Disco do wypraw

04 Wrz 2011, 14:51

witam wyszystkich.
temot niby banalny ale dość trudny w realizacji jeśli sie dysponuje ograniczonymi finansami:)
Chce kupić auto które będe przygotowywał na wyprawy, a głównie zimne strony - Rosja, Nordkap, itp... dlatego padło na te auto koniechnie z 300tdi za weględu na jakość paliwa (na niektórych "stacjach" leje sie z beczek...),
a może ktos zaproponuje inne autko. Co do motania to tylko lift 2", oponki jakiś porządny zderzak np.ARB, bagażnik dachowy, może namiot dachowy i w drogę:)
a czy ktoś przerabiał taki temat jak zwiększenie zbiornika paliwa albo dołorzenie drugiego?
no to w błotko.....
kris_&N
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 69
Miejscowość: Iława

04 Wrz 2011, 18:38

Ograniczasz koszty a ARaBa chcesz zakładać? Dożuć jeszcze osłony podwozia ASFIR i będzie git :wink:
Poważnie to wiem, że Dyskoteki objeździły cały świat ale jakoś mnie te samochody nie przekonują. Znajoma to miała i opchnęła bo ciągle coś się rypało w napędach i zawieszeniu. Nawet wokoło komina czasami jeździła z napędem na jedną ośkę. Silniki to chyba najmocniejsza strona Dyskoteki ale ja mimo wszystko nie wybrałbym się tym na zwiedzanie innych kontynentów.
Parcha weź :wink:
nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem... ;)
BRODATY
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2656
Miejscowość: Muhlhausen ;)
Auto: Nissan Terrano II
Silnik: 2.4 KA24E 124KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1995

04 Wrz 2011, 20:10

jeśli ma być podłę paliwo to nie cyseta, starszy lepszy :mrgreen: dwuseta ma mniej elektroniki i ogólnie bedziej odporna na wymysły użytkownika ;)
ale ogólnie jak do RUS i na północ to się za jakąkolwiek Tujotą rozejrzyj, bardziej to popularne niż LR
a jak planujesz ARBa to już w ogóle cięcie kosztów po całości :mrgreen: mam tylko pytanie po co Ci stalowy zderzak do wyprawówki ;)
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

04 Wrz 2011, 20:24

Po to, żeby przód był lepiej dociążony :wink:

Pisałem przecież żeby japońca brać (chodziło mi o coś innego ale może być i toytoy :wink: ) nawet Daewoo Musso będzie lepsze bo o części łatwiej :wink:
nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem... ;)
BRODATY
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2656
Miejscowość: Muhlhausen ;)
Auto: Nissan Terrano II
Silnik: 2.4 KA24E 124KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1995

04 Wrz 2011, 20:29

Witaj. Nie dawno wróciłem z mazurskiej włóczęgi ,były z nami trzy dyskoteki. W różnym stopniu zmotane , wszystkie miały problemy. Musieli szukać serwisu. Na moje awarie w Montereyu wystarczył młotek i kowal za 30zł (tłumik). Miałem kupić dysko jako auto na codzień ale poszukam innej marki.
piotr R
Aktywny
 
Posty: 354
Miejscowość: WGM

04 Wrz 2011, 20:35

piotr R napisał(a):Nie dawno wróciłem z mazurskiej włóczęgi ,były z nami trzy dyskoteki. W różnym stopniu zmotane , wszystkie miały problemy. Musieli szukać serwisu


A nie mówiłem :wink: Weź tu jedź czymś takim na drugi koniec świata i szukaj serwisu np w Mongolii :mrgreen:
Jednak trzeba mieć jaja, żeby kupić dyskotekę :mrgreen:
nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem... ;)
BRODATY
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2656
Miejscowość: Muhlhausen ;)
Auto: Nissan Terrano II
Silnik: 2.4 KA24E 124KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1995

04 Wrz 2011, 20:42

sorki ja tak z boku, ale mnie się tak wydaje że jeśli auto będzie po bezdrożach jeżdzić to bardzo dobrą formą powiekszenia baku... są kanistry ,
co do aut sąsiadów z dużego kraju to jezdzi tam już dużo ekskluzywnych "terenówek" o nieskazitelnych nadwoziach, bywa że Niemcy jadą do nas starymi merolami itp /pewnie się boją/ i troche głupią wyglądają przy TLC , LR4 , Lexusach z rej. Russi ,
niedawno widziałem jak w grodzie na ulicy rano kierownik LR3 wyjął z bagażnika spray i zamiast szyby czyścił; nie szybę z much tylko...skórzany podłokietnik na drzwiach i fotel
więc dużo zależy od rejonów gdzie jedziemy , myśle że istotne tam bedzie też ogrzewanie :!:
przyjacielscy sąsiedzi ??? zakłamani agresorzy, mija 75 lat od ciosu w plecy - im sie znów marzy wypad w Europę , nawet jakby miały zginąć tysiące podwładnych, nieważne wyśle się następnych
sympatyk
Zaawansowany
 
Posty: 878
Miejscowość: na skraju grodu
Prawo jazdy: 15 09 1976
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Freelander e picc. scuderia
Silnik: Otto 95÷121
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna

04 Wrz 2011, 20:53

Można przejechać kontynent nie zjeżdżając z asfaltu ale tu chyba o nieco inny rodzaj wyprawy chodzi :wink:
Kanistry na gołębniku to podstawa bo zmiana zbiornika paliwa nie jest raczej dobrym pomysłem. Wydaje mnie siem, że to gra niewarta świeczki. :wink:
nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem... ;)
BRODATY
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2656
Miejscowość: Muhlhausen ;)
Auto: Nissan Terrano II
Silnik: 2.4 KA24E 124KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1995

07 Wrz 2011, 14:40

witam, długo mnie nie było a jak sie za to dostało.....
powaznie sie zastanowie nad tym dysco,
aktualnie mam gallopera benzynke i ostatnio bylem na balkanach (albania czarnogóra serbia), fajnie bo mozna tam po parkach narodowych jezdzic bez narażania sie władzy, biwakowanie na dziko w lasach itp. ale to offroudowy lajcik, dobre oponki i wiecej nie trzeba motac, ale plany mam ambitne na wschód wiec szukam jakiegos prostego diesla, idealem byl by parch ale te 2.8 sie grzeją, przekonałem sie o tym w czarnogórze jak kumplowi przy 30st i podjezdzie pod strome góry po kamieniach skazówka od tep, szła też w góre:)
no to w błotko.....
kris_&N
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 69
Miejscowość: Iława

07 Wrz 2011, 16:14

Trzeba zadbać o układ chłodzenia i będzie git i nie śmigać dwutonową lochą jak plaskaczem :wink:
nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem... ;)
BRODATY
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2656
Miejscowość: Muhlhausen ;)
Auto: Nissan Terrano II
Silnik: 2.4 KA24E 124KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1995

08 Wrz 2011, 08:05

jeśli chodzi o parcha to krótki GR 2.8td jest super tylko boje sie o ten silnik.... niewiadomo tak na prawde na co sie trafi...
no to w błotko.....
kris_&N
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 69
Miejscowość: Iława

08 Wrz 2011, 11:59

a kilkunastoletniej dyskoteki się nie boisz?? :mrgreen:
każde starsze auto (zwłaszcza terenowe) ewnie miało za sobą dość ciężką przeszłość, nikt nie kupuje/kupował tych aut żeby stały w garażu, nie ma terenówek od 90 letniej dziewicy z wermachtu, jeżdżącej nią tylko do kościoła i raz w miesiącu na cmentarz do Hansa, takie okazje można sobie między bajki włożyć, każda terenówka byłą kupowana jako holownik, auto rekreacyjne, auto do pracy i w każdym z tych przypadków mogło być ostro ciorane :mrgreen:
jeśli chcesz kupić auto o najmniejszym ryzyku wtopy to będziesz szukał dłuuugo, i tanie nie będzie :wink:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

10 Wrz 2011, 19:28

a co z tyłem ramy w krotkim parchu, chodzi o rdzoche znalazlem wydaje mi sie fajnego ale rama od mniej wiecej lini zbiornika do tylu jest podjedzona, naprawial moze ktos albo wzmacnial to?? silnik i napędy ok nic z niego tez nie leci.
no to w błotko.....
kris_&N
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 69
Miejscowość: Iława

10 Wrz 2011, 21:23

Znam z widzenia lekarza (po 70 tce) co ma Dyskotekę od nowości kupioną w Polsce w 1992r. nadal nią jeździ i nie był nią nigdy poza asfaltem ani nie holował nigdy przyczepy (nawet nie ma haka). Ciemnozielona taka, ale mimo to nie wygląda najlepiej, być może dlatego, że dziadek kompletnie się nią nie zajmuje ino leje i jedzie. Akurat Discovery wielu ludzi kupowało jako synonim limuzyny a nie auto użytkowe.
mstrucz
Aktywny
 
Posty: 354
Miejscowość: Gdynia

12 Wrz 2011, 08:16

@mstrucz taaa a ile takich ludzi znasz i dlaczego to auto nie jest na sprzedaż :mrgreen:
@kris_&N co do patrola. podstawa to zdrowa rama, jak rama się sypie to sobie odpuść, szkoda się męczyć naprawa droga, a jak nie masz ludzi którzy się tym dobrze zajmą to szkoda kasy,
http://rajdy4x4.pl/index.php/ida/27/?faqID=12&p=1
tu 2 słowa na temat jak auto terenowe kupować
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)