Jeśli jesteś pewien że przyśpiesza jak 140 (czyli około 9s do setki jeśli masz możliwość zmierzenia) i potem nagle ci odcina przy 130 (napisz czy odcina nagle, że do 130 dobrze idzie i przy 130 masz szarpnięcie, czy łagodnie, np. że przy 120 zaczyna zdecydowanie gorzej przyśpieszać i powoli doczłapuje się do tych 130), to na pewno czip skopany, gdyby było inaczej to mogłaby to być wina ślizgającego się sprzęgła, zapchanego jakiegoś filtru itp...
Na twoim miejscu walczyłbym z tym kto ci to auto sprzedał... Jeśli nie była to osoba prywatna to masz spore szanse na wygraną w sądzie już na 1 rozprawie - często wystarczy że handlarza postraszysz założeniem sprawy (inaczej jest traktowana osoba prywatna, a inaczej ktoś kto zawodowo sprzedaje samochody - ta pierwsza może się zasłonić że nie wiedziała o tym bo nie jeździ szybciej jak 50km/h, a handlarz nie ma takiej możliwości gdyż w świetle prawa traktowany jest jako fachowiec, a więc z założenia wie wszystko o stanie samochodu). Jeśli zdecydowanie nie chcesz dochodzić swego, to po prostu zorientuj się w jakimś punkcie gdzie montują czipy ile by wzięli za poprawne zawirusowanie, ewentualne zdjęcie czipa i wgranie oryginalnego (to chyba najlepsze rozwiązanie). A jeśli będzie drogo, to sprzedaj najlepiej do komisu, wątpliwe że ktoś podczas jazdy testowej będzie go do 130 dociągał w trójmieście