Diesel czy LPG/4 tys. km mies. do 100000PLN

24 Paź 2012, 23:35

Witam,
nie znam się na samochodach, mam nadzieję, że koledzy pomogą w dokonaniu wyboru.
Rozważam zakup samochodu według następujących parametrów:
przejeżdżam do/z pracy codziennie ok. 120 km autostradą i ok. 20 km zwykłą drogą poza miastem.
Mniej więcej dwa razy w miesiącu jadę ok. 500 km dodatkowo, co daje łacznie:
140km x 20 dni + 2x500km = 3800
do tego dochodzi jeszcze ok. 200 km jazdy po mieście.
Daje to razem około 4000 km miesięcznie, zdecydowana większość w trasie.
Autostradą staram się trzymać prędkość na poziomie 140km/h, co oznacza, że rzadko schodzę poniżej 100km/h, często natomiast przy wyprzedzaniu dochodzę do 180km/h.
Planuję zakup auta, które ma mi służyć przez ok. 2 lata. Może to być auto nowe lub używane.
Zależy mi na ograniczaniu kosztów w okresie 2 lat (koszty eksploatacji, utrata wartości, ubezpieczenie itp.). Poruszam się w zakresie cenowym 50 000 PLN - 100 000 PLN. Zależy mi na aucie bezpiecznym, bezawaryjnym, dobrze wyposażonym, napęd przód lub 4x4, skrzynia manualna, nadwozie hatchback lub coupe. Jeżdżę prawie zawsze sam, oprócz tego mam spore auto rodzinne. Może Was zdziwi zestawienie samochodów, jakie rozważam, ale z różnych względów tak jest najlepiej. Zatem do wyboru mam:
Opel Astra 2.0 CDTI Ecotec 165 KM (zwykła lub GTC) - nowa lub używana
Opel Astra 1.4 Turbo 140 KM LPGTEC
Audi A5 2.0 D 170 KM - jeśli trafi się okazja.
Ale najbardziej prawdopodobny wybór nastąpi pomiędzy Astrą 1.4 LPG i Astrą 2.0 D.
Jakieś sugestie?
Pozdrawiam
apeef
Obserwowany
 
Posty: 1
Prawo jazdy: 01 01 1988
Auto: nissan x-trial
Silnik: 2.0 150kM
Paliwo: Diesel
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2008

25 Paź 2012, 15:13

Zdecydowanie lepszym wyborem będzie 2 litrowa astra GTC. Motor mniej wyżyłowany więc jego eksploatacja będzie względnie na lepszym poziomie.
Natomiast jeśli planujesz pojeździć samochodem tylko dwa lata i nie chcesz masakrycznej ubytku wartości to kup oczywiście pojazd 2-3 letni. Kupując nowy samochód za 100k stracisz 40-45% jego ceny w tak krótkim czasie.
Po prostu za pierwszeństwo siedzenia na fotelu trzeba dopłacić :wink:


Natomiast jeśli ja kupowałbym pojazd w tych pieniądzach z podobnymi wymaganiami rozglądałbym się za czymś takim:
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
[link do oferty na Allegro wygasł]

Astra przy takiej Piątce to tylko puszka na kółkach. 3 litrowy diesel to świetna jednostka której spalanie jest mega śmieszne w porównaniu do tego jaką dynamikę oferuje ten silnik. Przy tym masz wygodną limuzynę czego o Astrze powiedzieć nie można.
Ale to tylko moja sugestia.
Chwała nie przemija ...
jovovich
Początkujący
 
Posty: 191
Miejscowość: Piekary Śląskie
Prawo jazdy: 16 01 2008
Auto: Audi a3
Silnik: 2.0 TFSI 200km
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

25 Paź 2012, 18:03

W tej kwocie też wolałbym to bmw co kolega pokazał.
retep86
Nowicjusz
 
Posty: 26
Miejscowość: Warszawa

27 Paź 2012, 11:10

Zapomnieliście o utracie wartości. Ja bym szukał 3/4letniej Octavii w TDI. Na tym sie nie straci.
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 5801
Zdjęcia: 40
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Renault
Silnik: 1,6 110KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

27 Paź 2012, 12:01

Jak ma mało tracić na wartości to coś atrakcyjnego cenowo na wejściu lub z długą gwarancją.
Np. Megane 1.4 TCE coupe kupisz nówkę za 65tys. zł a hatcha jeszcze taniej za 60tys. zł.
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Takie 2 latki oscylują wokół 40tys. zł np. [link do oferty na Allegro wygasł] utrata wartości to więc zaledwie 20tys. zł a masz przez ten okres gwarancję, żwawy silnik i samochód który dobrze sobie radzi w statystykach bezawaryjności.
Podobnie z Seatem Leonem 1.4 TSI, teraz jest zmiana modelu i można go dostać naprawdę tanio.
Można też dopłacić to kilkanaście tysięcy złotych do Golfa VII 1.4 TSI nowy model będzie bardziej poszukiwany na rynku wtórnym więc straci niewiele więcej niż ta Meganka czy Leon(kwotowo).
Najtaniej wyszły by auta typu Astra Classic bądź Octavia Tour gdzie wersje 1.6 z gazem i klimatyzacją można mieć za mniej niż 50tys. zł, jeśli tylko moc Ci odpowiada to będzie najtańsza opcja.
Te BMW są oczywiście o dwie klasy lepszymi samochodami ale mają swój przebieg, koszty serwisu są po prostu odpowiednie do klasy(znajomy ma takie auto i naprawdę nie problem zostawić parę tysięcy złotych w serwisie) a jeśli zamierzasz nimi zrobić jeszcze 100tys. km to na naszym rynku ciężko Ci będzie sprzedać to za przyzwoite pieniądze, zresztą sam spójrz:
[link do oferty na Allegro wygasł] .
Czyli utrata na poziomie 35tys. zł i dobrych kilka jeśli nie kilkanaście tysięcy złotych różnicy podczas eksploatacji, dodatkowo w salonie możesz wykupić tańszy pakiet ubezpieczeniowy.
Pod względem kosztów na pewno dużo taniej wyjdzie Cię nowy kompakt niż kilkuletnie auto wysokiej klasy i to zarówno jeśli chodzi o utratę wartości jak i koszty eksploatacji.
Jasiek90
Stały forumowicz
 
Posty: 2899
Miejscowość: Zawichost
Prawo jazdy: 01 01 2001
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Chrysler PT Cruiser/Seat Arosa
Silnik: 2.4-152 KM/ 1.7 SDI
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Toyota NCSV – niezwykłe kombi w stylu coupe
    Toyota NCSV to wyjątkowy samochód koncepcyjny, który posiada cechy charakterystyczne dla coupe, sedanów oraz… kombi! Został zaprojektowany dla 30-latków końca lat 90., którzy zafascynowani ...
    Renault 5 super production
    To jedyny egzemplarz Renault 5, który w pełni zasługuje na nazwę "super production". Opracowano go w 1987 roku do startu w wyścigach. Jest napędzany 4-cylindrowym turbodoładowanym silnikiem o mocy 370 koni. W latach ...