Diesel + Lpg?

18 Lis 2011, 11:51

Korzystając danych spalania opublikowanych na stronach Australijskich dla samochodu Land Rover Defender spalającego normalnie 10.7litrów ON na sto kilometrów, oraz z jego testów możemy przedstawić bilans kosztów. Aby przejechać 1000km potrzeba

107.14 L oleju napędowego – jeżeli jazda jest tylko na oleju napędowym

75 litrów oleju napędowego i 25 litrów LPG – jeżeli jest stosowana mieszanka,

Mając aktualne cen paliw można obliczyć bez problemu oszczędności na instalacji.
biorąc pod uwagę średnie ceny paliw :
na ropie potrzebujemy 586zł 50gr
z zastosowaniem mieszanki LPG koszty spadają do 468zł
Może to nie wiele ale trzeba wziąć pod uwagę lepsze osiągi i dłuższą żywotność silnika.
stach0
Nowicjusz
 
Posty: 6
Auto: vw passat 1.9 tdi

20 Lis 2011, 22:22

wydarzenie??
technologia używana od ponad 15 lat to raczej nie wydarzenie :mrgreen:
a spalanie to moge podać do kilkudziesięciu nissanów co po polsce tak śmigają :mrgreen:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

21 Lis 2011, 11:19

to podaj bo mnie interesuje ten temat i prosze rownież o inne iformacje jak jestes w temacie np koszty założenia tej instalaji i gdzie mozna taką założyć a kilkanaście lat temu dopiero testowali taką istalacje wiec nie zgrywaj bohatera temat jest na czasie oczym świadczy ilość wyświetleń tym bardziej że jakbyś nie zauważył ceny ropy mocno wzrosły a obecnie na rynku mamy więcej diesli niż benzynowych wiec wykaż sie wiedzą i podaj kilka konkretów
stach0
Nowicjusz
 
Posty: 6
Auto: vw passat 1.9 tdi

21 Lis 2011, 12:35

takie instalacje od 15 lat są dotowane przez rząd Australii ponieważ zmniejszają ilość szkodliwych substancji emitowanych do atmosfery, do niedawna w naszym kraju nie można było kupić sterowników do takiej instalacji trzeba było sobie je samemu zrobić od 2 lat s1ą w ofercie 2 firm,
takie instalacje z powodzeniem sa montowane od 4-5 lat w różnych samochodach począwszy od pickupów i terenówek na ciężarówkach kończąc, ogólnie pisałem na tym forum nawet o tym ze 2 lata temu :mrgreen:
jest to zwykłą instalacja do zasilania rodzaju bi-fuel czyli miesza się częśc ON z częscią LPG, w zależności od rodzaju pojazdu do którego chcemy ją zapodać będzie się delikatnie różnić, wydajnością i skomplikowaniem,
bezpiecznie możesz zastąpić do 25% paliwa ON,
plusy
obniża temperature spalania (przy samochodach używanych do pracy dość ważna rzecz)
zwiększenie momentu obrotowego zwłaszcza w dolnym zakresie obrotów
oszczędności niewielkie zwłaszcza patrząc w kwestii założenia do osobówki czas zwrotu instalacji około 1,5-2 lat (oczywiście zalezy od ilości jazdy i ilości spalanego paliwa) w dużych paliwożernych autach wiadome będzie to szybsze
możliwość łączenia z różnymi dodatkami (np AdBlue)
problemem jest dobre wyregulowanie instalacji i serwisowanie, mało warsztatów to robi, jeszcze mniej robi to dobrze,
u mnie taka instalacja popitala już 5 rok :wink: ale w żadnym wypadku nie chodziło mi o oszczędności, bo te są na prawde dość niewielkie, ale o sensowny i w miare tani tuning wolnossącego diesla, przy którym efekt jest najlepszy, oczywiście można to stosować też w doładowanych jednostkach z IC :wink: i bez ;)
przy aucie o wadze koło 2200 kg silniku 4,2 spalaniu powyżej 12 litrów, oszczędności są w granicach 6-7 PLN na 100km czyli szału nie ma, patrząc że instalacja homologowana kosztuje w granicach 3000 to trochę trzeba pojeździć zanim się zwróci :wink:
a i rzezc dość ważna auto nie spełniające nawet normy E0 spełnia E3 ;)
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Unikalny system składania tylnych siedzeń – 1999 rok
    W jaki sposób w samochodzie typu minivan szybko uzyskać płaską podłogę? Przez lata odpowiedź brzmiała zwykle – wymontować tylne siedzenia. Toyota była prekursorem licznych i popularnych dziś rozwiązań typu „smart ...
    Patrz na drogę podczas jazdy
    Polskie prawo zabrania kierowcom korzystania z telefonów komórkowych w czasie jazdy, jeśli urządzenie jest trzymane w ręce. Wiele osób ignoruje jednak ten przepis. Obecnie już nie tylko dzwonią i piszą ...