Diesel a benzyna-osiągi

07 Lip 2012, 11:30

Nie wiem czy dobry dział, może ma to jakiś wpływ na bezpieczeństwo... Jakie są wasze odczucia? np 1.9tdi 90km vs 1.6 16v 100km; 1.9 110km vs 1.8 16v 115-125km; 1.9 130km vs 2.0 136-140 km itd.... Oczywiście w tych samych modelach samochodów. Moim zdaniem pomimo turbiny diesla prym wiedzie benzyna, diesle dopiero przy 130-140 na godzinę i 4 i 5 biegu dają rade
Ostatnio edytowany przez nitro, 07 Lip 2012, 16:39, edytowano w sumie 1 raz
nitro
Zaawansowany
 
Posty: 928
Miejscowość: znikąd

07 Lip 2012, 16:32

jeśłi weźmiesz pod uwage podobne konstrukcyjnie silniki benzyny i diesla to cały pomysł z dieslami sprowadza sie do wykorzystania tańszego (gorszego) paliwa sprzedawanego za wyższą kasę prosty ekonomicznie (dla państw i koncernów) bardzo opłacalne, do tego dodaj jeszcze parcie na "ekologie" czyli wymiana auta co 5-7 lat ( co wcale nie jest ekologiczne, ale za to jest sposobem na zarobienie przez w/w podnioty) i masz jasny obraz dlaczego auta produkuje się tak a nie inaczej :mrgreen:

dla tych co zarac będą krzyczeć że ich nóweczka auto spalające 5 litrów ON/100km nie zatruwa środowiska w stopniu takim jak stara terenówka z V8 i LPG, od razu zacytuje klasyka "jesteś w mylnym błędzie" :mrgreen:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

07 Lip 2012, 16:50

Chodziło mi o starsze auta, osiągi i efektywność a nie marketing.... Wszystko jest nastawione na zysk, auta mają się psuć bo zarabiają na tym producenci części(w dieslu kwoty są pokaźne) samochód zawodzi, sprzedajesz, kupujesz nowy i kasa się zgadza... Producenci kuszą spalaniem 4l/100km a potem jest zdziwienie :D lpg jest najbardziej ekologiczne i dlatego nie powinno być na nie wyższego podatku. Tak koniec końcem temat miał być o porównaniu osiągów hehe
nitro
Zaawansowany
 
Posty: 928
Miejscowość: znikąd

08 Lip 2012, 14:07

nitro napisał(a):Moim zdaniem pomimo turbiny diesla prym wiedzie benzyna, diesle dopiero przy 130-140 na godzinę i 4 i 5 biegu dają rade

Moim zdaniem dokładnie odwrotnie. Turbodiesel właśnie dzięki turbinie bardzo ładnie nabiera prędkości przy niskich obrotach. Jednak przy wyższych prędkościach silniki benzynowe ratują wysokie obroty. Benzyna po prostu wyciąga dłużej, niż diesel.

Jeżeli chodzi o same osiągi, to porównywanie tych silników też nie jest do końca uzasadnione. Powinno się porównywać wolnossące jednostki i jednostki turbodoładowane ze sobą. W takim przypadku Turbo benzyniaki biją na głowę swoich klekoczących braci.

Do zakupu samochodu jednak osiągi to zbyt mało. Liczy się też wiele innych rzeczy, choćby oszczędność. W momencie gdybym miał wybierać między np. silnikiem 1.9 TDI 130 KM, a 1.8T 150 KM, wybrałbym diesla. Chociaż wiem, że lepiej jeździłoby się benzyną, to diesel jest zwyczajnie sporo oszczędniejszy.
Dishman
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3725

08 Lip 2012, 14:36

Dishman napisał(a):Moim zdaniem dokładnie odwrotnie. Turbodiesel właśnie dzięki turbinie bardzo ładnie nabiera prędkości przy niskich obrotach


Diesel 100 na godzinę ma pod koniec 3 biegu a benzynówka pod koniec 2... Jedną zmianę biegu masz do przodu...

Dishman napisał(a):Powinno się porównywać wolnossące jednostki i jednostki turbodoładowane ze sobą.


a czemu? wg mnie turbo-diesle do benzyn z większą pojemnością i mocą np 1,9tdi do 2.0 16v.... wolnossący diesel przecież nie ma szans z benzyną , turbo diesel z turbo benzyną..... turbina w dieslu nie daję znowu super kopa, benzyna 16v kręcona na wysokich obrotach i z większą mocą jest porównywalna
nitro
Zaawansowany
 
Posty: 928
Miejscowość: znikąd

14 Lip 2012, 22:00

nitro napisał(a):Diesel 100 na godzinę ma pod koniec 3 biegu a benzynówka pod koniec 2... Jedną zmianę biegu masz do przodu...

To nie ma nic do rzeczy. Pisałeś o starcie i przyspieszeniu. Porównaj sobie po jakim czasie na jakim biegu benzyna i turbodiesel osiągają 100 km/h.
To o czym piszesz wyżej, to już przyznałem, to prędkość v-max, którą benzynka ma lepszą.

nitro napisał(a):a czemu? wg mnie turbo-diesle do benzyn z większą pojemnością i mocą np 1,9tdi do 2.0 16v.... wolnossący diesel przecież nie ma szans z benzyną , turbo diesel z turbo benzyną..... turbina w dieslu nie daję znowu super kopa, benzyna 16v kręcona na wysokich obrotach i z większą mocą jest porównywalna

No właśnie. Wolnossący diesel nie ma szans z wolnossącym benzyniakiem. Turbodiesel nie ma szans z turbobenzyną. Wniosek prosty - benzyna lepsza, chociaż droższa.

Ty porównujesz ulepszonego diesla z prostym benzyniakiem. Porównanie proste ulepszony diesel może mieć mniej mocy, niż wolnossąca benzyna. Przykład? 1.9 TDI 90 KM w Audi i 2.0 150 KM w Maździe. Moment obrotowy to już inna sprawa.
Dishman
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3725
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Renault 5 Turbo
    Pod koniec lat 70. Renault przestały wystarczać zwycięstwa w 24-godzinnym wyścigu w Le Mans i Formule 1. Marka chciała również wystartować w rajdach samochodem napędzanym turbodoładowanym silnikiem. Wymyślone przez ...
    Chroń środowisko! Nie wylewaj olejów gdzie bądź!
    Natknąłem się na artykuł który przedstawia kilka negatywnych aspektów wylewania olei gdzie popadnie. Wiadomo każdy z nich korzysta, ale nie każdy wie co z nimi potem robić. "Wiele ludzi, przede wszystkim właściciele ...

17 Lip 2012, 14:43

nitro napisał(a):Nie wiem czy dobry dział, może ma to jakiś wpływ na bezpieczeństwo... Jakie są wasze odczucia? np 1.9tdi 90km vs 1.6 16v 100km; 1.9 110km vs 1.8 16v 115-125km; 1.9 130km vs 2.0 136-140 km itd.... Oczywiście w tych samych modelach samochodów. Moim zdaniem pomimo turbiny diesla prym wiedzie benzyna, diesle dopiero przy 130-140 na godzinę i 4 i 5 biegu dają rade


Moim zdaniem nie ma w ogóle sensu porównywać diesla do benzynki pod kątem osiągów, bo to zupełnie inne charakterystyki momentu obrotowego, mocy, przekładni w skrzyni biegów... i wszystko się sprowadza do przyspieszenia lub v-max. V-max pomijam, bo rzadko kto albo rzadko gdzie ma okazję i konieczność osiągać v-max swojego auta (pomijam kwestie bezpieczeństwa i kodeksu drogowego...), dla mnie ważniejsze jest przyspieszenie i elastyczność (80 - 120km/h), bo w codziennym użytkowaniu (przynajmniej dla mnie 8) ) są one ważniejsze - wyprzedzanie ciężarówek, maluchów, etc lub szybki start spod świateł/z ronda/itp... Osobiście uważam (biorąc pod uwagę 12 lat jeżdżenia samochodem, swój styl jazdy teraz i dawniej), że im więcej mocy i momentu obrotowego, tym bezpieczniej. I dla mnie i dla innych.
Pewnie zaraz się znajdzie ktoś, kto zacznie krzyczeć coś w stylu: "Taak, dużo mocy i będziesz wyprzedzał na 3-ciego, jeździł 180 w terenie zabudowanym, bla bla bla...". Oczywiście, jeśli ktoś kupuje mocne auto, żeby jeździć jak idiota, to ja nic na to nie poradzę, ale uważam, że jeśli ktoś ma łeb na karku, nie jest idiotą, to po prostu będzie potrafił sprawniej (szybciej) wyprzedzać, stwarzając mniejsze zagrożenie, niż np Ci, którzy mając ledwo 90KM pod maską 20-letniego auta na siłę wyprzedzają 3 ciężarówki na raz i to na trzeciego, na zakręcie i w deszczu... A takich widzę co kilka dni, a w dłuższej trasie to prawie za każdym razem. NIE MUSZĘ ani wyprzedzać, ani jechać szybko, ale mając mocne auto, będę jeździł sprawniej...
I myślę, że do tego właśnie można sprowadzić ten temat, każda inna dyskusja zakończy się akademickim wywodem wyższości o tym, że "moje jest mojsze" :lol:
smarekxy
Początkujący
 
Posty: 219
Miejscowość: podkarpacie
Prawo jazdy: 29 09 2000
Auto: Chevrolet Cruze 2.0 VCDI 175KM