Darowizna oplaty pierwszy samochod oc pomocy

11 Maj 2013, 17:13

WItam serdecznie,
Z góry przepraszam jezeli zalozylam temat w zlym miejscu
Opisze swoja sytuacje i proszę o pomoc ponieważ jestem "zielona" w tych sprawach a jestem ograniczona czasowo i nie wiem co dalej robić.

Kupiłam samochód za cenę wiekszą niż jest wpisana w umowie (800zl wpisana , zaplacilam 3x więcej).
Umowa zostala sporzadzona na mnie.
OC wazne prawie rok.

1.Ktos sie moze orientuje ile mniej wiecej bez znizek dla swierzego kierowcy w wieku 20 lat
wyniosloby OC , pierwszy samochod : opel corsa 95rocznik 3 drzwi
ewentualnie ile wyniosloby to okolo ze znizkami 60%?

2. Chciałabym oddać część auta Tacie (umowa darowizny) by zyskać jego zniżki
-czy płaci się jakis podatek od darowizny? co powinnam zrobic? sporzadzić pisemną umowę i gdzie sie z nią udać?

3. Wiem , że muszę opłacic podatek od zakupu 2% wartosci samochodu jednak nie wiem od jakiej kwoty te 2% obliczyć? od tej ktora wpisana jest w umowie?

4. Czy prócz tego podatku 2%, OC i rejestracji samochodu (odbior tablic) powinnam gdzieś jeszcze jakieś opłaty uiscic?

5.Czy taka przykladowa tresc umowy darowizny moglabybyc?

UMOWA DAROWIZNY CZĘŚCI*/ POŁOWY *SAMOCHODU
zawarta w .............................................. w dniu ...............

pomiędzy:
.................................................. .............. zamieszkałym w ...........................................ul. .......................................... nr dowodu osobistego .................................., nr PESEL...................................
,
zwanym w treści umowy
Darczyńcą,a..................................... ........................... zamieszkałym w ...........................................ul. .................................................. .......... nr dowodu osobistego .................................., nr PESEL......................................,zwanym w treści umowy Obd arowanym.
§ 1