Diesel czy benzyna?

20 Sie 2013, 16:08

Witam. Od razu zaznaczę, że jestem tu nowy jeśli coś źle zrobiłem z zakładaniem tematu itp z góry przepraszam ; ) ale do rzeczy.

Od pewnego czasu przymierzam się do kupna auta, a dokładniej Audi A3/Golf IV 1998-2000 r. Nurtuje mnie jedna kwestia jaki rodzaj silnika wybrać. Nastawiłem się na 1.9 TDI 110 km, ale trochę się naczytałem na różnych forach, że diesel nie nadaje się na krótkie trasy i może to źle znosić.

Codziennie jeżdżę do pracy 5 km w jedną stronę (żadnych świateł tylko prosta droga) więc silnik raczej się nie rozgrzeje jakoś specjalnie.

W dodatku jeżdżę też do swojej kobiety parę razy w tygodniu 20 km w jedną stronę co daje jakieś 160 km tygodniowo.

Łącznie robię jakieś 800 km miesięcznie. I tu pada moje pytanie jak takie krótkie trasy może znosić ten TDI? Czy w moim przypadku lepsza by była benzyna z gazem? Od razu mówię, że nie przepadam za tym rozwiązaniem bo już się "najeździłem" z LPG i na tym odcinku nie zdąży mi się nawet on załączyć, ale jak będzie trzeba to trudno. Proszę Was o jakieś dobre rady ewentualnie alternatywy : ) Najbardziej mi zależy na aucie koncernu VAG, ale jakieś inne propozycje też mile widziane. Spalanie gazu do 12L ropy do 6L mniej więcej za 8000-9000 zł i przynajmniej te 100KM żeby miało.
Zavi
Nowicjusz
 
Posty: 11
Auto: BMW

20 Sie 2013, 16:31

Jak chcesz koniecznie diesla to kup SDI i wstaw chipa. Ale najlepszym rozwiązaniem będzie benzyna z gazem.
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

20 Sie 2013, 17:23

Wg mnie nie ma co sie pchać w VAGi z paru prostych powodów:
1. auta są przereklamowane przez to mają zwyczajnie za wysokie ceny do tego co oferują - bo jak inaczej określić 10tysięcy za 15letniego niemieckiego kompakta, który wcale taki bezawaryjny nie jest?
2. w tej cenie (mimo, że tyle wg mnie są warte dobre egzemplarze) nie kupisz prawdopodobnie ciekawego z ww. - praktycznie każdy będzie zajechany albo bity
3. największa wada to popularność tych aut w PL i co za tym idzie ich opłakany stan
4. w tej cenie możesz znaleźć sporo ciekawych propozycji innych producentów np. Citroen Xsara, Opel Astra o podobnej trwałości i niższej cenie do rocznika

Benzyniak bez gazu to najlepsza opcja dla Ciebie, bo po 5km ledwo auto się nagrzeje więc nawet nie przełączy na LPG
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

20 Sie 2013, 18:34

Benzyniak bez gazu to najlepsza opcja dla Ciebie, bo po 5km ledwo auto się nagrzeje więc nawet nie przełączy na LPG


Nie za bardzo bo samochód nie służy mi tylko do jeżdzenia do pracy tak jak napisałem wyżej, a na to mnie po prostu nie stać :|
Zavi
Nowicjusz
 
Posty: 11
Auto: BMW

22 Sie 2013, 13:46

A Honda Civic VI 1.5 114km?

Słyszałem, że bardzo ekonomiczne, niezawodne i dynamiczne auto.
Zavi
Nowicjusz
 
Posty: 11
Auto: BMW

22 Sie 2013, 14:15

Ja bym poszukał normalnej 1.4 90KM. Dynamika jest dobra i spalanie też ok. Jest ich dużo i dlatego jest większa szansa że dostaniesz coś w dobrym stanie.
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Przegląd samochodu przed zimą - co warto sprawdzić?
    Okres zimowy jest trudny i nasze samochody żeby były w pełni sprawne w tym czasie to powinniśmy dokładnie przejrzeć samochód i usunąć wszystkie te usterki, które mają bezpośredni wpływ na bezpieczeństwo jazdy ...