Diagnoza BMW prawda czy mit??

24 Wrz 2013, 08:56

Witam panowie znalazłem ciekawą rozmowę na jednym z portali internetowych o diagnozie bmw 330d z 2009 roku i moje pytanko czy tak jest?? pare cytatów:

,,Witam proszę o poradę gdzie mogę przeprowadzić diagnostykę komputerową BMW 330d? zalezy mi żeby było zrobione dobrze, tanio i szybko, bo słyszałem, że na rynku jest dużo firm, które posiadają "lewe" oporogramowanie którym można zblokowac pojazd i wtedy tylko pozostaje serwis. Proszę o konkretne porady!"


,,A i powiedz mi gdzie słyszałeś o zablokowaniu sterownika podczas diagnostyki?? bo kodowanie a diagnostyka są to dwie różne sprawy gdzie podczas diagnostyki albo sie łączysz ze sterownikiem który chcesz diagnozować albo nie i tyle <nic nie uszkodzisz>, a podczas grzebania w sterowniku w jego kodowaniu nawet sprzętem oryginalnym bez pojęcia możesz uwalić nieodwracalnie jego pamięć. Więc pytanie co chcesz w tym aucie zrobić?? sprawdzić czy coś pozmieniać?? "


,,Nie wiem czy wiesz, że sterownik np.BMW wykrywa nielegalne oprogramowanie i traktuje to jako próbę kradzieży i kończy się to zablokowaniem samochodu:("


Spotkał sie ktoś z czymś takim?? Czy to jest prawda?? czy tylko jakaś ściema??
przemek217
Launch X-431 DIAGUN - tester diagnostyczny
Awatar użytkownika
 
Posty: 611
Miejscowość: Limanowa
Prawo jazdy: 16 01 2005
Auto: Audi a6 C5
Silnik: 1.8 T 150KM AEB
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

24 Wrz 2013, 09:34

przemek217 napisał(a):o diagnozie bmw 330d z 2009 roku


Ja ze swojego doświadczenia mogę powiedzieć że łączyłem się z BMW 530d z 2003 roku bez problemu używając interfejsu INPA i nie widziałem większych problemów. Błędy można było zdiagnozować i wykasować oraz zmienić pewne ustawienia. Nie bawiłem się w programowanie.

Nie wiem jak jest z nowszymi autami, ale nie wydaje mi się żeby można było zablokować sterownik podczas diagnostyki. No chyba że ktoś używa jakiś lipny interfejs lub kompletnie się na tym nie zna.
ArteK
Forum Samochodowe
 
Posty: 5294
Zdjęcia: 11483
Miejscowość: Warszawa
Prawo jazdy: 12 12 1996
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Toyota Auris TS Hybrid, Yaris
Silnik: 1.8 Hybrid, 1.3 VVTi
Paliwo: Hybryda
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2016

24 Wrz 2013, 12:33

Używam launcha x431 diaguna i robiłem auta po 2009 Volva i grupe vw żadnych problemów nie było:), ale temat mnie zaciekawił więc chciałem zasięgnąć opinii użytkowników którzy mieli styczność z takimi modelami:), bo też mi sie nie wydaje żeby to była prawda.
przemek217
Launch X-431 DIAGUN - tester diagnostyczny
Awatar użytkownika
 
Posty: 611
Miejscowość: Limanowa
Prawo jazdy: 16 01 2005
Auto: Audi a6 C5
Silnik: 1.8 T 150KM AEB
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

24 Wrz 2013, 13:46

przemek217 napisał(a):bo też mi sie nie wydaje żeby to była prawda


Jestem ciekaw innych opinii użytkowników którzy takie próby przeprowadzali.
ArteK
Forum Samochodowe
 
Posty: 5294
Zdjęcia: 11483
Miejscowość: Warszawa
Prawo jazdy: 12 12 1996
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Toyota Auris TS Hybrid, Yaris
Silnik: 1.8 Hybrid, 1.3 VVTi
Paliwo: Hybryda
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2016

24 Wrz 2013, 14:13

Pierwsze pytanie które mi sie nasuwa to skąd sterownik samochodu będzie miał informacje że sprzęt jest lewy?? i co według zamysłów konstruktorów takiego systemu jest rozumiane przez lewy sprzęt, czy uniwersalny sprzęt diagnostyczny typu kts, launch czy autocom będzie traktowany jako lewy?? i wreszcie czy diagnozę w tych autach trzeba robić tylko serwisówką??
przemek217
Launch X-431 DIAGUN - tester diagnostyczny
Awatar użytkownika
 
Posty: 611
Miejscowość: Limanowa
Prawo jazdy: 16 01 2005
Auto: Audi a6 C5
Silnik: 1.8 T 150KM AEB
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998