszelaka
nawet sprawdzilem przewod co idzie z przekaznika glownego do bezpiecznikow pod kierownica i tam jest ciaglosc tylko ze on idzie gdzies potem w deske rozdzielcza, jest takze napiecie na ecu wedlug schematu kostki
( awaryjne i klakson juz wiem skad sa bo idzie przewod od drugiego bezpiecznika bezposrednio na bezpieczniki horn i awaryjne)
nie moge wogole znalesc przekaznika od swiatel
no w morde grzebie juz kolejny dzien i tylko z gór na dol i znow pod gore i znow nic...ehh
krispikowski
Nowicjusz
 
Posty: 12
Zdjęcia: 2

17 Kwi 2021, 17:35

krispikowski napisał(a):na stacyjce mam acc am ig1 ig2 starter

Więc stacyjkę masz na 4 pozycje
1. wyłączona
2. akcesoria ( nie świecą kontrolki , ale można włączyć np. radio, zapalniczkę)
3. włączone wszystkie kontrolki
4. rozruch
I teraz na kostce od strony auta powinno być 5 pinów, w których są przewody. Musisz poszukać, na którym z tych 5 przewodów masz cały czas napięcie równe napięciu akumulatora. następnie sprawdzasz, który przewód jest do rozrusznika - do tego przewodu z napięciem dotykasz po kolei pozostałe przewody. I jak ci rozrusznik zakręci, to już wiesz, który to jest. No i odkładasz go na bok, pozostałe 4 przewody łączysz ze sobą, powinny zaświecić ci się wszystkie kontrolki, to co zawsze, powinno ci wszystko działać. Następnie przykładasz do tych wszystkich skręconych przewodów ten od rozrusznika ( ale nie skręcasz go z nimi ). Jak silnik ci zaskoczy, to go odkładasz na bok.
W ten sposób dowiesz si9ę, czy to wina stacyjki.
Przekaźnik " Main Relay" to powinien być właśnie od świateł. On nie powinien buczeć, tylko powinien cyknąć i cisza. Jak słychać od niego jakieś buczenie, bzyczenie i inne odgłosy, to jest uszkodzony.
krispikowski napisał(a):nawet sprawdzilem przewod co idzie z przekaznika glownego do bezpiecznikow pod kierownica i tam jest ciaglosc tylko ze on idzie gdzies potem w deske rozdzielcza,

Powinien iść do stacyjki. Jak masz miernik, to możesz przemierzyć, który to jest na kostce od stacyjki.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

20 Kwi 2021, 18:52

dobra
to k
czemu jak tu sie zewrze (patrz bezpiecznik, moze byc kawalek kabla etc. i to nie jest zwarcie stykow przekaznika 3/4 ani stykow zasilania przekaznika 1/2 (+ i masa) tylko yghm 1 i3) dziala tablica i stacyjka, nawet zaplon ( o buczenie chodzilo mnie o pompe) i zegar i woltomierz i czujnik paliwa (swiatla nadal nie dzialaja) i stop,kierunkowskazy, pompa paliwa, silnik! i etc.
ja tu pol auta zdemontowalem buuu
krispikowski
Nowicjusz
 
Posty: 12
Zdjęcia: 2

26 Kwi 2021, 10:32

biały przewód ktory szedl do alternatora i stamtad robił za "drugi plus" do kokpitu byl pekniety w srodku
krispikowski
Nowicjusz
 
Posty: 12
Zdjęcia: 2