Jestem w trakcie poszukiwań rodzinnego minivana. Padło na Renault Scenic II. Auto będzie użytkowane głównie w (małym) mieście. Dodatkowo auto będzie też często służyć do dojazdów do pracy - ok 3km w jedną stronę. Raz na tydzień/dwa jakaś dłuższa trasa - 60km w jedną stronę. Naturalnym moim wyborem była więc benzyna i takiego auta szukałem. Okazało się że znajomy chce sprzedać dokładnie takiego Scenica jakiego bym chciał, tyle że w dieslu. Stwierdziłem że lepiej pewny diesel (znajomy użytkuje to auto 6 lat) niż niepewna benzyna (nie wiem co mi się trafi i kto co z tym robił przede mną).
Czy moje myślenie jest prawidłowe (nie znam się w ogóle na samochodach) i czy przy takiej jeździe da się zadbać o diesla żeby trochę posłużył?
Ok- czyli diesel na krótkie dystanse to kiepski pomysł, ale kiepski w sensie ekonomiczności czy awaryjności? Dłuższe wyjazdy też oczywiście będą. Auto nie będzie służyło jedynie do dojeżdżania do pracy.
Gdzie w Europie obowiązują winiety na autostrady? To warto wiedzieć! Wybierając się w zagraniczną podróż samochodem, trzeba pamiętać o tym, że bardzo wiele tras po Europie nie jest bezpłatnych. Opłatą objęte są autostrady i drogi szybkiego ruchu. W niektórych krajach, tak jak ...
Malowane dziury i policjanci z tektury, czyli "kuksańce" na ulicy Jak zachęcić kierowców do zachowania ostrożności na drodze i przestrzegania przepisów, gdy konwencjonalne metody nie są wystarczająco skuteczne? Kiedy uczestnicy ruchu drogowego ignorują znaki "stop", ograniczenia ...
Pffff, passat nadaje się do wszystkiego, jest świetnym kompromisem między autem rodzinnym a sportowym, wzbudza podziw i szacunek wśród innych kierowców...laski ściągają majtki przez głowę
Nie jest tak źle Na początku był tylko Renault Scenic II brany pod uwagę ale po zetknięciu z rzeczywistością i handlarzami lista się trochę rozszerzyła i pod uwagę bierzemy więcej aut:
Citroen C5 Honda Stream Opel Vectra C Kombi Opel Zafira Renault (Grand) Scenic II Mazda Premacy