REKLAMA

Forum samochodów hybrydowych, elektrycznych i konwencjonalnych
959 napisał(a):Na allegro zestaw sprzeglo+dwumas+docisk+tarcza do 1.9TDI(bo taki silnik rozpatrywalismy) kosztuje mniej wiecej 1100zl. Przypuszczam, ze mechanik ze swoimi znizkami kupuje jeszcze taniej. Dolicz 500zl na robote. Reszta chyba potrafisz sam policzyc...
959 napisał(a):No i ten diesel sie bedzie jakos odpychal, a benzyna to bedziesz mial wrazenie, ze caly czas stoisz w miejscu.
959 napisał(a):No chyba, ze te 4km to 90kmh obwodnica.
Wchodze na lexus-forum ludzie pisza, ze pali 12-15pb i do 20lpg - komu wierzyc?
959 napisał(a):Ja uzywam kalkulatora, a te cyferki maja przelozenie na rzeczywistosc.
Bedzie trzeba to wymienie, dlatego najpierw licze maksymalne koszty jakie moze pochlonac naprawa - potem kalkuluje czy sie oplaca.
959 napisał(a):Uzywany wtrysk do CDI w dobrym stanie kosztuje 200zl. Nie wiem kto kupuje do 15letniego auta nowe wtryski. O regeneracji nawet nie wspominam, bo przynosi wiecej szkody niz pozytku.
959 napisał(a):Wiem ile pala v8 w sklasie i nawet przy delikatnej jezdzie zejsc ponizej 20litrow w miescie to wyzwanie.Nie sadze, zeby lexus mial jakis wlasny patent na oszukanie praw fizyki i produkowal paliwo.
Druga sprawa, no wlasnie jazda tym v8 to nie bedzie niewiadomo jaki szal. Cdi ma wiecej nm, a to one jezdza w miescie. I to w dodatku dostepne od 1800rpm.
959 napisał(a):@dzida Jak Ci wypali regenerowany wtrysk dziure w tloku, to sie przekonasz ile to warte
959 napisał(a):z tekstu "bedziesz slono placil za awarie diesla" zrobilo sie "nastepny wlasciciel bedzie mial skarbonke"To ta awaria sie stanie w pierwszym roki uzytkowania czy jednak za 150kkm u piatego nastepnego?
959 napisał(a):adal nie doczekalem sie gdzie moje wyliczenia sa bledne.
959 napisał(a):Liczylem na normalna dyskusje i jakas tam wymiane pogladow - przeliczylem sie.
MoFE napisał(a):krótko mówiąc za 10 tyś nie kupie dobrego diesla segmentu C tak ?
dzida napisał(a): tak, z takim głupim podejściem szukania diesla do miasta i 12tys. rok nie da sie podyskutowac i tak policzyles.
959 napisał(a):apisalem Ci, ze kupowanie uzywanego wtrysku ze sprawdzonego zrodla(mechanicy wyspecjalizowani w markach, maja zawsze takie wtryski w pogotowiu) jest lepsze niz jego regeneracja, bo regnerowane wtryski bardzo czesto powoduja wypalenie dziury w tloku. Druga sprawa, ze ta regeneracja to pic na wode i jak wtrysk zle dawkowal paliwo, tak po procesie nadal ma rozrzut.
959 napisał(a):Pisalem cos o uzywanej dwumasie czy turbo?
959 napisał(a):A jak sie pomysli ile na paliwie sie oszczedzilo przez ten caly czas...![]()
Dwa inne silniki mozna by wsadzic i jeszcze by zostalo
959 napisał(a):Liczby nie klamia
959 napisał(a):@szybki tak tak, 2tonowe V8 z junkersem pali 12litrowZe wam nie wstyd takie brednie opowiadac. Liczylem na normalna dyskusje i jakas tam wymiane pogladow - przeliczylem sie.
nie no jak chcesz to kupuj, ratuj planetęOW05 napisał(a):Aż się smutno człowiekowi robi czytając jak wielbiciele diesli wszystko przeliczają na złotówki. Byle taniej, nawet kosztem zdrowia innych (wycinanie dpf itp.
mike1735 napisał(a):nie no jak chcesz to kupuj, ratuj planetęza 10k kupisz 406 z DPF/FAP.
Problem tylko w tym, że DPF/FAP to chory wymysł UE, który nie ratuje foczek na Grenlandii. Na dłuższą metę ma tyle sensu co auta elektryczne, a medycyna nie potwierdziła jeszcze przypadku śmierci poprzez uduszenie się spalinami diesla. Dałnsazjing, DPF i start-stop są tylko iluzją ekologii. Auta z małymi silnikami np są jednorazowe, a więc potrzebna jest produkcja nowych. Fabryki nie wytwarzają własnej energii np wiatrowej. Wyprodukowane auta trzeba też przetransportować, w najlepszym wypadku transportowane wielkimi kontenerowcami z drugiego końca globu. A elektryczne? Co zrobisz ze zuzytymi akumulatorami? Skąd w PL jest prąd z gniazdka?
Najbardziej ekologiczne były auta 30-40 lat temu - ktoś w rodzinie kupował auto, które przechodziło z pokolenia na pokolenie i nikt nie narzekał na jakieś substancje rakotwórcze w dieslach