REKLAMA

Forum samochodów hybrydowych, elektrycznych i konwencjonalnych
Patrzyłeś czy masz może spory rant na tarczy hamulcowej? Sama osłona tarczy hamulcowej nie ma luzów lub nie jest gdzieś zagięta?vatran napisał(a):Kiedy kierownica jest lekko skręcona w prawo i wchodzę w zakręt to przez jakiś czas słychać jakieś dziwne szuranie z okolic przedniego lewego koła.
To stawiam na klocek który trze o wystający rant na tarczy na zakręcie jest trochę inna siła i być może minimalne przesunięcie powoduje ten objaw szurania.vatran napisał(a):tarcze mam już zużyte
Ranty błotników masz nie po przycierane? Zobacz czy opona nie jest czasem uszkodzona lekko lub przytarta na zewnętrznej części (Tam gdzie może obcierać o rant).vatran napisał(a): koła letnie są odrobinę źle dobrane, tzn ET wynosi 35 i minimalnie wystaje poza błotnik, ale odrobinkę dosłownie
Ile lat mają opony? Czy bieżnik jest równomiernie starty i nie jest wyząbkowany? Jakiej marki to są opony?vatran napisał(a):Mając 18" felgi letnie z oponami 225/40 i do tego nie do końca idealne ET, jestem w jakiś tam sposób w stanie zrozumieć, że generuje się hałas. Problem polega na tym, że po zmianie na koła zimowe również taki hałas się utrzymuje! Jak to możliwe? Opony są o wiele węższe (205/50 R17).
Skoro opony możesz wykluczyć, a te które podałeś to marka sprawdzona to proponuję podjechać gdzieś do warsztatu niech podniosą auto do góry na podnośniku i stetoskopem posłuchają każde koło. Wyjdzie od razu czy to nie problem któregoś łożyska.vatran napisał(a):Co do drugiego pytania, to opony są praktycznie nowe, z 2015 roku, bieżnik ma około 8 mm. Continental SportContact 5. Nie są wyząbkowane.
No widzisz, wymienisz i po problemievatran napisał(a):Okazało się, że to po prostu tylne prawe łożysko
Nie koniecznie. Prawa strona samochodu ma z reguły gorzej bo bliżej pobocza gdzie dziury, więcej wody itd.vatran napisał(a):czy reszta też może tak nagle zepsuć się