Błąd ABS-u po wymianie łożyska

22 Kwi 2021, 21:57

Wymieniłem łożysko z przodu w mojej C5 III i błąd ABS-u, jest tam chyba czujnik indukcyjny bo nie ma tam żadnego pierścienia zębatego, tak jakby brał sobie sygnał z przegubu poprostu. Nie wiem co zdupiłem, wszystko się wydaje ok, oporność czujnika sprawdzałem na 2k i jest 970 więc w teorii działa, błąd udaje się skasować ale wraca po ruszeniu. Jest szansa na niesprawny czujnik pomimo teoretycznie prawidłowej oporności?
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16732
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

23 Kwi 2021, 07:35

Kao napisał(a):wszystko się wydaje ok, oporność czujnika sprawdzałem na 2k i jest 970 więc w teorii działa
Wygląda ok bo wynik mieszczący się w granicach 800 do 1200 Ω świadczy o tym, iż czujnik powinien działać poprawnie.
Kao napisał(a):błąd udaje się skasować ale wraca po ruszeniu
Wiesz jaki to jest dokładnie kod błędu? Sprawdziłeś wiązkę przewodu która idzie do czujnika? Piny we wtyczce nie zagięły się?
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10181
Zdjęcia: 35

23 Kwi 2021, 08:07

Kao napisał(a): nie ma tam żadnego pierścienia zębatego
Jest magnetyczny na pierścieniu uszczelniającym łożysko i tylko z jednej strony . Strona montażu łożyska jest istotna . Przy wciskaniu nie można go uszkodzić . Sprawdż w programie czy podczs jazdy jest czytana prędkość tego koła.
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4959
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

23 Kwi 2021, 09:50

Muszę wyjąć przegub zobaczyć bo może odwrotnie założone, znajomy mi to zakładał ale też byłem obok i jakoś nie zwróciłem na to uwagi która stroną poszło. 3 raz będę to rozbierał a nie jest łatwo w tym aucie (marka zobowiązuje :P)
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16732
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

23 Kwi 2021, 21:31

No i kiszka, lozysko zamontowane prawidłowo.
bonifacy napisał(a):Sprawdż w programie czy podczs jazdy jest czytana prędkość tego koła.
nie czyta tego koła.
Rokiko napisał(a):Sprawdziłeś wiązkę przewodu która idzie do czujnika? Piny we wtyczce nie zagięły się?
ale ja nie dotykałem wtyczki ("tzn potem już tak) wysunąłem go tylko z piasty i tyle. Zamówię nowy w poniedziałek ale się wkur..... Jak to nie będzie to bo tani nie jest.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16732
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

27 Kwi 2021, 18:44

No to teraz zagadka. Kupiłem nowy czujnik ABS-u, odrazu podpiąłem Lexie, kręcę kołem no i git działa, zjeżdżam z podnośnika wyjechałem z garażu jeb błąd ABS, podpinam się jeszcze raz już koła nie czyta, kasowałem błąd kilka razy i kicha. O co biega? Już tracę cierpliwość do tego.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16732
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Jak bezpiecznie dojechać do wiosny?
    Jazda samochodem na jesieni, a szczególnie zimą wymaga większej uwagi, ostrożności oraz zadbania o stan techniczny pojazdu. Oto kilka rad jak jeździć, aby bezpiecznie dotrzeć do celu. Zadbaj o swój samochód ...
    Czy warto inwestować w ubezpieczenie AC?
    Wielu kierowców wychodzi z założenia, że obowiązkowe ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zupełności im wystarczy. Polisa OC jest zatem w wielu przypadkach jedynym zabezpieczeniem dla kierowcy oraz jego pojazdu. ...