Diesel na krótkie dystanse - dbałość o silnik

02 Lis 2014, 17:43

Jest to mój pierwszy post na tym forum więc na początku: WITAM! :)

W przyszłym roku planuje zakup nowego samochodu, jeszcze nie padł wybór na jakiś konkretny, po prostu się rozglądam. Myślę nad samochodem na olej napędowy. Ma ono służyć na codzienny dojazd do pracy (~20km obie strony), dojazd na jakieś bliższe odległości "na miasto" (około 2-3km) oraz jakieś dalsze weekendowe wyjazdy. Wiem, że silniki diesla nie są zalecane na krótkie dystanse, aczkolwiek do kolejnego auta na benzynę nie jestem przekonany na chwilę obecną.
Dyskusji było na ten temat pełno, wiem... ale chciałbym spytać czy przy odpowiedniej dbałości o owy silnik, "nadaje" się ono również na jazdę "miastową"? I proszę powstrzymywać się od komentarzy "lepiej benzyna", bo to doskonale wiem.
d3zet
Nowicjusz
 
Posty: 43
Prawo jazdy: 10 10 2012
Auto: Fiat Punto I

02 Lis 2014, 21:01

d3zet napisał(a): "nadaje" się ono również na jazdę "miastową"?


A czemu by nie?

Jedynym objawem ubocznym Diesla na krótkich odcinkach poprzez niedogrzanie silnika do temp. roboczej może być gromadzenie sie sadzy w układzie wydechowym i krótsza żywotność świec żarowych.
krikus
fs...VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 2694
Zdjęcia: 125
Auto: Opel Vectra C 1.8

02 Lis 2014, 21:33

Plus szybsze zużycie dwumasowego koła zamachowego (a co za tym idzie, skrzyni i sprzęgła) oraz problemy z DPF-em jeżeli będzie dominowała jazda miejska i nie będzie ten dpf wypalany.

No i generalnie, pytanie, czy Twoje przebiegi pozwolą Ci zaoszczędzić tyle, żeby ewentualna naprawa diesla nie dała Ci po kieszeni.

P.S.: Autorze, ale nowego z salonu czy nowego dla Ciebie :)?
166 2,4 JTDm - jest
156 19 JTD - była
306 1,4 - był
autoitalia
Aktywny
 
Posty: 296
Prawo jazdy: 11 03 2009
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Alfa Romeo 166
Silnik: 2,4 JTDm 175 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

02 Lis 2014, 21:49

Niedogrzany silnik=wyższe spalanie. No i to ciągłe piepszenie się (przepraszam) z turbiną tzn nie ciśnij na zimnym silniku i czekaj po jeździe aż wszystko się uspokoić. Wprawdzie nie jest to jakiś długi proces ale wkurzający. Chyba że zamontujesz turbo timer :roll:
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14193
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

03 Lis 2014, 00:03

W grę wchodzi auto z rocznika 2005 (+/- 2 latka).

Oczywiście wiadomo, że przy niedogrzanym silniku nie będę katował pedału gazu, logiczne. :)
Po jeździe dać mu trochę odpocząć te minutkę czy dwie w przypadku tych 10km tras.

Bieżące naprawy typu świece żarowe, filtry czy oleje to nie problem, dlatego pytam czy przy odpowiedniej dbałości o te detale jest możliwość zachowania dobrej kondycji auta na parę latek. :)
d3zet
Nowicjusz
 
Posty: 43
Prawo jazdy: 10 10 2012
Auto: Fiat Punto I

03 Lis 2014, 09:45

autoitalia - dwumas zużywa się najbardziej w trasie na najwyższym biegu, co innego docisk i sprzęgło, na przykładzie w skrzyniach VW przy AVF (6biegów masz sprzęgło większe) niż przy AWX (5biegowa skrzynia).
Co do diesla to dziwią mnie ludzie którzy robią samochodami za 100 tys. PLN przebiegi rzędu 20 tys. rocznie i wychodzą z założenia że olej może być w longlife czyli co 30 tys. przy polskim paliwie wymiana powinna być jednak co 12-15tys. bo inaczej olej pracuje w temperaturze roboczej 90 stopni a inaczej co chwile studzony i grzany.
Przeglądy aut przed zakupem, cała Polska - Oficjalny partner forumsamochodowe.pl
motozakup
Autoexpert
Awatar użytkownika
 
Posty: 1347
Zdjęcia: 51
Miejscowość: Cała Polska
Auto: Nie mam