Diesel do 20000 zł Jaki kupić?

29 Kwi 2008, 13:36

Zamierzam kupić pierwszy swój samochód i nie mam żadnego doświadczeniach w/w materii. Potrzebuje samochodu głównie do dojazdu do pracy 60km dziennie wiec zależy mi na małym spalaniu.
Myślałem nad Citroen C-3, RENAULT CLIO, Ford Fiesta, Toyota Yaris, Fiat Stilo, VW Polo, rocznik od 2001

Którą markę samochodu brać pod uwagę, ze szczególnym naciskiem na awaryjność, cenę części i spalanie.
Może ktoś ma inną propozycję.
rafi6666
Nowicjusz
 
Posty: 3

29 Kwi 2008, 13:58

Napewno Seat Leon ale trudno znaleźć coś do 20 tyś. To sam tyczy się Peugeota 307.

Z wymienionych przez ciebie najlepsze byłyby chyba Stilo i Polo. Może skoda fabia ? np. coś takiego
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
siara94
Początkujący
 
Posty: 66
Miejscowość: Łódź

29 Kwi 2008, 14:23

Z tych co wymieniłeś polecam polo, np coś takiego:
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

Polecam też opla corsę c:
[link do oferty na Allegro wygasł]
[link do oferty na Allegro wygasł]
Martoro
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 831
Miejscowość: Świętochłowice

29 Kwi 2008, 22:22

Stawiam na C3 [link do oferty na Allegro wygasł]
małe spalanie przy dobrym hdi 1.4
http://www.citroen.pl/m1/default.aspx?sub=C1
boyd83
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 46

29 Kwi 2008, 22:23

boyd83 napisał(a):Stawiam na C3 [link do oferty na Allegro wygasł]
małe spalanie przy dobrym hdi 1.4
http://www.citroen.pl/m1/default.aspx?sub=C1

sorry zły link- miało być do C3, zebyś poczytał o nim na ich stronie
boyd83
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 46

29 Kwi 2008, 23:06

Znalazłem rodzynek bardzo ciężko ten model dostać:
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

Renault Clio:
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

Opel Corsa:
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

Fiat Stilo:
[link do oferty na Allegro wygasł]
Osobiście polecam fiacika, największe z w/w aut, silnik JTD bardzo żwawy i mało palący, auto poza tym niedoceniane w Polsce z tego co mi wiadomo mało zawodne. Trudno o egzemplarz JTD poniżej 20tyś zł, ale jak się trafi to polecam
rządzić na drodze niekoniecznie znaczy być na niej najszybszym...
lukiwch
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 330
Miejscowość: Wałbrzych

30 Kwi 2008, 12:07

Na te rarytasy to radzę uważać... . Nie bez powodu są rarytasami. Chociaż ten akurat ma nie taki znowu mały przebieg.
Dishman
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3725

02 Maj 2008, 14:06

Fiat dlatego, wprowadzil nowe modele Bravo i grandepunto bo nawet wg. nich czyli samego fiata. Stilo to była pomyłka, także ja też bym uważał
boyd83
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 46

02 Maj 2008, 17:42

Po pierwsze G. Punto nie jest następcą Stilo i nie można wiązać go ze Stilo. Po drugie Stilo był niewypałem ze względu na dużą cenę przy zakupie nowego auta. Bravo jest następcą Stilo, na pewno nie wprowadzony na szybko by zapomnieć o Stilo. Niestety następną wadą Fiata była stylistyka idąca w kierunku niemieckich aut (co do Stilo), do czego potencjalni nabywcy Fiata nie byli przyzwyczajeni. A psuje się nie rzadziej (czy w tym przypadku nie częściej) niż np. Golf IV (który jest już czczony w Polsce jako idealny kompakt, co budzi moje zdziwienie).
rządzić na drodze niekoniecznie znaczy być na niej najszybszym...
lukiwch
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 330
Miejscowość: Wałbrzych

06 Maj 2008, 21:07

no a ten nowy fiat 500? 'następca malucha', w cenie...? no wlasnie w jakiej jest u nas? bo widzialam 9,5tys € czy 20tys zl i nawet 'od 35tys zl' :shock:
ta ostatnia cena mnie powalila
adriana80
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 28
Miejscowość: wrocław

06 Maj 2008, 21:10

no i z czym ma te f500 konkurowac, bo cenowo to lezy na deskach, to juz moje male C1 jest w podobnej cenie i to citroen a nie fiat:)
chyba jedyna sila 500 to kultowosc modelu?!
adriana80
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 28
Miejscowość: wrocław

06 Maj 2008, 23:01

20tyś zł to może kosztuje ale pierwsza rata :) najtańsza 500tka kosztuje 39,900zł, następna 47,700, najdroższa 55,500 (mniej więcej). Oczywiście można doposażyć malucha, że cena przekroczy 70tyś zł. Z drugiej strony Mini dopiero zaczyna swoje ceny od ok 70tyś zł. Fiat 500 to jest klasa A. Tylko te auto nie jest kierowane do tych samych użytkowników, co C1, Panda czy Hyundai i10. Wystarczy zobaczyć jakie ma materiały w środku. To jest auto kultowe, które kupują ludzie, by się pokazać, bo jest taka moda czy też by mieć kultowe auto. Jak na razie nie ma szans na 500tkę za 20tyś zł. Może za 3 lata (używane).
rządzić na drodze niekoniecznie znaczy być na niej najszybszym...
lukiwch
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 330
Miejscowość: Wałbrzych

06 Maj 2008, 23:19

C1 i ci jego bliźniakowi kumple to samochód zrobiony jak najtańszym kosztem.Świadczy o tym chodźby mała gama silników,niska jakość materiałów,krótka lista opcji czy wszechobecna goła blacha.
Natomiast Fiat 500 to inna liga,samochód przeznaczony dla osób które chcą być trendy(czy jak to się tam pisze).Osoby które go kupują raczej nie patrzą na cenne chcą mieć poprostu małe stylowe autko coś jak Mini.W trojaczkach raczej nie uświadczy się takiego wyposażenia jak ma 500,np automatyczna klimatyzacja skórzana tapicerka czy szklany dach.
michalmanu
Zaawansowany
 
Posty: 585
Miejscowość: Silesia

08 Maj 2008, 22:44

no dobra, zrozumiałam kult i trendy f500 i jego różnicę do C1 i innych małych aut,
co prawda nie rozumiem sensu kupywania takiego auta, ale to juz inna bajka, jak ludzie maja na to kase to niech sie bawia :)
adriana80
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 28
Miejscowość: wrocław

09 Maj 2008, 13:46

Grande Punto i Bravo to samochody spod jednej taśmy. Projektowane były w niemal tym samym czasie, co widać po wizerunku obu aut. Są w innych kategoriach. Punto to typowa klasa B, Bravo to kompakt. Po prostu Bravo to większe G.Punto.

Stilo było niewypałem, bo Fiat chciał za ten samochód nagle nie wiadomo jakiej ceny. Za takie pieniądze ludzie woleli kupić lepiej kojarzące się marki, które dają większą pewność, a nie Stilo które mogło okazać się kupnem za duże pieniądze kota w worku.

Nie da się zmienić wizerunku Fiata jednym modelem. Polecam obserwować jak robi to VW z Passatem, który zaczyna aspirować do klasy średniej wyższej, bo naciska go mocno Skoda Octavia. Najnowszy Passat już jest bardziej luksusowy, ale VW robi małe kroczki.
Dishman
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3725