Diesel do 10 tys.

07 Lut 2018, 09:47

Witam ! Poszukuje samochodu na dojazdy do pracy, oraz również do prywatnych celów. Roczny przebieg około 30tys km rocznie. Obecnie rozbiłem swojego golfa i szukam czegoś na jakies 2/3 lata. Musi być to diesel z racji dużych przebiegów głównie w trasie jak i również posiadam działalność gospodarczą wiec, moge sobie to odliczyć VAT. Cena do 10tys na sam samochód. Szukam jakiegoś hatchbacka, bo wiem, że jakiś sedan w tym budżecie nieosiągalny. Szukam czegoś prostego bez DPF. Co polecicie do tej ceny ? Myślałem nad Citroenem C4, Volvo S40/V40. Samochody ze stajni VAG odpadają. Rejon poszukiwań : lubuskie,wielkopolskie. Pozdrawiam ! :)
Edit: I pytanie czy Toyota Corolla E12 jest do dostania w tych pieniądzach...
darek121
Początkujący
 
Posty: 55
Prawo jazdy: 18 02 2010
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Brak

07 Lut 2018, 13:31

Koleżanka już 2 lata temu kupowała E12 za taką kwotę i trafiła udany egzemplarz, którym bez problemu jeździ nadal. Tylko przygotuj się, że D4D to lekko będą miały te 400-500tys. przebiegu. Szczególnie kombi, które w wielu krajach były modne jako służbowe auta. Ale nadal będą dobre, bo udały im się te silniki.
OW05
Aktywny
 
Posty: 324
Prawo jazdy: 07 03 2005
Przebieg/rok: 5tys. km
Auto: Honda, Mitsubishi
Paliwo: Benzyna

07 Lut 2018, 14:53

Dlaczego nie leasing/wynajem skoro prowadzisz DG?

A tak na serio - kupisz stare auto z dieslem, przy takich przebiegach na pewno coś się wysypie, zarówno w silniki jak i wysoce prawdopodobne w zawiasie.
Jeśli koszty nowego auta są za wysokie to skłaniałbym się ku ogarnięciu np. 4-5 letniej fabii/octavii/focusa czu cuś i wzięcia tego w krótkoterminowy leasing.
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

07 Lut 2018, 15:30

Citroen C5,Peugeot 406,Seat Leon/Toledo.
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

07 Lut 2018, 18:44

Jeśli chcesz diesla to ciężko nie brać pod uwagę 1.9 TDI (polecam mniej popularne model np. Seat Toledo II, VW Bora).
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

08 Lut 2018, 22:55

Leasing na razie nie wchodzi w grę. To awaryjna sytuacja. Z przebiegiem przesadziłem, no tak przebieg bedzie oscylować w granicach 20k rocznie. Jeśli chodzi o toyotę to tylko hatchback. A na zadbanego Leona 10k to chyba za mało. Najbardziej odpowiada mi Toyota. Ogólnie miałem 2 Japończyki i bylem zadowolony. Wnętrze aut z VAT jest tragiczne... Czyli znajdę Corolle do 10k ? Wrzucam do oceny :
[link do oferty na Olx wygasł]
darek121
Początkujący
 
Posty: 55
Prawo jazdy: 18 02 2010
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Brak
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Moc zamknięta w żelu
    Pierwsze powstały jeszcze w połowie ubiegłego wieku. Obecnie znajdują coraz szersze zastosowanie także jako akumulatory samochodowe. Choć po dziś dzień niektórzy nie potrafią sobie wyobrazić elektrolitu w innej postaci ...
    Limuzyna Audi A8 L extended
    Życzenie klienta jest priorytetem dla czterech pierścieni, nawet wtedy gdy wymagania wydają się niezwykłe. Przykładem takiego podejścia jest przygotowanie specjalnej wersji Audi A8. Na zamówienie jednego z europejskich ...

09 Lut 2018, 08:49

-diesle Toyoty (poza 1.4) po 2000 roku są kiepskie
-zadbana benzynowa Corolla E12 kosztuje minimum 10 tysięcy, to jak diesel może być tańszy?

Ogólnie odpuściłbym japońskie diesle w tym budżecie.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

09 Lut 2018, 18:05

No to jak cos się posypie to sobie po prostu to zrobię, nie widzę problemu. A diesel musi być, ponieważ dużo jeżdżę i odliczam to od Vat'u. A szukam przejściowego auta na 2/3 lata. Myślałem, ze corolla będzie OK w tym budzecie. Nie chce nic z VAG'a. Cos jeszcze można polecić ? A Volvo s40?
darek121
Początkujący
 
Posty: 55
Prawo jazdy: 18 02 2010
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Brak

09 Lut 2018, 19:26

Jeśli odrzucasz grupę VAG to w dieslu pozostaje:
2.0 HDI w Peugeot/Citroen
1.9 JTD Fiat
2.0 DITD Mazda (w wersji 90, 101 lub 110KM)
1.8 TDDI w Fordzie (nie TDCI !)
1.9 dTi w Renault
i to chyba na tyle...
W Volvo S40 masz tak naprawdę 1.9 dCi z Laguny II. O dziwo silnik ten sprawia mniej problemów niż w Renault (głównie ze względu na krótszy okres pomiędzy wymianami oleju silnikowego).
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

09 Lut 2018, 19:29

W S40 diesle zwłaszcza te najnowsze są ok (generalnie najgorsze były te z końca lat 90).
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

10 Lut 2018, 09:33

Teraz jakie modele mozna polecić z tymi silnikami ? Volvo S40 znajdę do 10k ? Rozglądam się i jest sporo ofert, ale mnóstwo też ulepow. Wiadomo, żeby szukac z prywatnych rąk. Peugot 307 ? Ponoć strasznie awaryjny, mimo, ze silniki OK. A Focusa nie chce, bo na bardzo słabe blachy a auto będzie stać pod chmurką. No nie obrazcie się, ale moim zdaniem ceny aut z grupy VAG są bardzo mocno zawyżone...
darek121
Początkujący
 
Posty: 55
Prawo jazdy: 18 02 2010
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Brak

10 Lut 2018, 10:38

Do 10 tysięcy tylko S40 I-generacji. Tam jest stary francuski 1.9 TD 90 KM - z racji wieku raczej nie wart zainteresowania. 1.9 Di w wersji 102 lub 115KM można warunkowo polecić. To ten sam awaryjny diesel co w Lagunie II, ale w Renault zalecano wymianę oleju co 30 tys.km (w Volvo co 15 tysięcy). Jeśli będzie to egzemplarz z udokumentowaną historią od właściciela w PL (zerknij na forum Volvo) to rozważyłbym taką opcję.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

10 Lut 2018, 14:24

Mi strasznie się te Toyoty podobają... Nic się nie znajdzie zadbanego ? Są egzamplarze za 8-9k. Jak cos padnie to najwyżej się zrobi. Turbina czy wtryski itd. Tam chyba nie ma dwumasy ? W tych silnikach 2.0 110km ? Co sądzicie o tym ogłoszeniu ?
[link do oferty na Olx wygasł]
darek121
Początkujący
 
Posty: 55
Prawo jazdy: 18 02 2010
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Brak

10 Lut 2018, 14:37

Skoro chcesz to kup i zrób, nie widzę problemu
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

10 Lut 2018, 14:43

Ja tylko prosiłem uprzejmie o ocenę tego ogłoszenia :)
darek121
Początkujący
 
Posty: 55
Prawo jazdy: 18 02 2010
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Brak