Discovery blokady - problem

02 Paź 2010, 08:25

Witam. Mam pytanko.... brnąc przez błota wczoraj moim niedawnym nabytkiem (discovery 1 ) zauważyłe, że chyba coś nie tak jest z blokadą (tak mi się wydaje). Zakopałem się w mega glajdzie, miałem włączony reduktor, skończyło sie tak że zawisłem na mostach. Jedno koło miało jednak kontakt z podłożem, włączyłem więc blokadę, lampka na desce się zapaliła, blokada weszła, lecz efektu nie było, koło które miało przyczepność stało, czy zrobiłem coś nie tak czy jak? powinienem je wcześniej włączyć? (za późno już było?) czy coś nie tak jest? Pomóżcie proszę.....doradzcie coś....Dzięki z góry!
fla_disco
Nowicjusz
 
Posty: 37
Miejscowość: Wielkopolska

02 Paź 2010, 16:15

wszystko jest oki :wink: masz blokade centralnego dyferencjalu a nie blokady mostow wiec zawsze bedzie sie slizgalo kolo ktore ma mniejsza przyczepnosc (poprostu tak dziala mechanizm roznicowy)
ogolna zasada mowi ze wszelakiego rodzaju blokady i reduktory wlacza sie przed pokonaniem przeszkody a nie jak juz sie w niej ugrzeznie :mrgreen:
nie ważne jak, oby do przodu :)
SJ413 '85, SPOA, PERSISHINI 225/70/15
PITSJ413:)
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 257
Miejscowość: Giżycko

04 Paź 2010, 06:50

sory że się głupio spytam ale chyba nie da się włączyć reduktora bez blokady centralnego dyfra :mrgreen:

więc coś nei tak mi sie wydaje ;)... no chyba że w LR jak zwykle wszystko jest inaczej :mrgreen:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

05 Paź 2010, 20:26

da się :mrgreen:
SCARAB TEAM
Karson
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2335
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Kielce

06 Paź 2010, 11:54

Wic wsyzstko jak zwzkle jest inaczej :mrgreen:
Jedziemy wszędzie gdzie chcemy...bo chcemy....
Jogi4x4
Stały forumowicz
 
Posty: 1907
Miejscowość: PZL
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna

06 Paź 2010, 20:05

pocieszny napisał(a): no chyba że w LR jak zwykle wszystko jest inaczej :mrgreen:

o to to to
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
ta mała wajcha ma cztery położenia więc da się
sbb
Początkujący
 
Posty: 85
Miejscowość: posen
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Dlaczego warto rozważyć kupno samochodu elektrycznego?
    Zainteresowanie samochodami elektrycznymi stale rośnie i nie wygląda na to, aby w najbliższym czasie miało się to zmienić. Powody tego stanu rzeczy są różne, ale z pewnością najważniejsze są dwa – znaczące zmiany ...

06 Paź 2010, 20:17

ta mała wajcha ma cztery położenia więc da się

Skoro jest to jedna wajcha, to jak załączasz jednocześnie reduktor i blokadę :mrgreen:

Blokada centralnego pomaga jeśli 1 oś ma styczność z podłożem. Jeśli tylko 1 koło to bez blokady mostu lub chociaż LSD możesz sobie pogazować co najwyżej :smile:
Obecnie
Jeep ZJ'95 LPG + 4" MT32"
textor2
Początkujący
 
Posty: 78
Miejscowość: Z lasu

07 Paź 2010, 07:52

przesuwając wajchą do przodu włączam reduktor. dodatkowy ruch w lewo i blokada włączona.
blokadę można też włączyć na biegach tzw szosowych :wink:

sbb napisał(a):ta mała wajcha ma cztery położenia więc da się

pięć :mrgreen: zapomniałeś o neutralu :mrgreen:
SCARAB TEAM
Karson
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2335
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Kielce

07 Paź 2010, 17:20

A w erze nie mają takich rzeczy :lol: to tylko LR... Dzisiaj usłyszałem że Frelkeim fajnie się zapier... w terenie...omało się kawą nie udusiłem :mrgreen:
Jedziemy wszędzie gdzie chcemy...bo chcemy....
Jogi4x4
Stały forumowicz
 
Posty: 1907
Miejscowość: PZL
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna

08 Paź 2010, 06:50

spoko spoko.. wszystko zależy od określenia czym jest teren :wink: dla jednych polna droga to teren (tu frelek będzie zapitalał lepiej niż każda terenówka), dla innych taka droga to tzw szuter, po którym szkoda czasu jeździć, taka to nuda :mrgreen:
SCARAB TEAM
Karson
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2335
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Kielce

08 Paź 2010, 09:22

ee....nie jestem jakoś przekonany czy bedzie lepiej na polnej drodze...szczególnie do jakiejs mocnej terenówki.
Jedziemy wszędzie gdzie chcemy...bo chcemy....
Jogi4x4
Stały forumowicz
 
Posty: 1907
Miejscowość: PZL
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna