Delikatne szuranie z okolicy koła VW Golf 5

15 Paź 2016, 17:12

Witam,

zaobserwowałem dosyć dziwne zjawisko w swoim golfie. Kiedy kierownica jest lekko skręcona w prawo i wchodzę w zakręt to przez jakiś czas słychać jakieś dziwne szuranie z okolic przedniego lewego koła. Jadąc na wprost i skręcając w lewo w ogóle tego nie ma. Byłem na stacji diagnostycznej i oczywiście niczego nie wykazano, wszystkie elementy zawieszenia w kole są w porządku. Nie wiem czy ewentualnie łożysko to może jeszcze być, chociaż wątpię bo nic nie szumi i nie narasta żaden dźwięk wraz ze zwiększaniem prędkości. Tak podsumowując, to szuranie jest tylko i wyłącznie przy skręcie w prawo i to z jakąś prędkością. Ruszając z miejsca ze skręconymi kołami w prawo też się to nie ujawnia. Co o tym sądzicie? Pozdro!
vatran
Nowicjusz
 
Posty: 20
Prawo jazdy: 11 12 2008
Auto: VW Golf 5
Silnik: 1.4 TSI 170 KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006

17 Paź 2016, 19:30

vatran napisał(a):Kiedy kierownica jest lekko skręcona w prawo i wchodzę w zakręt to przez jakiś czas słychać jakieś dziwne szuranie z okolic przedniego lewego koła.
Patrzyłeś czy masz może spory rant na tarczy hamulcowej? Sama osłona tarczy hamulcowej nie ma luzów lub nie jest gdzieś zagięta?

Jeżeli chodzi o łożysko to generalnie nie powinno szurać tylko powinno być słychać raczej takie buczenie im mocniej skręcasz przy określonej prędkości tym głośniej buczy. Zawsze słychać łożysko bardziej dociążone czyli strona u ciebie by się zgadzała.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

17 Paź 2016, 19:59

"Patrzyłeś czy masz może spory rant na tarczy hamulcowej? Sama osłona tarczy hamulcowej nie ma luzów lub nie jest gdzieś zagięta?"

Faktycznie temu się nie przyjrzałem, a tarcze mam już zużyte. Zerknę też na osłonę. Dzięki za jakąś sugestię.
vatran
Nowicjusz
 
Posty: 20
Prawo jazdy: 11 12 2008
Auto: VW Golf 5
Silnik: 1.4 TSI 170 KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006

17 Paź 2016, 20:19

vatran napisał(a):tarcze mam już zużyte
To stawiam na klocek który trze o wystający rant na tarczy na zakręcie jest trochę inna siła i być może minimalne przesunięcie powoduje ten objaw szurania.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

20 Lis 2016, 19:03

Panowie, aż nie chce mi się w to wierzyć, ale to szuranie ustało całkowicie po zmianie kół z letnich na zimowe ( letnie 18", zimowe 17"). Do tego muszę dodać, że koła letnie są odrobinę źle dobrane, tzn ET wynosi 35 i minimalnie wystaje poza błotnik, ale odrobinkę dosłownie. Zimowe są w pełni w porządku bo to oryginalne felgi VW do tego modelu (VW Ronal Classix). Co to może w takim razie być??

Mam jeszcze jedną kwestię do poruszenia, ale nie wiem czy tworzyć nowy temat. Mianowicie hałas związany z oponami. Mając 18" felgi letnie z oponami 225/40 i do tego nie do końca idealne ET, jestem w jakiś tam sposób w stanie zrozumieć, że generuje się hałas. Problem polega na tym, że po zmianie na koła zimowe również taki hałas się utrzymuje! Jak to możliwe? Opony są o wiele węższe (205/50 R17). Myślałem, że może łożyska się posypały bo ten szum jest relatywnie wysoki. Nic jednak nie wskazuje na uszkodzone łożyska. Jakieś rady w tej kwestii? Pozdrawiam wszystkich!
vatran
Nowicjusz
 
Posty: 20
Prawo jazdy: 11 12 2008
Auto: VW Golf 5
Silnik: 1.4 TSI 170 KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006

20 Lis 2016, 21:15

Auto do góry i pokręcić kołem. Jak będzie słychać huczenie, to łożysko. I niekoniecznie musi być na kole luz.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

21 Lis 2016, 12:25

vatran napisał(a): koła letnie są odrobinę źle dobrane, tzn ET wynosi 35 i minimalnie wystaje poza błotnik, ale odrobinkę dosłownie
Ranty błotników masz nie po przycierane? Zobacz czy opona nie jest czasem uszkodzona lekko lub przytarta na zewnętrznej części (Tam gdzie może obcierać o rant).

vatran napisał(a):Mając 18" felgi letnie z oponami 225/40 i do tego nie do końca idealne ET, jestem w jakiś tam sposób w stanie zrozumieć, że generuje się hałas. Problem polega na tym, że po zmianie na koła zimowe również taki hałas się utrzymuje! Jak to możliwe? Opony są o wiele węższe (205/50 R17).
Ile lat mają opony? Czy bieżnik jest równomiernie starty i nie jest wyząbkowany? Jakiej marki to są opony?
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

21 Lis 2016, 12:59

Ranty błotników nie są poprzecierane bo opona lekko trze o nie tylko w momencie wpadnięcia w głęboki uskok lub dziurę. Sprawdzałem opony i nie są nigdzie uszkodzone od tej zewnętrznej części właśnie.
Co do drugiego pytania, to opony są praktycznie nowe, z 2015 roku, bieżnik ma około 8 mm. Continental SportContact 5. Nie są wyząbkowane.
vatran
Nowicjusz
 
Posty: 20
Prawo jazdy: 11 12 2008
Auto: VW Golf 5
Silnik: 1.4 TSI 170 KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006

21 Lis 2016, 13:29

vatran napisał(a):Co do drugiego pytania, to opony są praktycznie nowe, z 2015 roku, bieżnik ma około 8 mm. Continental SportContact 5. Nie są wyząbkowane.
Skoro opony możesz wykluczyć, a te które podałeś to marka sprawdzona to proponuję podjechać gdzieś do warsztatu niech podniosą auto do góry na podnośniku i stetoskopem posłuchają każde koło. Wyjdzie od razu czy to nie problem któregoś łożyska.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

21 Lis 2016, 13:33

Dokładnie tak chyba muszę zrobić. Postaram się niedługo to załatwić i dam znać czy to łożyska.
vatran
Nowicjusz
 
Posty: 20
Prawo jazdy: 11 12 2008
Auto: VW Golf 5
Silnik: 1.4 TSI 170 KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006

21 Lis 2016, 13:44

Przykładając stetoskop doskonale słychać jak łożysko niedomaga, a bez niego czasem tego nie usłyszysz. Tym bardziej, że na podnośniku nie jest ono obciążone.

Czekamy zatem na dalsze informacje :)
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

22 Lis 2016, 17:39

Okazało się, że to po prostu tylne prawe łożysko. Nic bardziej wymyślnego. Bardziej zastanawia mnie czy reszta też może tak nagle zepsuć się.
vatran
Nowicjusz
 
Posty: 20
Prawo jazdy: 11 12 2008
Auto: VW Golf 5
Silnik: 1.4 TSI 170 KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006

22 Lis 2016, 18:45

vatran napisał(a):Okazało się, że to po prostu tylne prawe łożysko
No widzisz, wymienisz i po problemie :ok:
vatran napisał(a):czy reszta też może tak nagle zepsuć się
Nie koniecznie. Prawa strona samochodu ma z reguły gorzej bo bliżej pobocza gdzie dziury, więcej wody itd.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

22 Lis 2016, 19:03

Cenna uwaga :) dziękuję za zainteresowanie i pozdrawiam! :)
vatran
Nowicjusz
 
Posty: 20
Prawo jazdy: 11 12 2008
Auto: VW Golf 5
Silnik: 1.4 TSI 170 KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006

17 Mar 2017, 20:55

Chciałbym odświeżyć trochę temat tego szurania, bo jednak całkowicie nie udało się go wyeliminować... do sprawdzenia mam jeszcze półosie, przeguby, może to coś z nimi nie tak. To szuranie pojawia się za każdym razem kiedy dodaję gazu na lekko skręconych kołach i tylko kiedy skręcam w prawo (kiedy skręcam na skrzyżowaniach np). Nie ustaje kiedy pada deszcz i jest ogólnie mokro, czyli jakieś tuleje odpadają. Dźwięk nie jest metaliczny, i tak jak było z sugestią, że to może klocki zużyte trą na tarczy, to też muszę to odrzucić niestety.

Mam jeszcze jedną kwestię, a mianowicie, wymianę gum stabilizatora. Wyczytałem, że w Golfie 5 jest to praktycznie niemożliwe albo bardzo trudne (w grę wchodzi tylko wymiana całego stabilizatora). Ktoś miał jakieś doświadczenie z tymi gumami?
vatran
Nowicjusz
 
Posty: 20
Prawo jazdy: 11 12 2008
Auto: VW Golf 5
Silnik: 1.4 TSI 170 KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006