Diesel do 8 tys zł.

15 Kwi 2018, 19:52

Trevor napisał(a):i już to widzę jak 6 cylindrowy silnik pali 11,5 tyle to pali zwykłe 1,6 w byle Stilo czy jakimś innym kompakcie.


Jeśli jedzie w trybie awaryjnym to może i tak

[link do autocentrum.pl wygasł]
[link do autocentrum.pl wygasł]
[link do autocentrum.pl wygasł] - 11,3, auto klasy d z V8
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

15 Kwi 2018, 20:03

Trevor napisał(a):jak regeneracja była u pana Mietka to się nie dziw że tak było, w porządnym zakładzie jest coś takiego jak gwarancja, więc raczej nie ma opcji bo jak można przyjąć po naprawie urządzenie które znowu nie działa

idealnie to pasuje do Twojego "turbina z olx"


Trevor napisał(a):i już to widzę jak 6 cylindrowy silnik pali 11,5 tyle to pali zwykłe 1,6 w byle Stilo czy jakimś innym kompakcie

co za koleś :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Masz niedowiarku i policz moje tankowania na dystansie 20tys. km ZAWSZE DO PEŁNA, a nie za 50zł jak Janusz:
https://docs.google.com/spreadsheets/u/ ... sp=sharing
tu w temacie:
lexus-is-200-od-dzidy-vt91140.htm
I zaznaczam - GŁÓWNIE KRÓTKIE ODCINKI
Ogólnie przychodzisz o radę, a sypiesz farmazonami typowego polaczka :mrgreen:

Odpowiedz mi na pytania:
1. Jak myślisz ile diesel będzie miał przebiegu? 200tys.?
2. O ile łatwiej będzie Ci łatwiej znaleźć zadbanego benzyniaka od diesla?
3. Jak średnio 3-krotnie większy przebieg wpływa na ogólny stan auta (np. zużycie zawieszenia, przeniesienia napędu, blacharkę)?
4. Ile władujesz kasy na naprawy poza silnikiem aby wyrównać stan?
5. Jak myślisz ile aut z dieslami ma właścicieli-Januszów, których nie stać na utrzymanie auta i ma takie podejście jak Ty "aby tanio"? Będziesz po nich łatał, bo się podjarasz niskim spalaniem?


P.S. Kilkukrotnie dawałem przykład mojego sąsiada. Ja kupiłem paliwożerną benzynę on chwalonego diesla i zgadnij komu wyszło taniej w utrzymaniu, i kto bywał po kilka tygodni bez auta ;)
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

15 Kwi 2018, 20:22

dzida napisał(a):3. Jak średnio 3-krotnie większy przebieg wpływa na ogólny stan auta (np. zużycie zawieszenia, przeniesienia napędu, blacharkę)?


Ok to wyjaśnij mi jeden fenomen, udzielasz się na tym forum i piszesz o przebiegach a jednocześnie na tym forum istnieją takie artykuły które mówią: (zdaje się że Ty też byłeś autorem tego artykułu - mogę się mylić)
Stereotyp nr 1, czyli magiczna granica 200tys. km na liczniku, po którym auta magicznie się psują. Kiedyś było tak z Fiatami 125p i tak teraz uważają Polacy - handlarze muszą się do nich dostosowywać, aby sprzedać auto i później Janusze są wielce oburzeni, że zostali oszukani. Większość aut w Polsce (szczególnie z silnikiem diesla) ma przebiegi ok. 400-500tys. i to dobitnie pokazuje, że auto serwisowane bez problemu przejedzie taki dystans.


Poza tym rozumiem że dla Was to jest coś dziwnego że ktoś kupuje uzywane turbo?
Wy w 20 letnich autach kupujecie maglownice i turbiny z ASO nówki tak? aaa to nie wiedziałem.
To faktycznie jestem Janusz i to taki z książki.

dzida napisał(a):P.S. Kilkukrotnie dawałem przykład mojego sąsiada. Ja kupiłem paliwożerną benzynę on chwalonego diesla i zgadnij komu wyszło taniej w utrzymaniu, i kto bywał po kilka tygodni bez auta
Jak sąsiad jest niewidomy i kupuje auta z pomocą piekarza to nie moja wina, auta trzeba umieć kupić a nie tylko przyjsć i obejrzeć jak lakier błyszczy :)

dzida napisał(a):Ogólnie przychodzisz o radę, a sypiesz farmazonami typowego polaczka
Faktycznie mam prawko od tygodnia i pierwsze auto :) szkoda że prawko zrobiłem w 2007 roku i od tego czasu chyba miałem więcej aut niż Ty podejrzewam i były też w tym benzyniaki
Trevor
Zaawansowany
 
Posty: 774
Prawo jazdy: 09 10 2008
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: Volkswagen Golf 7 R
Silnik: 2,0 TSI
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2017

15 Kwi 2018, 20:32

To po uj tu przychodzisz i pytasz skoro wiesz lepiej?
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

15 Kwi 2018, 20:38

Wskaż mi tylko proszę skoro w tak uprzejmy sposób dyskutujesz, w którym momencie pytał o to jaki typ silnika wybrać? Bo ja sobie nie przypominam, czy pytałem gdzieś czy wybrać hybrydę, elektryczny, diesel czy benzynę?

Pytałem o przykłady aut z dobrymi i trwałymi silnikami diesla, a nie dostałam praktycznie Żadnej takiej odpowiedzi.
Więc nie wiem po co się głupio unosisz?
Trevor
Zaawansowany
 
Posty: 774
Prawo jazdy: 09 10 2008
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: Volkswagen Golf 7 R
Silnik: 2,0 TSI
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2017

15 Kwi 2018, 20:46

Trevor napisał(a):Ok to wyjaśnij mi jeden fenomen, udzielasz się na tym forum i piszesz o przebiegach a jednocześnie na tym forum istnieją takie artykuły które mówią:

U nas ciężko zweryfikować przebieg, a co dopiero historię napraw i jej jakość. Tj. nie wiesz, czy skrzynia zrobiła te 500tys. na jednym oleju (a bardzo często się to zdarza). Lepiej jak wymieniasz oryginalne części sam niż zamienniki, które już ktoś włożył po oryginałach.

Trevor napisał(a):Poza tym rozumiem że dla Was to jest coś dziwnego że ktoś kupuje uzywane turbo?

Dziwne, bo jak zweryfikujesz jego stan i to na odległość? Rozsądnie wychodzi regeneracja ale mój mechanik mówił, że te poniżej 1000zł to w "d" wytłuc. Magiel też się regeneruje.

Trevor napisał(a):Jak sąsiad jest niewidomy i kupuje auta z pomocą piekarza to nie moja wina, auta trzeba umieć kupić a nie tylko przyjsć i obejrzeć jak lakier błyszczy

Problem w tym, że i ja byłem przy oglądaniu, a co się zepsuło to typowe dla diesla tj. "eksploatacja". SKP i jazda próbna wykazała tylko luz na łączniku. Nie jest ani bite ani zapuszczone. Osobiście odradzałem bo to diesel i... miałem rację. Samochód kosztował 2x tyle niż Ty masz.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

15 Kwi 2018, 21:24

Żeby nie było, że olewam to co napisałeś:

- Golf IV, Audi A3 8L 1,9 tdi 90/110 KM
W tym przypadku musisz się szykować na sporo niedoinwestowanych i zapuszczonych egzemplarzy. Znam kilka osób, które nie wymieniają nawet oleju w silniku z powodu opinii o ich pancerności. Części tanie i dużo. Wersja 90KM o wiele bardziej wytrzymała. Dwumasa w 110KM i jednej z wersji 90KM

Alternatywa - 1,6 MPi. Silnik również pancerny i jak się obawiasz uszczelek pod głowicą bezpieczniejszy od 1,8. Wprost stworzony do LPG. Apropo 1,8 kolega z pracy ma z LPG, olej mu wydmuchało przez odmę, bo poprzedni właściciel tak dbał, przejechał parę km "na sucho" i dalej jeździ.


- Peugot 307 2,0 hdi 90 KM
Znacznie bardziej współczesne auto ale ma więcej problemów z elektroniką. Największa wpadka to BSI i przełącznik zespolony przy kierownicy. Były przypadki samozapłonów z powodu nieszczelnego przewodu paliwa - akcja serwisowa. Common Rail I generacji, brak dwumasy. Ogólnie nie wiadomo czego się spodziewać po tym aucie.

Alternatywa 1,6 - również stara szkoła dobra do LPG. U sąsiadów jest taki od ponad roku i nic się nie dzieje, a kupili za mniej niż masz.

- Fiat Stilo 1,9 jtd 80 KM
Dużo problemów elektronicznych, dobry silnik z podobnymi rozwiązaniami co HDi (podobnie jak 307).

Jako alternatywę można polecać 1,6 ale całe auto nie jest za specjalne to lepiej odpuścić ogólnie Stilo.


Osiągów nie uświadczysz w tych autach. Jak ktoś potrafi jeździć wolnossącym silnikiem to spalanie będzie wyższe o ok. 2l, a dynamika podobna (redukcja).
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

15 Kwi 2018, 22:19

Autor coś wspominał o chipie, więc jeśli by zawirusować takie TDI to niestety ale ani 1,6 ani 2,0 nie ma podejścia bo TDI nakoksowane przy 120 koniach pojedzie po prostu lepiej - koni więcej + moment znacznie mocniejszy.
Seryjne owszem szału nie robią.
Także takie Hdi czy TDI + chip niestety wygrywają jak dla mnie w tym momencie.
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna

15 Kwi 2018, 22:28

Trevor napisał(a):pytał
Trevor napisał(a):pytałem
Trevor napisał(a):dostałam
- jakoś mnie to w oczy kole xD rozumiem frustracje czy zdenerwowanie ale określenie własnej osoby jest bardzo ważne :) Poza tym przychodzisz tu po radę, więc przyjmij konstruktywną krytykę z pokorą. Życie nie polega tylko na wiecznym odszczekiwaniu się.

Jeśli chodzi o spalanie to np. Focus 1.6, którego jestem posiadaczem zadowala się około 8l/100km w trybie miejskim :wink:
Osobiście wolę benzynę.
MrKk
Nowicjusz
 
Posty: 6
Prawo jazdy: 0- 0-2009
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: ford focus mk1
Silnik: 1.6 100KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

16 Kwi 2018, 06:50

Pionek napisał(a):Autor coś wspominał o chipie

Pytanie czy jest sens chipować starego diesla, gdzie wartość operacji wyniesie prawie 20% całego auta i przy okazji trzeba będzie poprawić parę elementów (część podzespołów nie będzie się nadawać do podnoszenia mocy).

Jak się liczy dynamika to szedłbym w 110KM TDI - reszta jest po prostu bez szału pod tym względem.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010