Diesel do około 15k

04 Kwi 2023, 17:02

z tymi zajechanymi benzynami róznie bywa.

Kiedyś kupiłem astrę J z przegrzanym motorkiem, tzn brak kompresji.

Finalnie wyszło 8000zł , zdecydowałem się na naprawę a nie wymianę słupka w nieznanym stanie

Dlaczego tyle? albo tylko tyle? bo wychadziły po drodze kolejne usteki od sterownika silnika, po kolektor ssący, a to jeszcze to , jeszcze tamto itp

Zajechana benzyna


Teraz mi też ktoś wcisnął niestety za granicą hyundajai40 1.7 crdi, który się okazało gotuje płyn...no cóż na szczęście tylko uszczelka pod głowicą, z nowym rozrządem, płynami, filtrami, remoncikiem głowicy, nowymi śrubami, pompą wody i wieloma pierdołkami jeszcze gdzie braliśmy większość z ASO , z robotą wyszło mnie to 6000 zł brutto i auto śmiga już o dziwo naprawdę świetnie


Genaralnie rzecz biorąc ..najlepiej kupić taki egzemplarz w którym wszystko jest OK< albo duzo rzeczy tych grubych zostało powymienianymch

Paradoksalnie....jeżeli kup się auto z małym przebiegiem typu 100 000km to wszystkie grube wymiany przed nami,
A jeżeli dajmy na to 250 000km to sporo wymian mozę być porobione.


Teraz mam auto kupione i ma 160 000km i kurcze dwumasik już lekko słychać i wtryskiwacz jeden coś kuleje :lol:

szybki napisał(a):U mnie w firmie przewija się ich dziesiątki sztuk i diesel jest to ostatnia opcja którą mogę polecić komuś kto ma mało kasy i dużo jeździ.


Punkt widzenia zależy od punktu siedzenia, u nas na prowincji gdzie duzo terenów rolniczych jest każdy rolnik pospolity diesla ma i diesla chce z wiadomych powodów, i wiekszość dieslem jeździ, Mieszczuchy już dieslów nie chcą, no i dobrze , każdy niech sobie znajdzie coś odpowiedniego dla siebie, mój starszy tylko diesla chce, benzyną to mówi że by nie umiał nawet jeździć :lol: i uwielbia klekot starego diesla. :lol:

I co beznynę mu fajną znajdę i w dobrej cenie , to mi powie że on tego za darmo nie chce :lol:
toyman40
Stały forumowicz
 
Posty: 1286

04 Kwi 2023, 23:17

Panowie, temat nie dotyczy przebiegów ani co kto kupił. Proszę wrócić do tematu
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14205
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

05 Kwi 2023, 20:10

Przepraszam za nieobecność, wróciłem i nadrobiłem lekturę.

Więc tak:
Auto będzie służyć na dojazdy do pracy około 300 km dziennie.

Tak wiem, skromny budżet i sam wolałbym dodać chociaż 10k ale na chwilę obecną będzie ciężko, w razie gdybym dał radę jakoś ogarnąć 10k więcej możecie dać parę propozycji.

Diesel był pierwszym co przyszło mi do głowy ale rozumiem, że w tej cenie lepsza benzyna + gaz, proszę jeszcze o jakieś auta, które są godne polecenia.

Diesla odpuścić zupełnie? Możliwe że autko będzie służyć rok/dwa i wymienię na coś do 30/40k może nawet więc czy w tej cenie również nie warto pchać się w diesla jeśli będę robić takie trasy.

Dziękuję za odpowiedzi
D4NI0
Nowicjusz
 
Posty: 11

05 Kwi 2023, 20:23

powiem szczerze cięzko będzie cokolwiek doradzać bo możesz kupić kiepsiego benzyniaka i bdb diesla, i odwrotnie bdb benzyniaka i kiepskiego diesla.
Generalnie wybierz sobie sam co chcesz kupić, bo co człowiek to opinia inie da się w 100% Tobie doradzić
Ja wiedziałbym co mam kupić ...na tego typu trasu JAK DLA MNIE duze, wygodne, z w miarę mocnym i dobrym dieslem,
Z tym że Ja bym sobie dołożył do budżetu tak za 30 000zł dało by radę kupić np. peugeot 508 2.0 HDI 163KM
toyman40
Stały forumowicz
 
Posty: 1286

06 Kwi 2023, 10:43

D4NI0 napisał(a):Diesla odpuścić zupełnie? Możliwe że autko będzie służyć rok/dwa i wymienię na coś do 30/40k


Tym bardziej odpuść diesla. Nawet jak przyjdzie Ci zrobić sowity starter, potem jeszcze jest eksploatacja to przy zmianie auta może się okazać że to co zaoszczędziłeś na niskim spalaniem względem prostej benzyny zostało zjedzone przez naprawy i pozostała tylko większa przyjemność z jazdy.

Szukaj z grupy vw np.skody oct z 2,0 8V. Jest to silnik o kiepskiej charakterystyce i sporym spalaniu względem parametrów ale jest prosty, przyjmuje lpg i b.trwały. Obsługuje auta które bez żadnej awarii przejechały po 450k.km.i to ze sporym procentem na lpg.
Masz w trasie spalanie koło 10l.lpg.

Z Japów może być mazda3 2,0 może być coś fordowego 2,0. Połączyłem te opcje bo rdzewieją i na to trzeba uważać.

Od wielkiej bidy może być corolla 1,6 po lifcie. Mega pewna używając mniejszych zakresów prędkości mało pali ale tu znowu może być rdza.

Jak już uparł byś się na diesla to raczej z tych starszych bez dpf i 2masy.
Tylko co to za oszczędność jak i tak swoje spalą a przy tych cenach ON :no:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11043
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

06 Kwi 2023, 13:15

szybki napisał(a):Szukaj z grupy vw np.skody oct z 2,0 8V. Jest to silnik o kiepskiej charakterystyce i sporym spalaniu względem parametrów ale jest prosty, przyjmuje lpg i b.trwały. Obsługuje auta które bez żadnej awarii przejechały po 450k.km.i to ze sporym procentem na lpg.
Masz w trasie spalanie koło 10l.lpg.


Byle nie był zajechany i nie chlał oleju, to będzie jeździć.

Ale i tak przy takich przebiegach to moment wysiądzie reszta, dla nowego auta to sporo a co dopiero dla 20 latka.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Silniki LS - General Motors
    Z Japonii przenosimy się do Stanów Zjednoczonych, czyli prawdziwego królestwa potężnych silników o widlastym układzie cylindrów. Właśnie taką architekturą cechują się silniki General Motors z linii ...

06 Kwi 2023, 14:51

Przy 15 tys zł, nie opłaca się iść w starą Octavię sprzed 30 lat, w tej cenie to już II generację można kupić.
No i nie wiem czy przy takich przelotach głośny silnik jest taką super opcją. Wieczna jazda w hałasie i wysokich obrotach.
Edquar
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 267
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Rok produkcji: 2007

06 Kwi 2023, 16:54

Edquar napisał(a):Przy 15 tys zł, nie opłaca się iść w starą Octavię sprzed 30 lat, w tej cenie to już II generację można kupić.
No i nie wiem czy przy takich przelotach głośny silnik jest taką super opcją. Wieczna jazda w hałasie i wysokich obrotach.


Tia lepiej pójść w nowego diesla i włożyć 10k w jazdę a potem go sprzedać...

Akurat jeżdżę sporo 2,0 8v w t5 i od czasu do czasu w oct + golf.
Nie ma nic w nich nadzwyczajnie głośnego.

Mając 15k nie musze koniecznie celować w coś co modelowo tyle kosztuje. Można kupić coś modelowo tańszego i mieć $$$ w kieszeni a osiągnąć ten sam cel.

galakty napisał(a):Ale i tak przy takich przebiegach to moment wysiądzie reszta, dla nowego auta to sporo a co dopiero dla 20 latka.


Mam podobną sytuację robię około 80k.km.rocznie w tym praca to około 60-70k.km.i nigdy mi nic nie wysiadło. Dlatego do pracy kupuję proste benzyny, dokładam lpg i koniecznie z jak najmniejszym nalotem co o tyle nie jest trudne że pb jest sporo z małymi nalotami i są niewiele droższe.

Pilnować takich okazji. Daje to jako przykład, auto nie pasuje do tematu ale gdyby była to corolla 1,6 z klimą to miałbyś "taniość, taniość i jeszcze raz taniość".

[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11043
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

06 Kwi 2023, 22:37

Między Octavią z roku modelowego `96 a Octavią II 2004 jest przepaść, więc to nie jest to samo,
Jechałem w weekend golfem 4 variant z 1,6 105 koni i na trasie to jest dramat, pod kątem wygłuszenia i hałasu silnika także wszystkiego dobrego.
Edquar
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 267
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Rok produkcji: 2007

06 Kwi 2023, 22:57

Edquar napisał(a):Jechałem w weekend golfem 4 variant z 1,6 105 koni i na trasie to jest dramat, pod kątem wygłuszenia i hałasu silnika także wszystkiego dobrego.

O oct 96 vs 04 znasz różnice ale o golfie 1,6 vs 2,0 już nie ma różnicy :lol:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11043
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

09 Kwi 2023, 16:55

Dziękuję, za wszystkie odpowiedzi. Proszę teraz o porady, jakie auta waszym zdaniem są godne polecenia w cenie do około 15 oraz 30 tysięcy. Benzyna w której można założyć lpg. Najlepiej sedan/Coupe chociaż hatchback też może przejdzie. Chciałbym żeby auto oprócz wożenia też trochę cieszyło z jazdy oraz oko.
D4NI0
Nowicjusz
 
Posty: 11

09 Kwi 2023, 18:17

To trochę podaj szczegółów bo nie wiadomo jaką trasą jeździsz, jakimi prędkościami, czy lubisz wyprzedzać i jakie auta Ci się podobają.

Jest to ważne bo np. Yaris 1,3 na LPG jeżdżąc po mazurskich drogach spali Ci 6-8l LPG ale trzymając nim na autostradzie 140kmh spali 10-11lpg czyli podobnie do czegoś co ma 2,0l pojemności i jeszcze przy 140kmh nie jest zbyt głośny.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11043
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

09 Kwi 2023, 19:02

Hyundai Sonata 2.0 benzyna moze , tanie , duże, proste
toyman40
Stały forumowicz
 
Posty: 1286

09 Kwi 2023, 20:34

Więc tak jeśli chodzi o prędkości to głównie przepisowo drogami szybkiego ruchu i autostradami. Wyprzedzam tylko jak coś bardzo spowalnia lub ewentualnie mi się spieszy. Lubię weekendami pojeździć bez celu jakimiś bocznymi drogami i troszkę wdepnąć. Odnośnie aut podobających się wizualnie to tak: zdecydowany faworyt Celica VI jeśli chodzi o Coupe, ale również Hyundai Coupe czy Audi TT. Sedany to przede wszystkim E90. Hatchbacki w sumie bez różnicy, dla mnie wyglądają podobnie.
D4NI0
Nowicjusz
 
Posty: 11

09 Kwi 2023, 20:37

Dziękuję, możesz powiedzieć coś więcej? Jak z częściami i usterkami?
D4NI0
Nowicjusz
 
Posty: 11