08 Maj 2017, 22:24
W dużym skrócie jeśli chodzi o I gen czyli GG/GY:
- zazwyczaj dobrze wyposażone
- dobrze się prowadzi (dosyć sztywne zawieszenie)
- ceny części nie są wcale wysokie (powiedziałbym, że na średnim poziomie, oferta części zamiennych jest bardzo duża)
- niskie ceny aut z dieslem ze względu na opinie
- kwestia gustu ale nawet dziś M6 ładnie się prezentuje
- problem rdzy na tylnych nadkolach, rantach drzwi - coś poprawili w wersji poliftowej czyli po 2005r ale i te problem w jakimś stopniu dotyka (dobra konserwacja i można zapomnieć o problemie ale musiało to być zrobione na czas)
- wrażliwe silniki diesla (podkładki pod wtryskami, zapychający się smok olejowy) - zadbasz o to plus regularna wymiana oleju i diesel wcale nie taki straszny jak go malują
- w wersjach sprzed liftu nie było DPF, po lifcie każdy diesel wyposażony był w filtr cząstek stałych
- w wersjach benzynowych też zdarzają się problemy ze zbyt dużym zużyciem oleju - winne pierścienie na co wpływ musiały mieć nie zbyt częste wymiany oleju przez właścicieli
Ogólnie samochód polecam ale w wersji po lifcie i z silnikiem benzynowym.
Mazda 6 GY 1.8 Pb 05" LIFT ||Mazda 626 GF 2.0 Pb 99" || Seat Toledo 1L 1.8 Pb 97"||