Delikatne szuranie z okolicy koła VW Golf 5

19 Mar 2017, 14:15

Stabilizator nie będzie szurał tylko może pukać więc to raczej nie to.

Osłonę tarczy hamulcowej sprawdzałeś?
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

19 Mar 2017, 15:18

Osłony jeszcze nie, ale jest to dźwięk bardziej "plastikowy" niż metaliczny, także wątpię żeby to nawet to było. Co do łącznika stabilizatora to nie chodziło mi o nie, ale o gumy stabilizatora, ale to u mechanika w tygodniu sprawdzę. Bardziej to szuranie mnie nadal irytuje, bo ni w ząb nie mogę tego zlokalizować.
vatran
Nowicjusz
 
Posty: 20
Prawo jazdy: 11 12 2008
Auto: VW Golf 5
Silnik: 1.4 TSI 170 KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006

19 Mar 2017, 17:48

vatran napisał(a):jest to dźwięk bardziej "plastikowy" niż metaliczny
Sprawdzałeś czy osłony nie są gdzieś luźne. Jeżeli to bardziej szuranie plastiku to już jakiś trop.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

19 Kwi 2017, 22:34

Po wymianie tarcz hamulcowych i klocków, generalnie to szuranie nadal istnieje, ale już jakby mniej. Naprawdę dziwna sprawa.
Do tego wciąż nie mogę uporać się z lekkim skrzypieniem gdzieś z okolicy prawego koła. Wymieniłem już oby dwie tuleje na wahaczu, sprawdzone zostało całe przednie zawieszenie i nie ma się do czego przyczepić. Zostaje mi jedynie... łożysko/poduszka amortyzatora. Pytanie teraz czy to może być to? Czytałem orientacyjne objawy uszkodzonego łożyska amora, ale u mnie jest jedynie takie lekkie skrzypienie z prawego koła przy przejeździe przez nierówności. Nie ma żadnych oporów przy skręcie czy jakimś pukaniu czy waleniu w kole, jedynie skrzypienie lekkie.
vatran
Nowicjusz
 
Posty: 20
Prawo jazdy: 11 12 2008
Auto: VW Golf 5
Silnik: 1.4 TSI 170 KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006

20 Kwi 2017, 09:44

vatran napisał(a):Do tego wciąż nie mogę uporać się z lekkim skrzypieniem gdzieś z okolicy prawego koła.
Jeżeli skrzypi ci podczas jazdy po nierównościach to powinno również być słychać to skrzypienie jak będziesz lekko naciskał przód lub bujał samochodem. Wtedy warto np. z kanału posłuchać skąd dochodzi to skrzypienie i to powinno cię naprowadzić na miejsce problemu.

Czy jak jest wilgotno i mokro na dworze to skrzypienie występuje w takim samym stopniu?
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

23 Kwi 2017, 20:56

Wydaje się, że podczas deszczu to skrzypienie jest faktycznie mniej słyszalne. Muszę sprawdzić jeszcze tę metodę z kanałem i bujaniem auta.

W kwestii tego szurania zastanawiam się jeszcze czy to może być również przegub? Powtórzę tylko, że to szuranie pojawia się tylko podczas skręcania w prawą stronę i tylko w momencie dodawania gazu, bez niego nic nie szura nawet przy skręcie.
vatran
Nowicjusz
 
Posty: 20
Prawo jazdy: 11 12 2008
Auto: VW Golf 5
Silnik: 1.4 TSI 170 KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Bugatti type 57 Sc Atlantic
    Bugatti Type 57 SC Atlantic. Produkcja modelu type 57 zaczeła się w 1934 roku i trwała aż do 1940. Wersja Atlantic weszła do produkcji w 1936 roku.Jean Bugatti był synem założyciela tej szlachetnej marki i zarazem projektantem ...

24 Kwi 2017, 18:28

vatran napisał(a):Wydaje się, że podczas deszczu to skrzypienie jest faktycznie mniej słyszalne.
Posprawdzaj elementy gumowe.

vatran napisał(a):Powtórzę tylko, że to szuranie pojawia się tylko podczas skręcania w prawą stronę i tylko w momencie dodawania gazu, bez niego nic nie szura nawet przy skręcie.
Rozmiar kół masz standardowy? Może opona obciera o nadkole?
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

24 Kwi 2017, 20:40

Posprawdzaj elementy gumowe.


To jest właśnie największa zagadka tego auta... Te elementy gumowe zostały sprawdzone i nic nie wskazuje na zużycie... Jedynie łożysko amortyzatora i maglownica nie zostały sprawdzone. W środę będę wiedział więcej także dam znać, bo to naprawdę ciekawy przypadek, że wszystkie tuleje wydają się w porządku a auto skrzypnie na nierównościach.


Rozmiar kół masz standardowy? Może opona obciera o nadkole?


Nie obciera na pewno, także to odpada.
vatran
Nowicjusz
 
Posty: 20
Prawo jazdy: 11 12 2008
Auto: VW Golf 5
Silnik: 1.4 TSI 170 KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006

24 Kwi 2017, 22:04

vatran napisał(a):bo to naprawdę ciekawy przypadek, że wszystkie tuleje wydają się w porządku a auto skrzypnie na nierównościach.

Gumy drążka stabilizatora jak wyglądają ? Wymieniałeś tuleje wahaczy . Tylne?. Jeśli tak to jak zeszły z końcówek wahacza ? Nowe wcisnąłeś/włożyłeś z łatwością ? Nie masz wyrobionych już sześciokątów na nich ?
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4826
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

24 Kwi 2017, 23:35

Niedawno otworzyłem maskę i zacząłem naciskać z boku komory silnika i to skrzypienie wydobywa się gdzieś ze środka. Może to poduszka silnika któraś, ale ciemno było to nic nie widziałem, dodatkowo nie miałem kanału żeby ktoś mi to teraz potwierdził. Tak jak wcześniej wspomniałem, w środę będę na kanale także coś więcej powiem.

bonifacy, całość z przodu jest w porządku. Nie ma żadnych luzów, a z tyłu nic nie wymieniałem. Tyle tylko, że dźwięk jest typowo z przodu, spod silnika gdzieś, może delikatnie w głąb.
vatran
Nowicjusz
 
Posty: 20
Prawo jazdy: 11 12 2008
Auto: VW Golf 5
Silnik: 1.4 TSI 170 KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006

25 Kwi 2017, 09:23

vatran napisał(a):Wymieniłem już oby dwie tuleje na wahaczu

Miałem na myśli tyną tuleje przedniego wahacza : [link do Intercars wygasł] Będziesz na kanale , pobujaj autem, zobacz jak w niej siedzi sześciokątna końcówka wahacza.
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4826
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna