Diesel i przebieg 300+. Czy warto?

10 Lis 2021, 13:06

Witam, przymierzam się do zmiany auta. Zawsze miałem benzyne ale przy różnicy kilku tys na aucie (1.6mpi a 1.6tdi) itp zastanawiam się nad dieslem. Jeżdżę do pracy codziennie 2 x 15km drogą powiatową z prędkością 60-100 plus raz w tygodniu 2 x 50km i raz w roku wakacje jakies 1300km. Ostatnio mi wychodzi jakieś 17tys rocznie. Czy diesel ma sens? Nie będzie garażowany. Biorę pod uwagę kilka aut które mam w okolicy i chciałbym poznać Wasze zdanie na temat silników. Są to:
golf plus 2.0tdi cr 110km 2009r z przebiegiem 300tys
octavia 1.6tdi przebieg 250tys rok chyba 2011
golf 6 podobnie
Superb 2 też 1.6tdi nalot 290tys ale jest najdroższy
Focus mk3 1.6tdci 115km rok 2011 przebieg 250tys
peugeot 308 przebieg 270tys rok 2009

Pomijam kwestie użytkowe, wyglad, prowadzenie itp. To ocenie sobie sam. Pytanie brzmi: czy wspolczesne diesle są w stanie dobić do 400tys bez jakichś większych problemów? Chciałbym kilka lat użytkować auto. Pozdrawiam
poljack
Nowicjusz
 
Posty: 16

10 Lis 2021, 13:09

Ma sens, tym bardziej przy 1.6 tdi
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16663
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

10 Lis 2021, 13:15

Ma sens, 300 tyś to nic dla diesla, tylko przy tym przebiegu pojawiają się 1 rzeczy eksploatacyjne do wymiany, więc dlatego tyle mamy ofert sprzedaży, z obawy o przyszły serwis, czego niekoniecznie trzeba się bać.
1.6/2.0(tdi od 2009 roku) tdi, hdi, tdci są godne polecenia.
Gość114260
 

10 Lis 2021, 13:19

Jeśli bierzesz pod uwagę hatchbacki to bardzo dobre diesle masz w bravo i giulietta

300 tyś to nic dla diesla, tylko przy tym przebiegu pojawiają się 1 rzeczy eksploatacyjne do wymiany,


No patrz a moje 1.6 hdi jeszcze przed 150kkm miało generalkę
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2747
Przebieg/rok: >50tys. km

10 Lis 2021, 13:25

Przy takim przebiegu najważniejsze jest co ile był zmieniany olej i jaki... Potem styl użytkowania auta.

Część rzeczy eksploatacyjnych została wymieniona, część dopiero będzie. Kwestia jakie koszty utrzymania jesteś w stanie znieść. Nie boli Cię wydanie 2-3k na serwis bo coś padło? Śmiało bierz diesla.

Do 1.6 MPI tego nie można porównać, nie ta liga.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

10 Lis 2021, 13:32

franccc napisał(a):No patrz a moje 1.6 hdi jeszcze przed 150kkm miało generalkę

Patrz, a mój 1.9 jtd przy 200 tyś ma wszystko fabryczne(łącznie z dwumasem, który znosi chip 290 na 370nm od jakichś 5 lat) i nie wygląda na to, żeby coś się miało zepsuć, w zasadzie z silnikiem jeszcze nic nie robiłem oprócz filtrów, oleju i rozrządów. Kwestia użytkowania i serwisów, jak ktoś wspomniał.
Gość114260
 
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Isolde Holderied - Alpejska Błyskawica z Toyoty
    Isolde Holderied to jedna z najbardziej utytułowanych zawodniczek rajdowych świata. Uznawano ją nawet za następczynię legendarnej Michele Mouton. Startowała samochodami wielu marek, jednak największe sukcesy w rajdach WRC ...

10 Lis 2021, 13:35

A laguna 1.5dci rok 2012 i poniżej 200tys przebiegu? Znajomy stwierdził że już lepiej szukać 2.0 dci. Fiatów w okolicy nie ma lub są z samego wyglądu zajechane
poljack
Nowicjusz
 
Posty: 16

10 Lis 2021, 13:45

Celując w takie przebiegi w wymienionych dieslach trzeba sobie zarezerwować jakiś budżet na naprawy bo jest wielce prawdopodobne że w najbliższym czasie coś się pojawi aczkolwiek nie musi. Nie do końca wiesz jak samochód który kupisz był wcześniej eksploatowany itd.

poljack napisał(a):Ostatnio mi wychodzi jakieś 17tys rocznie. Czy diesel ma sens?
To jest taka granica do tego dochodzą jazdy które wykonujesz w większości jadąc trasą. Więc można myślć o dieslu.

poljack napisał(a):Pytanie brzmi: czy wspolczesne diesle są w stanie dobić do 400tys bez jakichś większych problemów?
To jest trudne pytanie i nie ma na nie jednoznacznej odpowiedzi. Jeden zrobi spokojnie taki przebieg bez większych problemów a drugi nie dojedzie bezawaryjnie do jego połowy.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10092
Zdjęcia: 35

10 Lis 2021, 14:08

Ok dziękuję za odpowiedzi. Pytałem ponieważ są duże różnice cenowe. Octavia 1.6mpi to koszt 25tys gdzie 1.6tdi można za 20tys przebierać w ofertach. I to się tyczy wszystkich wymienionych wyżej modeli
poljack
Nowicjusz
 
Posty: 16

10 Lis 2021, 14:09

Bo od wielu lat jest hejt na diesle, ludzie się boją tych silników i kosztów serwisu.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

10 Lis 2021, 14:11

poljack napisał(a):Octavia 1.6mpi to koszt 25tys gdzie 1.6tdi można za 20tys przebierać w ofertach. I to się tyczy wszystkich wymienionych wyżej modeli
Czyli kupujesz diesla i masz jeszcze 5 koła na ewentualne naprawy :ok: Jak trafisz takiego o którego ktoś dbał to jest szansa że ta odłożona kasa Ci się nie przyda tak szybko.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10092
Zdjęcia: 35

10 Lis 2021, 14:16

Właśnie dlatego zacząłem rozważać diesla. Już nawet pomijam komfort jazdy w porównaniu z mułowatą benzyną ale te benzyniaki są poprostu gołe w środku a cena z kosmosu. A w każdym tym dieslu właściciel dorzuca rzeczy typu relingi dachowe, hak, drugi komplet felg z oponami i odnoszę wrażenie że różnica cenowa jest już wtedy zbyt duża
poljack
Nowicjusz
 
Posty: 16

10 Lis 2021, 14:21

Dokładnie, gdyby to jeszcze była duża i mocna benzyna to bym się zastanowił, ale nie w przypadku 1.6 MPI.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

10 Lis 2021, 17:05

quel napisał(a):Kwestia użytkowania i serwisów, jak ktoś wspomniał.


Nie zrzucisz na zaniedbania serwisowe sytuacji kiedy w 2 letnim aucie rozpada się silnik (niecałe 2 miesiące wcześniej się gwarancja skończyła)

poljack napisał(a):A laguna 1.5dci rok 2012 i poniżej 200tys przebiegu? Znajomy stwierdził że już lepiej szukać 2.0 dci. Fiatów w okolicy nie ma lub są z samego wyglądu zajechane


Sam mam 2.0/150, na pewno przy tej masie i wielkości budy nie szedłbym w 1.5 (choć technicznie jest już ok i "problemy" takie jak w każdym dieslu)
A jeśli chciałbyś lagunę to takie coś wisi od jakiegoś czasu. Niby najsłabsze 130ps ale akurat w przypadku LIII różnic technicznych w silnikach nie było i za 1000r plnów robi się z tego 190
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2747
Przebieg/rok: >50tys. km

10 Lis 2021, 17:57

Dziękuję ale ta laguna sporo ponad budżet, szukam czegoś w granicy 22tys. Niestety widzę u mnie tylko te 1.5dci, kombi 2011r 110tys przebieg i hatchback 120tys przebiegu rok 2012 obie za 22tys. Mocy nie potrzebuje, mieszkam w terenie górzystym i na dobrą sprawę jedyna okazja kiedy mogę auto pogonić to wyjazd na wakacje 8)
poljack
Nowicjusz
 
Posty: 16