Dane diagnostyczne - pomoc

31 Mar 2017, 11:49

Witajcie!

poszukuję danych na temat panujących temperatur w układzie wydechowym (najlepiej w różnych punktach, w różnych warunkach), strumienia przepływu spalin i to samo w układzie chłodzenia.

Może ktoś z Was się na coś takiego kiedyś natknął? Albo wiecie, czy na stacjach diagnostycznych albo hamowniach mogą mieć takie informacje? Da się coś takiego odczytać z OBD ? Obojętnie jaki silnik. :D

Jestem w trakcie pisania pracy magisterskiej i bardzo pomogłyby mi takie dane. Pozdrawiam! :ok:
simek
Nowicjusz
 
Posty: 3
Prawo jazdy: 13 03 1991
Przebieg/rok: 11tys. km
Auto: BMW E34
Silnik: M50B20
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1991

03 Kwi 2017, 21:44

Pytanie bardzo ogólnikowe bo temperatury w układzie wydechowym będą się różniły w zależności od silnika, zastosowanego paliwa, tego czy jest DPF/FAP, katalizator itd.

W układzie chłodzenia temperatury też się różnią i nie wszystkie termostaty otwierają się przy takiej samej temperaturze :) więc jak sam widzisz ciężko jest jednoznacznie odpowiedzieć na tak zadane pytanie.

simek napisał(a): Da się coś takiego odczytać z OBD? Obojętnie jaki silnik.
Tak szczegółowych danych nie odczytasz bo układy o których piszesz musiały by być naszpikowane czujnikami mierzącymi wartości temperatury podczas pracy silnika pod różnymi obciążeniami, następnie mógłbyś z takich danych wyciągnąć odpowiednie wnioski rysując na ich podstawie wykresy itd.
Oczywiście odczytasz temperaturę płynu chłodzącego ale będzie to na podstawie np. jednego czujnika, podobnie będzie w układzie wydechowym.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

04 Kwi 2017, 11:46

Silnik tak ja powiedziałem, jest obojętny (diesel/benzyna, moc, pojemność). Chodzi o obliczenie ilości energii zawartej w spalinach, którą można potem wykorzystać. Układem chłodzenia jednak nie będę sobie zawracał głowy, bo to niskotemperaturowe źródło i ciężko cokolwiek z niego wyskrobać.

Jeśli będę mieć temperatury i strumień objętości, jestem w stanie to policzyć. Obecnie jeśli tego nie dostanę, to po prostu policzę wszystko na piechotę (stechiometria spalania, wykres termodynamiczny itd.)
simek
Nowicjusz
 
Posty: 3
Prawo jazdy: 13 03 1991
Przebieg/rok: 11tys. km
Auto: BMW E34
Silnik: M50B20
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1991
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    BMW Concept serii 6 Coupé 2010
    BMW Concept serii 6 Coupé to sportowy samochód dla koneserów piękna, którzy cenią luksus i przełomowe technologie. Koncept symbolizuje pasję zespołu projektantów BMW, znajdującą odzwierciedlenie ...
    Czy opłaca się kupować opony używane?
    Zakup opon z drugiej ręki to tylko pozorna oszczędność. Kupowanie używanych opon i jazda na nich to najgorszy sposób na szukanie oszczędności przez kierowców. Jazda na używkach to za duże ryzyko. Kupujący nic ...