Diesel miasto

24 Lut 2017, 19:25

Witam dostalem w prezencie od taty mazde 6 2.0 citd w dobrym stanie, ojciec jezdzil nim 5 lat. Nie jezdze duzo, samochod bedzie glownie uzytkowany na krotkich odcinkah po 10 km w obie strony i tutaj moje pytanie poniewaz nie mam duzej wiedzy i nie znam sie na dieslach. Czy moge spokojnie uzytkowac ten samochod w miescie czy bedzie mialo to negatywny wplyw na kondycje silnika(jak duzy?)
marcin523
Nowicjusz
 
Posty: 13
Prawo jazdy: 01 01 2015
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Mazda 6
Silnik: 2.0 Citd
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

24 Lut 2017, 19:33

auto z 2003r bez dpf
marcin523
Nowicjusz
 
Posty: 13
Prawo jazdy: 01 01 2015
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Mazda 6
Silnik: 2.0 Citd
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

21 Mar 2017, 19:58

nie bedzie mialo pozytywnego, moze tak, diesel czy benzyna nie ma roznicy, proponuje raz na jakis czas "przepalac" autko na wyzszej predkosci w troche dluzszym dystansie
fate
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 744
Miejscowość: krs/wwa
Prawo jazdy: 0- 0-2007
Przebieg/rok: 13tys. km
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna

22 Mar 2017, 09:55

fate napisał(a):nie bedzie mialo pozytywnego, moze tak, diesel czy benzyna nie ma roznicy, proponuje raz na jakis czas "przepalac" autko na wyzszej predkosci w troche dluzszym dystansie

marcin523 napisał(a):auto z 2003r bez dpf

W jakim więc celu należy to auto przepalić na dłuższym dystansie?
Z tego co kojarzę, to te silniki mają kilka wad - trzeba dbać o wymiany oleju w silniku i przy okazji wymiany tego oleju oczyścić sitko smoka pompy, które lubi się bardzo często zatykać. Powodem tego zatykania się sitka jest stosowanie niewłaściwego oleju. Warto więc lać o olej o jak najlepszej klasie jakościowej, przy zachowaniu klasy lepkościowej dla tego silnika. Jest to jak się nie myle 10W40, ale warto sprawdzić w instrukcji. Oprócz tego pojawiały się wadliwe zawory wolnych obrotów oraz nieszczelne podkładki pod wtryskiwaczami. Ale z tymi rzeczami to nie jest jakiś wielki problem. Największy problem to wtryskiwacze. Masz tam common rail a to już droga sprawa. Ale za to auto jest dośc zrywne. coś za coś :)
Jednakże opinie o tych silnikach są różniste.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

22 Mar 2017, 19:14

w celu udrożnienia układów
5w30
fate
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 744
Miejscowość: krs/wwa
Prawo jazdy: 0- 0-2007
Przebieg/rok: 13tys. km
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna

24 Mar 2017, 18:01

fate napisał(a):w celu udrożnienia układów
5w30

Jakich układów :?: I dlaczego 5W30, a nie jak zaleca producent 10W40?
Skąd takie wnioski?
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Powrót w korku
    Na powrót z wakacji lepiej wybierać czas, gdy natężenie ruchu jest jak najmniejsze. Niekiedy się to nie udaje i wtedy czeka nas stanie w korku. W takiej sytuacji kierowca powinien zachować spokój, stosować się ...

28 Mar 2017, 21:48

dolotowy i wylotowy
Skad wziales informacje o 10w40 jako zalecanym?
fate
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 744
Miejscowość: krs/wwa
Prawo jazdy: 0- 0-2007
Przebieg/rok: 13tys. km
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna