Pajero sport Migająca kontrolka napędu

16 Kwi 2007, 08:02

Mam problem z migającą kontrolką napędu (zielona) w Pajero Sport. Kontrolka ta miga już od jakiegoś czasu. Byłem z tym w serwisie i po podłączeniu do komputera pokazuje jakieś błędy, które są usuwane, ale to nic nie daje, bo za chwilę znowu miga. Jest to związane z jeszcze jednym problemem. Otóż przy ostrawym hamowaniu zapala się kontrolka abs (żółta) i świeci się do momentu wyłączenia zapłonu i ponownym włączeniu lub do momentu przełączenia napędu z 2 na 4 a potem z powrotem na 2. Awaria ta sama ustała w lutym na jakieś 1,5 miesiąca, ale po wyjeździe w góry znowu powróciła. Pomocy
klamejro
Nowicjusz
 
Posty: 17

16 Kwi 2007, 19:32

Rozumiem, że chodzi o stosunkowo młode auto? :wink:
Moim zdaniem masz gdzieś zwarcie, najlepiej jak elektryk obejrzy dokładnie przewody kontrolka/napędy.
SCARAB TEAM
Karson
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2335
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Kielce

16 Kwi 2007, 20:39

nie powiem, ale Mitsubishi nie potrafi dbać o takich klientów. Swego czasu pamiętam jak pewien człowiek na łamach jednej z gazet się męczył z serwisem by mu usterki pousuwali. Efekt ... bez efektu.
Mam też znajomego co ma to samo auto - nowe i już lądował w serwisie kilka razy - w tym trzy razy z tym samym. Naprawa gwarancyjna i ciągle się powtarza. Teraz spoko, ale po dwóch latach już nie, bo za takie naprawy będzie już płacił. Klęska.
ale auto ładne ;)
WitP_tsaJ4145
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 178
Miejscowość: Śląsk/kujawsko-pomorskie

17 Kwi 2007, 06:51

W serwisie po diagnostyce komputerowej informują mnie, że system wykrywa błędy, ale wszystkie są kasowane i z tej strony wszystko jest ok. Sugerują przegląd mechaniczny tzn. z rozkręcaniem skrzyni biegów i mostu, co mi się nie uśmiecha z powodu wiadomo jakiego. Auto nie jest nowe, więc sami rozumiecie. A dać pierwszemu lepszemu Mechanikowi? Tak sobie myślę i przypominam, że pierwsze problemy z tym zaczęły się po wymianie klocków hamulcowych. Może to ma jakiś wpływ? Kurcze już było dobrze, ale wyjazd do Austrii jazda po górach z załączanym na 4 i znowu to samo.
klamejro
Nowicjusz
 
Posty: 17

17 Kwi 2007, 21:36

Twoja decyzja ale najlepszym rozwiązaniem będzie wizyta u dobrego elektryka. Albo złap kontakt od elektryka z Mitsubishi i niech Ci to sprawdzi prywatnie. Ale nie na zasadzie kasowania błędów w komputerze tylko przejrzenia wiązki.
SCARAB TEAM
Karson
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2335
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Kielce

18 Kwi 2007, 07:13

Karson napisał(a):Twoja decyzja ale najlepszym rozwiązaniem będzie wizyta u dobrego elektryka. Albo złap kontakt od elektryka z Mitsubishi i niech Ci to sprawdzi prywatnie. Ale nie na zasadzie kasowania błędów w komputerze tylko przejrzenia wiązki.
Myslisz ze nie chcialem złapać tak elektryka z Mitsubishi? Ale on się boi roboty po godzinach jak diabeł swięconej wody :lol: .
klamejro
Nowicjusz
 
Posty: 17
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Limitowany Nissan Juke w edycji Ministry of Sound
    Nissan rozszerza współpracę z Ministry of Sound, czyli londyńskim autorytetem w dziedzinie clubbingu i elektronicznej muzyki tanecznej. Kolejnym owocem tej współpracy jest nowa limitowana edycja Juke. Odważna ...
    Paliwo można produkować nawet z wody morskiej
    Naukowcy z Uniwersytetu Stanforda opracowali nowatorską metodę produkcji wodoru z wody morskiej z użyciem energii elektrycznej. Rozpowszechnione dziś elektrolizery wymagają stosowania czystej wody, gdyż woda morska powoduje ...

18 Kwi 2007, 14:26

Jeśli auto nie jest najmłodsze, i załączanie napędu masz mechaniczne - wystarczy myślący elektryk... najpewniej masz problem z czujnikiem załączenia napędu. O ile wiem - jest to identyczny czujnik jak ten od biegu wstecznego, tylko znajduje się trochę wyżej i bardziej z przodu auta w skrzyni biegów. O ile pamiętam - w Mitsu - kontrolka ta jest sterowana masą (dokładniej - czujnik zwiera do masy) i najprawdopodobniej albo kabel wyjściowy się przetarł i na nierównościach zwiera się z masą, albo czujnik mówi, że ma już dość współpracy i prosi o zmianę.
Jeśli to czujnik mażesz spróbować go zregenerować (możesz to zrobić nawet sam w domu - da się sam to robiłem ze swoimi), jeśli tylko masz trochę "zmysłu technicznego"...
Pozdr
fourup
Nie udzielam porad na PW - tylko forum ogólne!
fourup
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 974
Miejscowość: Kraków, Słomniki
Prawo jazdy: 08 01 1999
Auto: Mercedes S124 250D
Silnik: OM602
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1990

19 Kwi 2007, 06:45

Dzieki za porady. Jak znajde troche czasu to cos bede z tym myslał. Narazie jeszcze raz wielkie dzieki. A auto jest z 2000 roku
klamejro
Nowicjusz
 
Posty: 17

10 Lip 2012, 07:15

Witam forumowiczow'
Mam 100% identyczny problem,czy kolega uporal sie ze swoim? jesli tak prosilbym o jakies wskazowki-dzieki i pozdrawiam.
maciejd13
Obserwowany
 
Posty: 2
Prawo jazdy: 01 01 1990
Auto: mitsubishi pajero sport

10 Lip 2012, 13:25

Auta już niestety nie mam, ale udało mi się ustalić przyczynę francowatej kontrolki.
Otóż za przełączanie napędów odpowiedzialny jest między innymi zaworek od podciśnienia powietrza. Podłączone są do niego plastikowe cienkie wężyki. Wystarczy wymienić zaworek i jest ok.
klamejro
Nowicjusz
 
Posty: 17

10 Lip 2012, 14:59

Serdeczne dzieki za szybka odpowiedz,nie wiem jeszcze w ktorym miejscu ten zaworek jest umiejscowiony,ale kto nie szuka to nie znajdzie :wink:
maciejd13
Obserwowany
 
Posty: 2
Prawo jazdy: 01 01 1990
Auto: mitsubishi pajero sport

10 Lip 2012, 21:59

Otwierasz maskę i musisz szukać po prawej stronie (strona pasażera) nisko, chyba jest umieszczony na ramie auta. Sam dokładnie nie wiem bo wymieniał mi to mechanik. Powodzenia w poszukiwaniach :D

PS chyba coś podobnego ale już nie pamiętam czy identyczne.


http://www.e-pajero.pl/product-pl-809-E ... fad8f0fb51
klamejro
Nowicjusz
 
Posty: 17

10 Lip 2012, 22:18

zamiast tegokupujesz 2 elektrozawory od LPG i masz to samo za 10% tamtej ceny :mrgreen:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

31 Maj 2016, 11:59

Witam
Tym razem ja mam problem z tą kontrolką. Czy udało Ci się kupić i wymienić ten zawór? Jesli tak to czy problem zniknął?
piotrl
Obserwowany
 
Posty: 1
Prawo jazdy: 01 08 1990
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Mitsubishi Pajero Sport
Silnik: 2.5 TD 115KM
Paliwo: Diesel
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

24 Paź 2024, 17:03

Mam podobny problem z migającą kontrolą napędu w Pajero Sport. U mnie kontrolka napędu (zielona) też miga, a w serwisie usunięcie błędów nie przyniosło trwałego efektu. Dodatkowo, przy ostrym hamowaniu zapala się kontrolka ABS, która resetuje się po wyłączeniu zapłonu lub zmianie napędu. Awaria zniknęła na jakiś czas, ale wróciła po jeździe w górach.
Ostatnio edytowany przez Kao, 24 Paź 2024, 18:50, edytowano w sumie 1 raz
Powód: Reklama
ShadowEcho60
Obserwowany
 
Posty: 2