Opel Astra J GTC vs VW Scirocco - który wybrać?

14 Kwi 2018, 21:37

Cześć,

Waham się pomiędzy Opel Astra J GTC 1.6 (180KM) oraz VW Scirocco 1.4 (160KM) / 2.0 (200KM) w budżecie do 50 tys. :roll:

Poniżej moje subiektywne plusy i minusy konkretnych aut.
Opel:
+ niższa cena (35-50k)
+ pewniejszy silnik (mniej awaryjny)
- trochę duże wymiary auta (jeżdżę sporo po mieście)
- klocowaty (spora waga, przez co te 180KM nie robi takiego wrażenia)

VW:
+ bardziej mi się podoba (wygląd)
+ mniejszy (do miasta)
+ szybszy (już 1.4 160KM ma zbliżone parametry do Opla)
- znacznie droższy (ponieważ muszę celować w nowsze modele (2011+) gdzie zaczęto montować poprawioną wersję silnika TSI)
- nie wiem ile w tym prawdy, ale ponoć silniki po 2011 też potrafią sprawiać problemy

Dodam, że celuję w bardziej usportowiony wygląd auta (nie cywilny). Więc cena również zawsze trochę podskoczy :yes:

No i tutaj pojawia się problem co wybrać :x Jakieś rady? Może coś przeoczyłem, albo jestem w błędzie?

Dzięki i pozdrawiam :ok:
Hextek
Nowicjusz
 
Posty: 4
Auto: Brak

14 Kwi 2018, 21:48

Generalnie dobrze podsumowałeś.
Na + rocco design, na + astry pewna technologia.

Pomyśl o focusie st (2/3 w zależności od kasy) albo megane rs.
Osobiście szukając takiego auta wybrałbym giuliettę qv,
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

14 Kwi 2018, 22:19

Dzięki za odpowiedź :)

No właśnie trafiłeś jeszcze z tą Meganką RS (ona mi też pasowała do profilu), natomiast Ford, Seat i Alfa nie do końca przypadły mi do gustu (wygląd). Wiadomo to są piękne autka, ale zestawiając je z astrą, rocco to mniej mi się podobają :)

Co do Meganki RS to wydaje mi się, że jest trochę za bardzo hardcorowa dla mnie. Scirocco jest takim dla mnie idealnym środkiem - potrafi pokazać pazur, ale zarazem nie prowokuje jak w Tokio Drift :roll: Mam nadzieję, że wiesz o co mi chodzi. Dodatkowo tutaj spalanie znacznie skacze. Wiadomo, że to sportowe auta i nie ma co liczyć na super wyniki spalania, ale również staram się znaleźć jakiś złoty środek (dlatego odpadł np. Hyundai Genesis Coupe :|).
Hextek
Nowicjusz
 
Posty: 4
Auto: Brak

15 Kwi 2018, 09:15

Jest jeszcze Megane gt220 , bardziej cywilizowana ale z potencjałem - ten sam motor co w RS.
mimonn
Nowicjusz
 
Posty: 9
Prawo jazdy: 12 04 1994
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: V60
Silnik: T5
Paliwo: Benzyna

15 Kwi 2018, 11:03

Hextek napisał(a):- znacznie droższy (ponieważ muszę celować w nowsze modele (2011+) gdzie zaczęto montować poprawioną wersję silnika TSI)


Jesteś pewien? Wg danych technicznych EA211 pojawiło się w Scirocco dopiero po liftingu w 2014 roku, wcześniej są tylko te kiepskie EA111:
https://de.wikipedia.org/wiki/VW_Scirocco_III
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

15 Kwi 2018, 11:16

Ossy napisał(a):
Hextek napisał(a):- znacznie droższy (ponieważ muszę celować w nowsze modele (2011+) gdzie zaczęto montować poprawioną wersję silnika TSI)


Jesteś pewien? Wg danych technicznych EA211 pojawiło się w Scirocco dopiero po liftingu w 2014 roku, wcześniej są tylko te kiepskie EA111:
https://de.wikipedia.org/wiki/VW_Scirocco_III


Szczerze? To sam mam mętlik w głowie. Ja wyczytałem, że do Scirocco 1.4 i 2.0 wkładali najpierw EA888 2 generacji (mocno awaryjną). W Internecie wyczytałem, że niby od 2011 zaczęli montować poprawioną wersję silnika - EA888 3 generacji, w którym ponoć problemy zostały znacznie zredukowane.

(link: http://vw-clubpolska.pl/index.php/topic,1835.0.html)
Hextek
Nowicjusz
 
Posty: 4
Auto: Brak

15 Kwi 2018, 11:51

Tam masz napisane od 2011, ale nie jest napisane DO JAKIEGO auta to wsadzali.
Na początku masz nawet napisane:
"Scirocco III
2.0 TSI 200 KM (CAWB: 07/2008-10/2009)
2.0 TSI 211 KM (CCZB: 10/2009-04/2014)"
VW zmieniając generację silników nie dawał od razu nowego silnika do wszystkich modeli. Tak było np. z 2.0 TDI CR, który w wersji 140KM trafił do Octavii II dopiero w 2010 roku, a wcześniej było awaryjne PD.
Z tych danych technicznych wynika, że do Scirocco poprawiony EA888 trafił dopiero w 2014 roku.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

15 Kwi 2018, 11:58

No widzicie.. Dziękuję za kolejne wyprowadzenie z błędu :)
Czyli podsumowując - musiałbym się nieźle wykosztować na Rocco. Niby da się naprawić te silniki (przeróbka tłoków i wymiana pierścieni) za ok. 5-8 tys. ale jaką mam pewność, że ten silnik nie został już wcześniej nieźle "wytyrany" i zaraz zaczną dochodzić kolejne koszta napraw...
Hextek
Nowicjusz
 
Posty: 4
Auto: Brak

16 Kwi 2018, 01:08

Może po prostu idź w 1,4 TSI 122 KM CAXA i tyle, one najgorsze nie są, jak ktoś nie lał mineralnego oleju i chociaż troszkę dbał + może uda Ci sie trafić z PL salonu? No to tak zraz się nie wysypie. Z resztą jedyny problem rozrząd, ale to da się sprawdzić, zabierz kogoś ogarniętego.
Z drugiej strony era Golfów mk1 minęła a koszt naprawy rozrządu aż tak tragiczny wg mnie nie jest znowu..

https://czesciaso.pl/pl/p/Rozrzad-1.4-T ... 98229B/402

Zrobisz program na 160 koni i będzie śmigać.

http://brk-tuning.pl/vw-scirocco-iii/


Ewentualnie jak coś mocniejszego, pewniejszego ale wciąż grupa VW to zamiast Rocco lepiej np Audi TT 8J 3,2 250 KM - 50 tys powinno starczyć i nawet lpg da radę założyć bo trochę spali taki silnik.
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna