Nie da się jednoznacznie powiedzieć,który silnik jest oszczędniejszy.Wiadomo,że diesel pali mniej ON,a benzyniak więcej PB,a jeszcze więcej LPG.Nalezy wziąść pod uwagę ceny ON jak i różnicy w cenie tego samego samochodu z tym samym silnikiem,ale jeden zasilany PB a drugi ON.Różnicę w cenie nalezy podzielić przez cenę ON (biorąc pod uwagę ilość spalania paliwa).
Np - silnik 2,0 zasilany ON pali 6l/100 km,a ten sam silnik zasilany PB pali tego paliwa 9 l/100 km,a LPG 11/100km.Różnica w cenie to 5 tyś.Przyjmując cenę ON 4,20,a LPG 2,10,wychodzi,że ON spalisz na 100 km za 25 PLN,a LPG za 23 PLN.W ten sposób nie wróci ci się nawet różnica ceny między dieslem,a benzyniakiem.No i oczywiście lepiej szukać samochodu z już założoną instalacją LPG niż go przerabiać - po przeróbce będzie jeszcze trzeba czekać na zwrot kosztów instalacji LPG.A czas jest tym dłuższy im mniej km robisz rocznie.Oczywiście
ceny paliw oraz różnicę w cenie między dieslem a benzyną podałem przykładowe.
No i pod uwagę nalezy też wziąść ewentualne naprawy układu zasilania.Wiadome jest,że diesel ma mniej elementów w układzie zasilania niż silnik benzynowy,ale np. jeden wtryskiwacz do diesla kosztuje tyle ile cały komplet do benzyniaka(oczywiście zalezy też jaki diesel i jaki benzyniak).
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...