Diesel czy LPG/4 tys. km mies. do 100000PLN

24 Paź 2012, 23:35

Witam,
nie znam się na samochodach, mam nadzieję, że koledzy pomogą w dokonaniu wyboru.
Rozważam zakup samochodu według następujących parametrów:
przejeżdżam do/z pracy codziennie ok. 120 km autostradą i ok. 20 km zwykłą drogą poza miastem.
Mniej więcej dwa razy w miesiącu jadę ok. 500 km dodatkowo, co daje łacznie:
140km x 20 dni + 2x500km = 3800
do tego dochodzi jeszcze ok. 200 km jazdy po mieście.
Daje to razem około 4000 km miesięcznie, zdecydowana większość w trasie.
Autostradą staram się trzymać prędkość na poziomie 140km/h, co oznacza, że rzadko schodzę poniżej 100km/h, często natomiast przy wyprzedzaniu dochodzę do 180km/h.
Planuję zakup auta, które ma mi służyć przez ok. 2 lata. Może to być auto nowe lub używane.
Zależy mi na ograniczaniu kosztów w okresie 2 lat (koszty eksploatacji, utrata wartości, ubezpieczenie itp.). Poruszam się w zakresie cenowym 50 000 PLN - 100 000 PLN. Zależy mi na aucie bezpiecznym, bezawaryjnym, dobrze wyposażonym, napęd przód lub 4x4, skrzynia manualna, nadwozie hatchback lub coupe. Jeżdżę prawie zawsze sam, oprócz tego mam spore auto rodzinne. Może Was zdziwi zestawienie samochodów, jakie rozważam, ale z różnych względów tak jest najlepiej. Zatem do wyboru mam:
Opel Astra 2.0 CDTI Ecotec 165 KM (zwykła lub GTC) - nowa lub używana
Opel Astra 1.4 Turbo 140 KM LPGTEC
Audi A5 2.0 D 170 KM - jeśli trafi się okazja.
Ale najbardziej prawdopodobny wybór nastąpi pomiędzy Astrą 1.4 LPG i Astrą 2.0 D.
Jakieś sugestie?
Pozdrawiam
apeef
Obserwowany

Prawo jazdy: 01 01 1988
Auto: nissan x-trial
Silnik: 2.0 150kM
Paliwo: Diesel
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2008

25 Paź 2012, 15:13

Zdecydowanie lepszym wyborem będzie 2 litrowa astra GTC. Motor mniej wyżyłowany więc jego eksploatacja będzie względnie na lepszym poziomie.