Diesel do 8 tys zł.

15 Kwi 2018, 14:40

Witajcie,
poszukuje auta z silnikiem diesla tak do ok 8 tys zł.
Będą to dojazdy do pracy, wypady na miasto i za miasto lub wyjazdy urlopowe.
Zastanawiam się nad trzema obiektami westchnień ;)
- Golf IV, Audi A3 8L 1,9 tdi 90/110 KM
- Peugot 307 2,0 hdi 90 KM
- Fiat Stilo 1,9 jtd 80 KM

może ktoś coś jeszcze dodać? Moim faworytem jest grupa Volkswagena lub Stilo z uwagi na dobry stosunek auta, rocznika do ceny.
No i poza tym może sie mylę ale 1,9 tdi i 1,9 jtd to chyba najlepsze silniki diesla z tamtych lat?
Trevor
Zaawansowany
 
Posty: 774
Prawo jazdy: 09 10 2008
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: Volkswagen Golf 7 R
Silnik: 2,0 TSI
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2017

15 Kwi 2018, 15:14

Ile robisz km rocznie? Ile masz km do pracy?
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

15 Kwi 2018, 15:23

Do pracy jakieś 10 km
a rocznie ok 12-14 tys km
Trevor
Zaawansowany
 
Posty: 774
Prawo jazdy: 09 10 2008
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: Volkswagen Golf 7 R
Silnik: 2,0 TSI
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2017

15 Kwi 2018, 16:44

To nie wiem czy jest sens pchać się w starego diesla. Jeśli uda Ci się znaleźć zadbany egzemplarz (co będzie trudne, bo ilość szrotu na rynku jest ogromna) to bierz diesla, ale ja bym rozważył również benzynę z LPG. 10l LPG w cyklu mieszanym to jakieś 20zł, a diesel musiałby spalić 4,5l na 100km, żeby wyszło tyle samo za paliwo.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

15 Kwi 2018, 16:54

No tak tylko jaka jest szansa że znajdę benzynę w idealnym stanie? Chyba raczej żadna, może być taka sama jak diesel.
Do tego lpg nie kosztuje 100 zł, to są dodatkowe koszty, pomijam już fakt tego że benzynę trzeba do czerwonego pola kręcić, żeby to jechało, diesel ma użyteczny zakres obrotów niżej i przyjemniej się jeździ.
Kupując diesla o ile to nie będzie rupieć od razu mam niższe spalanie, mogę zapodać chip tzw i od razu dużo lepsza dynamika.

Jakoś tak nie ma sensu dla mnie kupowanie benzyniaka i to wolnossącego.
Trevor
Zaawansowany
 
Posty: 774
Prawo jazdy: 09 10 2008
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: Volkswagen Golf 7 R
Silnik: 2,0 TSI
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2017

15 Kwi 2018, 17:12

Trevor napisał(a):No tak tylko jaka jest szansa że znajdę benzynę w idealnym stanie? Chyba raczej żadna, może być taka sama jak diesel.
zauważ jednak, że w benzynie masz mniej kłopotliwego osprzętu, a czego nie ma to się nie zepsuje. W klekocie za 8k na wstępie z dużą pewnością będziesz mieć do regeneracji/wymiany turbinę, wtryski mogą być już na wykończeniu no i rzecz jasna w czasie poszukiwań wiele razy padnie pytanie "czy ma dwumasę", bo to przecież zło :roll:
Poza tym nikt nie karze Ci kupować czystej benzyny i montować LPG, bo przy tym budżecie to taki średni deal, można za to kupić auto, które nie jeździło nie wiadomo ile na gazie. Choć zasadniczo kupno benzyny i montaż LPG wyjdzie i tak lepiej niż kupno diesla za w tej samej cenie i dokonania w nim podstawowych "dieslowych" napraw
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14193
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Koniec z oszustwami podczas sprzedaży samochodów
    Każdy przed zakupem auta będzie mógł sprawdzić jego historię, m.in. daty rejestracji oraz informację o tym, czy nie jest kradzione - przewiduje projekt noweli Prawa o ruchu drogowym, którym we wtorek ma zająć się rząd. Przyjęty ...

15 Kwi 2018, 17:31

Kupno używane auto z lpg to dla mnie mega średni pomysł, w rodzinie były takie auta i co chwilę coś z silnikami się działo, także dla mnie bezsensu.
Poza tym 8 tys ktoś założył gaz i za tyle sprzedaje? to warto się zastanowić w jakim stanie jest takie auto, skoro jeszcze dopłaca.
Benzyna też sie może sypać tak apropo.
Trevor
Zaawansowany
 
Posty: 774
Prawo jazdy: 09 10 2008
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: Volkswagen Golf 7 R
Silnik: 2,0 TSI
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2017

15 Kwi 2018, 17:36

Trevor napisał(a):Poza tym 8 tys ktoś założył gaz i za tyle sprzedaje? to warto się zastanowić w jakim stanie jest takie auto, skoro jeszcze dopłaca.


Ktoś doinwestował swojego starego dieselka, jeździ się nim świetnie i sprzedaje?
Koszty ewentualnych napraw benzyniaka są o wiele niższe niż w dieslu.

Trevor napisał(a):Benzyna też sie może sypać tak apropo.


A czy silniki benzynowe z tych lat mają dwumasowe koło (* część tych bardziej zaawansowanych ma), turbo czy zużywające się wtryski?
Bez jaj, za cenę regeneracji turbo wymienisz większość osprzętu w benzyniaku albo wstawisz drugi blok.
Będziesz robił dieslem 10km a temperaturę pracy osiągnie po 8, na pewno będzie to korzystne dla i tak wyeksploatowanego silnika. Diesla w tym kraju a szczególnie w takim budżecie kupuje się żeby "mało palił", naprawy polegają na drutowaniu. Większość tych auta, a takie np a3 szczególnie ze względu na popularność to obraz nędzy i rozpaczy
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

15 Kwi 2018, 19:06

Widać, że już podjąłeś decyzję. Kup ostatecznie tego diesla, który trafi się w najlepszym stanie, wszystkie są ok
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14193
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

15 Kwi 2018, 19:23

Przecież przy takim przebiegu nawet nie opłaca się za bardzo pakować LPG, a co dopiero iść w starego zmęczonego diesla. Takie TDI spali Ci z 5-6l, a oszczędna benzyna 7-8l. Stan będzie bez porównania chyba, że naiwnie wierzysz w przebiegi 220tys. km w kilkunastoletnich ropniakach.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

15 Kwi 2018, 19:34

dzida napisał(a):a oszczędna benzyna 7-8l.
Chyba pomyliłeś cyferki raczej 2x tyle


Macie dziwne podejście.
Jak często się turbine regeneruje raz w tygodniu?
Zrobie raz i na 5 lat spokój, poza tym za 400 zł to myślę że na olx znajdę używaną dobrą.
A w benzynie jak poleci uszczelka pod głowicą to gdzieś to robią gratis?
Przez 10 km diesel pali 8/100 a benzyna 14/100 to ile się przepłaci za paliwo na stacji tankując raz na tydzień?
Tego jakoś nie bierzecie pod uwagę?

Rozmawiamy o prostych dieslach a nie BMW 740d
Trevor
Zaawansowany
 
Posty: 774
Prawo jazdy: 09 10 2008
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: Volkswagen Golf 7 R
Silnik: 2,0 TSI
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2017

15 Kwi 2018, 19:40

Trevor napisał(a):Chyba pomyliłeś cyferki raczej 2x tyle


Omega z profilu owszem, normalne auto z dobrym silnikiem spali tyle ile napisał.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

15 Kwi 2018, 19:41

Trevor napisał(a):Zrobie raz i na 5 lat spokój, poza tym za 400 zł to myślę że na olx znajdę używaną dobrą.


Trzeba było od razu mówić, że masz na imię Janusz, dla mnie wszystko jasne, peace
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

15 Kwi 2018, 19:44

Trevor napisał(a):Chyba pomyliłeś cyferki raczej 2x tyle

Jak chcesz więcej niż 4 cylindry... Ja mam przy 6 cyl. 11,5l głównie na odcinkach 3-4km, na zimno. Jak jechałem normalnie miałem 8,5...

Jak będziesz mieć np. przy Corolli 1,6 ponad ok. 10l to nie potrafisz jeździć.

Trevor napisał(a):Jak często się turbine regeneruje raz w tygodniu?
(...) poza tym za 400 zł to myślę że na olx znajdę używaną dobrą.

i będziesz robić raz w tygodniu :mrgreen:
Pozwól, że Ci wyjaśnie jak wygląda regeneracja z pierwszej ręki. Mamy służbową Octavię. Poszła do regeneracji turbina bo się zawieszała i nie dało się wyprzedzać. Po "regeneracji" samochód stracił parę i nie jeździ jak kiedyś, a wyprzedzanie trzeba planować, bo obrotów mało.

Trevor napisał(a):A w benzynie jak poleci uszczelka pod głowicą to gdzieś to robią gratis?

a w dieslu nie ma uszczelek?

Trevor napisał(a):Przez 10 km diesel pali 8/100 a benzyna 14/100 to ile się przepłaci za paliwo na stacji tankując raz na tydzień?

jak powiedziałem - nie potrafisz jedzić jak masz 14l gdzie jak przy piłowaniu paliwożernego R6 z RWD miałem tyle

Trevor napisał(a):Rozmawiamy o prostych dieslach a nie BMW 740d

a jak Ci mówię o prostych benzyniakach, a nie dupne w tym temacie V6 VAG
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

15 Kwi 2018, 19:46

dzida napisał(a):Pozwól, że Ci wyjaśnie jak wygląda regeneracja z pierwszej ręki. Mamy służbową Octavię. Poszła do regeneracji turbina bo się zawieszała i nie dało się wyprzedzać. Po "regeneracji" samochód stracił parę i nie jeździ jak kiedyś, a wyprzedzanie trzeba planować, bo obrotów mało.
jak regeneracja była u pana Mietka to się nie dziw że tak było, w porządnym zakładzie jest coś takiego jak gwarancja, więc raczej nie ma opcji bo jak można przyjąć po naprawie urządzenie które znowu nie działa :roll:


Powiem tak wolę mieć na imię Janusz niż zostawiać 50% pensji na stacjach paliw, widać że nie macie pojęcia że większość kasy na auto idzie na paliwo.

Do tego dochodzi użyteczny zakres momentu którego w zwykłej benzynie nie ma itd..

i już to widzę jak 6 cylindrowy silnik pali 11,5 tyle to pali zwykłe 1,6 w byle Stilo czy jakimś innym kompakcie.
Trevor
Zaawansowany
 
Posty: 774
Prawo jazdy: 09 10 2008
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: Volkswagen Golf 7 R
Silnik: 2,0 TSI
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2017