Diagnostyka samochodowa - wartości wyuczone

21 Gru 2009, 15:25

Witam,
Mam szybkie pytanie (podkreślam, że jeszcze jestem zielony z zakresu obsługi VAG ale szybko się ucze otórz ostatnio podłączyłem sprzęt do komputera w samochodzie o nazwie: V-scan vag 5053 can pl i niechcący skasowałem "wartości wyuczone".
Czu może mi ktoś wyjaśnić pokrótce co to są te wartości wyuczone i czy moga mieć na coś ważnego w aucie wpływ (np. spalanie), podkreślam, że nic nie zmieniałem w ustawieniach komputera tylko skasowałem te wartości wyuczone.
Pozdrawiam
sajmon__84
Nowicjusz

Miejscowość: Kielce

21 Gru 2009, 18:40

A od czego były te wartości?
Nieźle żeś namieszał -jak coś skasowałeś to trzeba je zastąpić nowymi wartosciami ale trzeba wiedzieć jakimi i zanim coś usuniesz to sobie to spisz.
piotrpz87
Stały forumowicz
Awatar użytkownika

Miejscowość: Szczecin
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: Mazda 6
Silnik: 2,3
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

21 Gru 2009, 22:48

Wartości wyuczone są to dane zapisane w sterowniku silnika,który "nauczył" się podczas jazdy sterować silnikiem wg odczytów z czujników rozmieszczonych w samochodzie.Jak je wyzerowałeś,to nic się nie stało - to tak jakbyś zdjął klemy z akumulatora i zresetował komputer.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika

Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

22 Gru 2009, 15:05

Dokładnie, komputer nauczy się ich na nowo. Wystarczy zazwyczaj kilka kilometrów przejechać.
karlone
Zaawansowany

Miejscowość: Śląsk

29 Gru 2009, 13:09

Dzięki Wszystkim za wypowiedzi.

Z okazji Nowego Roku Wszystkim życzę NNNaaajjjllleeepppssszzzeeegggooo
sajmon__84
Nowicjusz

Miejscowość: Kielce
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

Toyota Land Cruiser 1953 rok