Daihatsu Sportrak - problem z napędem 4x4

27 Mar 2008, 06:45

Potrzebuje pomocy.
Mianowicie, chodzi o to, że kupiłem nie dawno śmieszne autko, a dokładnie Daihatsu Sportrak. Było tanie, no i jak to w przypadku tanich aut bywa, nie do końca sprawne. No ale pomijając to, większość usterek udało mi się rozwiązać samemu (prawie). Jednak nigdy nie miałem do czynienia z napędem 4x4 i nie wiem jak sie do tego zabrać.

Już pisze w czym problem. Chodzi o to że nie działa mi przedni napęd który jest dołączany przez reduktor, no i nie działa sam reduktor. W piastach przednich kół sa pokrętła do blokowania napędu (tak przypuszczam), ale nawet po przekręceniu ich w pozycje "Lock" i włączeniu reduktora ciągnie tylko tył. Nie wiem co może być tego przyczyną. Dodam jeszcze że na desce rozdzielczej jest kontrolka od napędu i jak przełączę reduktor w pozycje 4H czy 4L to sie świeci.

No i tu pojawia sie moje pytanie. Jak mogę sam sprawdzić co jest tego przyczyną i czy możliwe że to jakaś mała usterka, czy mam szukać nowej skrzyni?

Byłbym bardzo wdzięczny za pomoc, ponieważ wyjazd z garazu mam pod sporą górkę i jak popada to jest lipa.

Pozdrawiam
benny_87
Nowicjusz
 
Posty: 42
Miejscowość: UK

27 Mar 2008, 21:28

Auto ze stałym napędem na tył i dołączaną przednią osią posiada reduktor z następującymi pozycjami: 2H, 4H, 4L, N. Są przypadki braku N. Są też przypadki braku N i/lub 4H - zazwyczaj wtedy 4H jest ukryte pod przyciskiem na desce rozdzielczej.

Możliwe opcje ustawień i ich skutki:
1. sprzęgiełka free, reduktor na 2H - napęd na tył, przednie koła toczą się swobodnie (bez napędu), przełożenia szosowe,
2. sprzęgiełka na lock, reduktor na 2H – napęd na tył, razem z przednimi kołami swobodnie toczy się cały przód (przedni most i wał), przełożenia szosowe
3. sprzęgiełka na lock, reduktor na 4H – napęd na 4 koła, przełożenia szosowe
4. sprzęgiełka na lock, reduktor na 4L – napęd na 4 koła z włączonym reduktorem, przełożenia terenowe
5. sprzęgiełka na lock lub free (bez znaczenia), , reduktor na N – położenie neutralne – brak napędu na którykolwiek z mostów
6. sprzęgiełka na free reduktor na 4H lub 4L – napęd na tył, przełożenia terenowe

Powyższe nie dotyczy w pełni aut ze stałym napędem na 4 koła.
SCARAB TEAM
Karson
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2335
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Kielce