Diesel czy lpg do przyczepki obciążonej na nieutwardzonej drodze

30 Kwi 2017, 20:51

Taty kolega ma las i ze 20 razy na rok potrzebuję coś przewieść ciężkiego np dobrze załadowaną przyczepkę z drewnem więc jedzie się max kilometr po lesie i kilka kilometrów asfaltem. Zastanawiam się czy zmienić TDi 90KM na coś w gazie ciekawszego ale kolega mówi że benzyna nie jest przystosowana do takich wysiłków i zaraz pojawią się wycieki oleju z pod uszczelek, czy potwierdzacie?
bercik2200
Nowicjusz
 
Posty: 6
Prawo jazdy: 27 05 2007
Przebieg/rok: 4tys. km
Auto: VW B2
Silnik: 2.2 KX 115KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1989

30 Kwi 2017, 21:29

Zastanawia mnie co ma wysiłek do uszczelki, ale mniejsza.

Do ciągnięcia ciężarów diesel zawsze będzie lepszy, bo ma większy moment i dostępny dużo niżej. Benzyna, a raczej sprzęgło dostanie mocno po tyłku podczas ruszania.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

02 Maj 2017, 23:07

galakty napisał(a):Do ciągnięcia ciężarów diesel zawsze będzie lepszy, bo ma większy moment i dostępny dużo niżej
To prawda, ale jak byś chciał mocno benzynę to ona też da radę i nawet z instalacją LPG musisz tylko mieć duży silnik min 3000ccm3 np. V6 i najlepiej z napędem 4x4.

Wszystko zależy od tego jaki masz budżet i czy byś chciał samochód z takim dużym silnikiem.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999