Diesel czy benzyna?

03 Paź 2012, 00:40

Witam,

Planuje zakupić autko (do 12 000zł), które w głównej mierze będzie mi służyło jako środek transportu do pracy. Trasa od domu do pracy to około 5km w umiarkowanym miejskim ruchu.
Co moglibyście mi polecić? Słyszałem, że zakup auta z silnikiem diesel'a na miasto to kiepski pomysł? Z góry dzięki za sugestie.
Piotrolll
Nowicjusz
 
Posty: 4
Auto: Nie mam

03 Paź 2012, 06:38

Ja bym kupił coś w benzynie.

Moje propozycje:Skoda Octavia,Peugeot 406,VW Golf IV/Bora,Seat Leon/Toledo,Fiat Stilo/Punto IIfl,Nissan Almera/Primera.Kolejność przypadkowa.
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

03 Paź 2012, 11:12

Zdecydowanie benzyna będzie lepszym pomysłem i tańszym w utrzymaniu i zakupie. Kolega wyżej dobrze pisze, można zaproponować jeszcze Daihatsu Cuore i Toyote Yaris. JEdnak skłaniałbym się w stronę Punta. Może Opel Corsa ?
kasztan93
Początkujący
 
Posty: 87
Prawo jazdy: 02 03 2012
Auto: Fiat Cinquecento
Silnik: 704ccm
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1995

03 Paź 2012, 17:13

Dzięki za odpowiedź:)

A widzę, że nikt z Was nie wymienił ani Seata Ibizę, ani Ford Focusa. Początkowo się skłaniałem ku tym autom, co sądzicie?
Piotrolll
Nowicjusz
 
Posty: 4
Auto: Nie mam

03 Paź 2012, 17:36

Seat jak najbardziej fajny samochodzik,a co do Forda Focusa to, o te które się nie dbało od początku to lubiły rudę nosić. :)
kasztan93
Początkujący
 
Posty: 87
Prawo jazdy: 02 03 2012
Auto: Fiat Cinquecento
Silnik: 704ccm
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1995

03 Paź 2012, 17:43

Jak ma służyć tylko do takich przejazdów a nie wyjazdów rodzinnych to brałbym małe auto z małolitrażowym silnikiem.
Yaris 1.0 jest naprawdę oszczędny.
Jasiek90
Stały forumowicz
 
Posty: 2899
Miejscowość: Zawichost
Prawo jazdy: 01 01 2001
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Chrysler PT Cruiser/Seat Arosa
Silnik: 2.4-152 KM/ 1.7 SDI
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

06 Gru 2012, 09:11

Witam,
Pozwólcie, że odgrzeję temat.

Tak się stało, że zamówiłem sobie nowe auto. Diesla (ach ta wyprzedaż :p ). Teraz się głowie, czy dobrze zrobiłem.
Dieslem raz jechałem i muszę się trochę przyzwyczaić do tego silnika. Od razu jak wsiadłem zauważyłem, że biegi trzeba szybko zmieniać.

Macie może jakieś rady jak jeździć dieslem (zwłaszcza miasto - zimą)?

Auto potrzebuję na co dzień - dojazdówki - czyli ok. 10-12km, raz na tydzień ok. 20-30km w jedną stronę, co 2 - 3 tygodnie ok. 70-80km. To takie względne minimum.
Nie lubię katować silników, ale też wolę jeździć odpowiednio dynamicznie i nie wiem, czy nie szkoda byłoby mi tego dieselka...
Czy się niepotrzebnie obawiam klekota?

Bo jak diesel nie, to może jeszcze wycofam się (jak da rade) i wybiorę benzyniaka (niestety 1.2 TSI).
hwxb5
Nowicjusz
 
Posty: 15
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Nie mam

06 Gru 2012, 22:04

Bardzo proszę o odpowiedź, bo muszę do jutra się zdecydować.
Nigdy w życiu dieslem nie jeździłem i powiem, że naprawdę się obawiam - a wielu rzeczy się naczytałem i jestem całkowicie zmieszany...
hwxb5
Nowicjusz
 
Posty: 15
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Nie mam

06 Gru 2012, 22:09

Bierz benzynę, diesla sie bierze jak sie bardzo duzo jezdzi, zalezy tez jaki jest wybor silnikow w danym modelu auta o jest czasem tak ze silniki diesla sa duzo mniej awaryjne od benzynowych ktore np. nie udaly sie koncernowi.

Reasumując z Benzyną jest mniej problemów, lejesz paliwo i jezdzisz, diesla trzeba zalac na dobrym paliwem zeby nie bylo problemow.


TYLKO BENZYNA
glorusek
Początkujący
 
Posty: 58
Prawo jazdy: 01 01 2001

06 Gru 2012, 22:28

Silnik to volkswagenowski 2.0 TDI CR 143KM w Seacie. Tak jak napisałem, że może być jeszcze 1.2 TSI 105KM (szukam auta w miarę dynamicznego, więc te 1.2 TSI to takie minimum). Ale jeśli bym brał 1.2 TSI to wybrałbym nie seata, a skodę. Cena w zasadzie wychodzi taka sama na te 2 auta.

Jestem tak skołowany jak nie wiem. Sprzedawcy o zdanie się nie pytam, bo na pewno powie, że super silnik itd.. U mnie w rodzinie nigdy diesla nie było, znajomi mają i mi polecili, że są ok, do miasta też - teraz sam nie wiem.

Jak bym rezygnował, to mam nadzieję, że zaliczka nie przepadnie...

Dieslem jedynie się przejechałem na jeździe próbnej. Nie powiem, że źle jeździ, ale charakterystyka silnika jest jednak inna i musiałbym się nieco przyzwyczaić.
hwxb5
Nowicjusz
 
Posty: 15
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Nie mam

06 Gru 2012, 23:06

Bierz diesle jeśli możesz niedrogo kupić.
2.0 TDI na CR to dość udany silnik, nie słychać o takich problemach jak w wersji PD za to 1.2 TSI wciąż jeszcze jest w fazie dopracowywania, tak sądzę czytając o problemach z rozrządem czy wtryskiwaczami no i turbina słynna sprawa warszawskich Fabii na eLkach.
Poza tym diesla lepiej odsprzedasz.
Jasiek90
Stały forumowicz
 
Posty: 2899
Miejscowość: Zawichost
Prawo jazdy: 01 01 2001
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Chrysler PT Cruiser/Seat Arosa
Silnik: 2.4-152 KM/ 1.7 SDI
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

07 Gru 2012, 17:47

uzytkowanie do czasu gwarancji - bierz diesla
ponad - benzyna

10km dziennie 200 miesiecznie 2500 rocznie nawet * 4 (urlop, zakupy) to jest 10 tysiecy rocznie.
Diesel bez webasto ci sie szybko nie zagrzeje - zima komfort mniejszy.
Warunki dla DPF'a i dwumasy nieciekawe.
xader
Nowicjusz
 
Posty: 5
Auto: Focus MK1

08 Gru 2012, 19:39

Trochę mnie Xader za późno ostrzegłeś (chociaż sam wiedziałem o dpf, czy dwumasie).

Wycofać się nie mogłem - więc pozostałem przy dieslu :(
Z drugiej strony 1.2 TSI też pewny nie jest, a 1.6 ~100KM wycofali już jakiś czas temu z produkcji...

Na miesiąc mi wychodzi ok. 1000km-1500km, więc raczej faktycznie nie dużo.
hwxb5
Nowicjusz
 
Posty: 15
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Nie mam

08 Gru 2012, 19:51

wlasnie zauwazylem ze masz inne warunki - 5km do pracy ma ktos inny
przy 25k rocznie diesel juz jest ok, no i co jakis czas dpf bedzie sie mogl wypalic - wiec nie jest tak zle :) - baczac na twoje warunki - zmienilbym zdanie i bral diesel'a :)
xader
Nowicjusz
 
Posty: 5
Auto: Focus MK1