Daihatsu feroza - jak podłączyć komputer

04 Sty 2010, 16:39

Witam wszystkich. Znajomy znalazł gdzieś możliwość kupna przejściówki : komputer pokładowy --> PC do swojego auta. Czy do DAIHATSU FEROZA też można coś tagiego znaleźć? Czy oprócz samego kabla można skądś ściągnąć jakiś program do diagnostyki i obsługi auta? Czy takie programy są tylko dla serwisów = $ ?
maxik
 

04 Sty 2010, 17:32

maxik napisał(a):Witam wszystkich. Znajomy znalazł gdzieś możliwość kupna przejściówki : komputer pokładowy --> PC do swojego auta. Czy do DAIHATSU FEROZA też można coś tagiego znaleźć? Czy oprócz samego kabla można skądś ściągnąć jakiś program do diagnostyki i obsługi auta? Czy takie programy są tylko dla serwisów = $ ?
są przejściówki na alledrogo do tego potrzebujesz program (oryginalny raczej nie kupisz :mrgreen: ) pytanie tylko po co ci takie coś?? z którego roku masz feroze??
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

05 Sty 2010, 16:40

Feroza jest tak prosta ze nie ma po co wydawac kasy na podlaczanie komputera. Coś ci nie działa ?
Odys
Nowicjusz
 
Posty: 5
Miejscowość: Milanówek

17 Lut 2010, 16:37

Zgodze się z kolego :idea: nie cuduj komputer jest ci zbędny :shock:
Mazur85
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 71
Miejscowość: mazury (Piecki)

20 Lut 2011, 21:39

Feroza jest prosta? Komputer jest Ci zbędny?? No to mam dla was Panowie eksperci niezły temat, z którym sam borykam się od jakiegoś czasu. Samochód na ciepłym silniku ma problemy z obrotami - za wysokie, oczywiście sytuacja nie występuję zawsze, często pracuje normalnie. Poza tym przy prędkości powyżej 80km/h temperatura wzrasta :cool: . Szczerze mówiąc podejrzewam związek tych objawów z jedną przyczyną, ponieważ temperatura również wzrasta jak obroty wzrastają, dlatego szukam komputera właśnie żeby się skomunikować, chyba że Panowi macie doświadczenie z tego typu usterkami w Ferozie to bardzo bym prosił o odpowiedź. :cool:
breuce
Nowicjusz
 
Posty: 4
Miejscowość: Tarnów

20 Lut 2011, 21:49

z głupia spytam czy ktoś nie grzebał w elektryce?
przyjrzyj się dokładnie kablom czy nie ma gdzieś choćby małego pęknięcia i nie robi jaj ;)
druga opcja czujnik temperatury pada ;)
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Night Power Grand Prix 2012 - Olsztyn
    W Sobotę 26 maja Olsztyn zamienił się w nocną stolicę streetracingu. Kilkadziesiąt aut z kilkusetkonnymi silnikami ścigało się na ulicy Lubelskiej w Olsztynie obok Makro. Na NIGHT POWER Grand Prix chyba nikt się nie nudził. ...
    Jak dobierać i wymieniać wycieraczki samochodowe?
    Polecam fajny poradnik dotyczący doboru i wymiany wycieraczek. Załączam również filmik Na rynku dostępnych jest wiele rodzajów wycieraczek, różniących się od siebie typem mocowań, długością piór, ...

20 Lut 2011, 22:19

breuce napisał(a):Feroza jest prosta?
To nie jest jakaś Beemka V12 z 3 komputerami tylko do silnika i masą elektryki i elektroniki. Też bym sprawdził czujnik i elektrykę, ja miałem podobnie w Toledo (tylko że bez temperatury) - padł, przerwał się, odlutował - jak zwał tak zwał jeden cieniutki przewodzik od sondy lambda i było podobnie, falowanie obrotów itp.
Jedziemy wszędzie gdzie chcemy...bo chcemy....
Jogi4x4
Stały forumowicz
 
Posty: 1907
Miejscowość: PZL
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna

21 Lut 2011, 08:58

Po pierwsze, Feroza jest raczej za starym autem aby mieć OBDII , więc kody usterek silnika, można odczytać po zwarciu odpowiednich pinów w złączy diagnostycznym - poszukaj w necie, na pewno znajdziesz i rysunek które piny i ile mrugnięć co oznacza. Miga kontrolka check engine - jeżeli jej nie masz to i nie masz żadnego złącza diagnostycznego - czyli nie masz jednostki centralnej sterującej pracą silnika, tylko jakieś tam nieskomplikowane układy do wtrysku. Jeżeli masz takową kontrolkę, to i zapewne masz katalizator i sondę lambda (o ile to benzyna). Ponieważ jest ona odpowiedzialna za dawkowanie paliwa to najprawdopodobniej uległa uszkodzeniu (czasami zafajdada jest brudnym paliwem) i dlatego silnik faluje, traci moc itd. Tylko nie napisałeś jak to jest z tymi obrotami, bo jeżeli symptom jest tylko na wolnych obrotach to uszkodzony może być po prostu silnik krokowy regulujący wolne obroty. Jeżeli silnik ci się grzeje to moim zdaniem pierwsza przyczyna to termostat - nie włącza się duży obieg lub zamulona chłodnica. Jeżeli jednak uważasz że oba objawy mają wspólne podłoże, to najprawdopodobniej uszkodzona jest uszczelka pod głowicą (benzyna i diesel) lub walnięte są pierścienie i silnik "dopędza się" olejem (głównie diesel). Efekt jest właśnie taki jak piszesz - silnik przy większych prędkościach (więc obciążeniu mocą) mocno się grzeje a na obrotach luzem potrafi złapać bardzo wysokie obroty (tak wysokie, że widziałem już kiedyś silnik rozerwany przez wybity urwany tłok). Tak naprawdę komputer pokaże Ci tylko "awaria układu wtryskowego" lub"awaria sondy lambda" OBDI lub jakieś inne systemy diagnostyczne z tych lat za dużo do powiedzenia nie miały.
mstrucz
Aktywny
 
Posty: 354
Miejscowość: Gdynia

21 Lut 2011, 10:52

feroza w dieslu to tylko i wyłącznie zmota
1,6 bena na monowtrysku,
wszystko co piszesz może być prawdą, zwłaszcza zasyfiona chłodnica ;) aczkolwiek wydaje mi się że takie podstawowe czynności jak czyszczenie ukłądu chłodzenia i sprawdzanie podstawowych pierdół które można zrobić samemu, robi w zasadzie co 2-3 wyjazd w błoto :roll:
choć może się myle :mrgreen:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

22 Lut 2011, 00:59

Ok Panowie dzięki za odzew :cool: Jutro sprawdzę połączenia sondy lambda i przewody no i poszukam czujnika temperatury bo jak ostatnio wyciągałem chłodnice do wymiany uszczelki głowicy (tu odpowiedź na teorie mstrucz), gdyż dymił na biało i wyrzucało płyn, kontrolkę "CZEKAJ ANDRZEJ" posiadam :cool: zaznaczę jeszcze iż w samochodzie jest instalacja gazowa, lecz objawy są dokładnie takie same zarówno na benzin jak i lpg, a wiem że gaz ma swój krokowy więc wyszło by na to że oba padły spróbuję go oczyścić. obroty wzrastają na jałowym biegu do około 1600 RPM i nie falują i nie dzieje się to zawsze :razz: żeby było łatwiej. Co do termostatu to termostat założyłem nowy letni ponieważ na zimowym bym mógł zagotować przy takich dziwnych wzrostach temperatury. Zamulona chłodnica - a jak z tym dokładnie się uporać, bo nie chciałbym dodawać jakiegoś środka do czyszczenia chłodnic bo z doświadczenia wiem że bo takich zabiegach chłodnica jest albo nie szczelna albo jakiś sparciały przewód pęka - samochód starej daty. Wiem że systemy z tych lat dużo nie powiedzą ale jak powiedzą awaria sondy lambda to już dużo :razz: . Natomiast nurtuję mnie jeszcze jedna ważna rzecz, na kolektorze ssącym są 4 jakieś czujniki i nie wiem co to?? podejrzewam że może być któryś walnięty i myślałem właśnie że komputer mi to pokaże, załączam zdjęcie i opis A, B, C i D Proszę o pomoc w rozszyfrowaniu Dzieki

[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

breuce
Nowicjusz
 
Posty: 4
Miejscowość: Tarnów

28 Sty 2024, 17:55

[*] temat stary ale może uzyskam jakąś odpowiedź. Moja feroza ma bardzo wysokie obroty tak 1600-1800 stało się to po zmianie rozrządu i wymianie płynu chłodzącego. Zapala dobrze zimną trzyma obroty około 1200 ale jak się nagrzeje i przygazuje to obroty nie spadają poniżej 1600 wskazówka temp na 90 stopni czyli prawidłowo. Jaki może być problem ?
Adammada
Obserwowany
 
Posty: 2

28 Sty 2024, 18:49

Który tej twojej Ferozy? Sprawdzamy był sterownik czy nie ma w nim błędów? Być może wystarczyło by zrobić adaptacje wolnych obrotów ale generalnie problemów może być kilka.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10008
Zdjęcia: 35

29 Sty 2024, 16:57

Feroza rok 1990. Sterownik nie był sprawdzany. Chodzi o to że zwiera się dwa piny i czyta ilość mrugnięć check enigmę? Tego jeszcze nie robiłem. Zrobię na weekendzie bo jestem z dziećmi na feriach teraz. Tak na szybko dostalem odpowiedz jedna na fb ze moze padł czujnik temperatury. Ale wskazuje mi temp silnik. Jak się przeprowadza adaptacje wolnych obrotów ?? Jest gdzieś w necie jakiś tutorial ??
Adammada
Obserwowany
 
Posty: 2